Gå til innhold

Fangst raport fra Valdres


Rønsingen

Anbefalte innlegg

Tok meg en tur ut i påska og jaggu så fant jeg en fin fisk som vaket steady på fjærmygg. Den lot seg lure av en liten svart og hvit fjærmygg klekker krok 18.

Fisken bikka nesten kilon (975g) og var stappfull av steinflue nymfer. jeg tok meg selvfølgelig en tur til dagen etter og da fant jeg enda en fisk som sto rolig og supte i seg fjærmyg denne fisken lot seg lure av en fjærmygg imitasjon str 20 med svart kropp og hvit vinge, fisken veide 900g, mista også en på omtrent samme str så jeg kan vel påstå at sesongen er veldi godt i gang i Valdres og jeg må vel si at dette var en fin start på sesongen :roll:

post-92-13949844966112_thumb.jpg

post-92-13949844976302_thumb.jpg

post-92-13949845002338_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å skryte alt for mye og være skikkelig klysete så legger jeg inn et lite bilde av kjøringen av 975g i slutt fase laugh.png' alt=':lol:'> n :smt064 dette var forøvrig ny rekord på tørt ;)
laugh.png' alt=':lol:'>

 

Har du fisket i elv ? Det er helt rått grattis!! laugh.png' alt=':lol:'> :) :idea:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et vann som heter pjåten og ligger ca 2 mil nord for Fagernes, det ligger mellom 2 ganske store insjøer så det strømmer mye vann gjennom der så det er grunnen til at det er åpent store deler av året, og at det strømmer litt på de smaleste plassene. så man får jo et såkalt flyt på flua ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen

Er det der du har en camping litt lenger opp ? Det ligna på husa på andre siden :) Også har du veien rett bak deg nesten`?

 

Hvis det er det vannet traff jeg på vilt vulgatafiske der for noen årsiden :) Ellers så har jeg så mange fine gromplasser der omkring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et vann som heter pjåten og ligger ca 2 mil nord for Fagernes (...)

 

..også kalt Ferisfjorden' date=' vel?

[/quote']

 

Vannet heter pjåten på folkemunnet men Ferisfjorden er korekt

 

Er det der du har en camping litt lenger opp ? Det ligna på husa på andre siden Også har du veien rett bak deg nesten`?

Det er ingen campingplass i nærheten så da mener du et annet vann?

hvis du ser på bildet av hele vannet så ligger E16 mellom det vesle byggefeltet og skogen på motsatt side av vannet.

 

Ps: Hermansen, hvis du har noen gromplasser å fortelle om så er det bare å fortelle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen

hehe men jeg har ingen anelse hvor du er :) hoho vi pleier å ligge ved en camping langs ei elv, den elva renner ut i ett vann som ligner litt på det du viser frem igrunn :) Husker bare man svinger av ved fagernes sentrum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du "svinger av ved Fagernes sentrum" så er det sannsynligvis dalen opp mot Beitostølen du tenker på, Geir. Dette er videre oppover dalen mot Tyinkrysset(og Bergen). Lett å finne, gå til www.statkart.no -> norgesglasset , søk på stedsnavn - "Ferisfjord*"

 

Husk case-sensitivt søk.

 

I dalen du tenker på, så brøt bilen min sammen i ferien en gang. Satt og så på gromfisker velte seg i et av vannene der oppe mens jeg ventet verkstedmannen. Stanga var hjemme :-). Aner ikke hva den vakte etter, men store var dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen

10 poeng til bånngjedda :)

Det stemmer det at det er mot beitostølen. der oppe har jeg iallefall hatt kanonfiske. Traff som sagt vulgataen der oppe i det vannet langs veien "rett" etter fagernes. Går også ann å svinge opp mot en søplahaug om jeg ikke husker feil, der er det ett fint vann med elver ut og inn. Der går det også stor fisk.

 

Og man kan ikke glemme rudi området. I det lille vannet nedenfor elva der :) Akkurat i utosen der tok jeg 14 fisk mellom 800 og 1200 gram på ei natt. Hadde vanvittig flaks med alt.

 

Helt klart mitt favoritt område :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...