Gå til innhold

Seler til vadebukse


Trond Ingebrigtsen

Anbefalte innlegg

Etter et vadeuhell hvor jeg fylte vadebuksa med vann, dro jeg fram den noe tilårskomne Guidelinebuksa fra boden.  Det var med tungt sinn jeg registrerte at selene til buksa ikke hadde tålt noen år i boden, all elastikk var borte og de var blitt altfor lange til å holde buksa oppe. :(

 

Synes det blir for galt å kassere buksa da det bare er å få nye seler som jeg får fruen til å sy fast, men løse seler var ikke bare å få tak i.  Buksa i seg selv har etter hva jeg kan se et ganske langt fiskerliv igjen, men dessverre har strikkselene blitt lagret i hjel.

 

Derfor; er det noen som har ei utslitt bukse med fortsatt funksjonelle seler som de kunne å tenke seg å selge meg?  Alternativt koble løs eller klippe av selene som jeg kunne få kjøpt for en overkommelig pris?  pppray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har sjekket noe rundt, men ingen har noe lager av noe som kan brukes.  Det enkleste hadde vært 4 cm bred "strikkstropp" i metervis, så hadde fruen kopiert de originale, sydd inn spenner osv.

Det sybutikker har er for smått, passer kanskje til kjoleliv eller noe i den dur. 

Neopren og borrelås er et godt alternativ, men vet ikke om det er lettere tilgjengelig noe sted?

 

Men hadde jo håpet at på et sted som dette, i det harde, tunge fluefiskemiljøet, at vadebukser slites ut i et slikt tempo at hullete og utslitte vadebukser fløt rundt nærmest overalt?  mmmoose   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...