Gå til innhold

Soldarini tippet fluorocarbon


Daniel Løvheim

Anbefalte innlegg

Se der ja, evig unge  Lars begynner å vise noen aldringstegn. Blir vel liggende i vesten til langt ut i juni ...

Velkommen etter! Det blir ikke bedre...

:)

bjorni

He-he . . . Handlet på Gero-messa forrige helg, så jeg er unnskyldt for ikke å ha testet den enda ;-)

Var ikke fluorcarbon-varianten jeg kjøpte, så den får noen andre teste :-)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har monoutgaven i 7X (0,104, oppgitt å tåle 1,6kg) og 6X (0,121, oppgitt å tåle 2,3kg).

Er dette i nærheten av å stemme, og jeg liker materialet ellers, så har jeg omsider funnet spissmateriale som ikke gjør at jeg savner Stroft med det første :-)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har monoutgaven i 7X (0,104, oppgitt å tåle 1,6kg) og 6X (0,121, oppgitt å tåle 2,3kg).

Er dette i nærheten av å stemme, og jeg liker materialet ellers, så har jeg omsider funnet spissmateriale som ikke gjør at jeg savner Stroft med det første :-)

Vær nøye med fukt og knute, så er jeg helt sikker på at du blir fornøyd! Virker veldig bra!
  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å fylle på med knuter hele veien ned til flua for å være sikker! Får dem aldri opp igjen!

Ja, får som regel en ny knute på ca annenhvert luftkast, og de knutene er med på å forsterke fortommen [emoji1]
  • Lik 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Noen som hat testet dette enda? De har fått det inn i lokal sjappen min, Bergen aktiv, så vurderer en tur å handle snart :)

Men hadde vært greit om noen kune dele erfaringer med den, tenker da hovedsaklig fluorocarbonen. Sammenlignet med Rio fluoroflex plus, tiemco og disse andre som vi kjenner så godt :).

Har hørt at den er veldig myk og har litt mer strekk enn f.eks akron. Stemmer dette? Og siåfall har den mer/mindre strekk enn Fluoroflex plus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Soldarini spissmateriale på noen turer nå, men gidder ikke få noe fisk, så jeg har ikke utsatt materialet for den type belastning.

Ellers tror jeg helt sikkert det er minst like bra som noe annet jeg har brukt . . . Vær nøye på å væte knuta før du strammer til, og stram sakte, så unngår du unødig varmegang i materialet :-)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

fortommen er mega , men spolen er søppel. sene løsner i hytt og pine

Kan skrive under på dette !

Selve materialet virker å holde hva det lover, og vel så det, men plutselig hadde jeg brystlomma full av sene, gitt.

Hadde festet sena i det sporet som er på spolen, men sena hadde alikevel viklet seg av i metersvis.

Må nok hårstrikk til her, ja.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...