Gå til innhold

Snellefot Danielsson Dryfly, nymph osv


Jaran

Anbefalte innlegg

Har lenge irritert meg over at snellefoten på Danielsson snellene ikke passer i alle snellefester. 

Vet ikke om dette gjelder alle Danielsson sneller, men i allefall Dryfly, nymph og de andre modellene i denne serien. 

 

Andre der ute som har opplevd det samme, at man ikke får snella til å sitte skikkelig fast i snellefestet på stanga?

 

Hva kan eventuelt gjøres med dette? Liker snella, men irriterer meg grenseløst at den er slarkete mot stanga når jeg fisker. 

Funker det å file litt på den eller noe i den duren kanskje??

 

post-5161-0-51799900-1444632542_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det høres ikke bra ut. Jeg har Dryfly på Scott G2 og det fungerer ok, men har opplevd flere ganger at festen har løsnet seg selv om jeg strammet den på en ganske standart måte. Første par ganger tenkte jeg at jeg bare glemte, men den rett og slett bare løsnet seg. Siden det må jeg stramme den litt ekstra, og det virker...

Endret av Ondrej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at man må ty til jallaløsninger. Første gang jeg oppdaget det, måtte jeg bruke never fra ett tre mellom snellefoten og snellefestet haha.

Har sendt mail til Danielsson nå, for å høre om de er klar over problemet, om de kanskje har nye føtter på gang.

 

Sikkert på det ikke er stanga som har feil da ? For moro skyld tok jeg frem den gamle og nye typen Dryfly nå og sjekket på en hel haug med stenger her. Alle Sage fra klasse 00-9 passer strøkent. Scott, Guideline, Redington, Partridge , Precision og Vangen med vanlige snellefester passer også strøkent.

Testet kinabambus og norskbygd bambus også, begge med slideringer og passer også bra.

 

De tre stengene mine som ikke passer er en Hilevel klasse to, der er slidering bittelitt for stor. En Eikre stang der den gamle Dry Fly er bittelitt for bred(ny passer akkurat) og en Airflo bluetooth kl10/11 der ikke noen sneller passer foran

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testet både Danielsson Nymph (ny type), Dryfly (ny type) på stenger fra Orvis, G.loomis, Hardy, LTS og Guideline. Snellene sitter ikke skikkelig på noen av disse...

Har også to Orvis Superfine Troutbum stenger med glidende ring som snellefeste (ikke skru) Her henger ikke snella fast i det heletatt. Alle mine andre sneller fungerer glitrende på samtlige stenger.. 

Tror nok det utvilsomt er snellefoten som er problemet i mitt tilfelle i allefal.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Problemet är känt. Jag har Några Dryfly, Twosix och Nymf. På de spön med slidingrings är foten ofta för liten. Fick en ny fot gratis från Danielsson och det blev lite bättre. Har i övrigt löst problemet med att sätta några bitar svart eltejp under rullfoten och då fungerar det. På mina Winstonspön, som har original rullfäste fungerar det bra.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...