Gå til innhold

Alternative studs ?


Truls

Anbefalte innlegg

Hei, noen som har prøvd disse som et alternativ til de studsene man kjøper som er beregnet til vadersko?

Skruene brukes til iceracing, vintersykling osv.

http://koldkutter.com/products

Noen som har noen synspunkter eller erfaringer med de, og vet om de kan brukes til vadersko.

Mvh Truls

Endret av THJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vart inne på det samme jeg Truls. Hvis diameter og lengde stemmer kan jeg ikke se at det skulle vare ett problem. Er inne på andre pakken med studs på mine sko. Tenkte se etter montasje skruer med litt større diameter/dypere gjenger, så kanskje man ikke mister dem så ofte. Skall prøve og dra på superlim på skruene før jeg skruer in dem først. Tror og at det er viktig at materialet i skruene ikke er for hardt. Myke skruer griper bedre på stein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studs slites/mistes relativt ofte. Jeg går forholdsvis mye når jeg fisker, så det er mye slitasje.

Disse selges i 250pk til 250-300 kroner. Det er vel tiendedelen av prisen som studs beregnet for vadesko,

og så er det bare å dra inn en ny om en skulle falle av.

Vet ikke om det lar seg gjøre med superlim, redd for at det vil feste før man får skrudd helt inn, men om det går så vil det sitte i hvert fall.

Tror jeg skal kjøpe en pose bare for å teste. Får disse i ulike lengder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studs slites/mistes relativt ofte. Jeg går forholdsvis mye når jeg fisker, så det er mye slitasje.

Disse selges i 250pk til 250-300 kroner. Det er vel tiendedelen av prisen som studs beregnet for vadesko,

og så er det bare å dra inn en ny om en skulle falle av.

Vet ikke om det lar seg gjøre med superlim, redd for at det vil feste før man får skrudd helt inn, men om det går så vil det sitte i hvert fall.

Tror jeg skal kjøpe en pose bare for å teste. Får disse i ulike lengder.

 

Hvorfor lynlim ? finn heller en loctite som herder over litt tid, sitter bedre. Du har jo ikke så dårlig tid hvis du fikser sko hjemme dagen før du skal fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor lynlim ? finn heller en loctite som herder over litt tid, sitter bedre. Du har jo ikke så dårlig tid hvis du fikser sko hjemme dagen før du skal fiske.

Så bare superlim ble nevnt i en annen post. Jeg antar det blir problematisk å bruke, og at det vil herde for kjapt.

Locktite e.l. er nok bedre alternativ, slik du foreslår.

Men ser jo ut som disse lar seg bruke.

Tror jeg skal prøve en pose. Ser ikke noen grunn til å betale 200 for 20 stk simms når man kan få over 200 av disse...

Og med så mange, så har man en god stund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke borret når jeg har skrudd inn studs tidligere.

Tror også disse er beregnet på å skru rett inn(?)

Hvis man forborrer så er det jo lettere å få limt de fast, men limer man de er de vel værre å skifte når de er slitt.

Har ikke prøvd disse enda, men skal teste de, og ser hva som er enklest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...