Gå til innhold

Stangtuber til hjemme bygde stenger


Anbefalte innlegg

Hvordan skaffer folket seg tuber til stenger de har laget selv?
Har kikket litt rundt og vil gjerne ha en alu tube eller karbon.
Ser ikke ut til at dette er å finne her til lands?
Kikket også på noen sider fra USA , hvor jeg finner billige tuber, men de utgår grunnet høy dollarkurs og høy frakt.

Vurderer derfor å lage noe selv av PVC eller noe.
Vil at det skal se litt bedre ut enn at jeg har brukt et avløpsrør fra biltema og putta stanga oppi.
Problemet med PVC rørene er at jeg ikke finner noen endelokk med gjenger.
Er det noen som har laget stang tuber selv som har noen tips?
Gjerne noen bilder om noen har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stangtuber tror jeg man fortsatt kan bestille fra Grandes fluefiske, eventuelt hilevel.se for corduratuber. Spørs hva du ønsker.

Jeg har nøyd meg med å tøytrekk, men har fått de spesialsydd så de skiller seg litt ut fra mengden.

Må jo synes at det er en spesiell stang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

£24.80 var prisen for frakt 4 stk med lengde på 80cm. Passer til 4-delt 9´er stang. Prisen blir dyrere hvis du går over 90cm(?) eller noe. Husker ihvertfall at han anbefalte meg å bestille under 90 cm lengde på tubene...

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

£24.80 var prisen for frakt 4 stk med lengde på[/size] 80cm. Passer til 4-delt 9´er stang. Prisen blir dyrere hvis du går over 90cm(?) eller noe. Husker ihvertfall at han anbefalte meg å bestille under 90 cm lengde på tubene...[/size]

Var inne på denne sida, men hvor velger man hvilken stanglengde man skal ha tube til, feks 4-delt 9 fot, 4-delt 8,6 fot osv ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...