Gå til innhold

Stokkand


Emil

Anbefalte innlegg

Det er uforskammet lite! Ikke rart det koster skjorta for det stoffet der. Varierer stort fra fugl til fugl gjør det også, men skulle tippe fra 5-20 fine fjær + en del småtjafs. Til små tørrfluer er jo mye av fjæra brukanes, men jeg har enda ikke kommet over fjær som er i nærheten av "jumbo"størrelsen man får kjøpt i butikken. Enda jeg har skutt noen kanadagjess, tredvetalls grå/kortnebbgjess og noen stokkender. Når ikke en gang kanadagåsa leverer så store fjær lurer jeg egentlig på hvor de jumbofjæra kommer fra?

 

Fargene på selvskutt fugl varierer fra nesten helt hvit til mørk, mørk brun. 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jumbo Cdc'n kjenner jeg godt til. Denne typen cdc er ikke fra hverken stokkand eller gås. Men fra en hybrid av andre typer som de bruker til å produsere Foie Gras. Google Mulard eller Foie Gras så kan du lese deg opp på hva slags type and dette er. Og det er særlig vinterfjær som blir denne typen cdc. De er mindre utsatt for slitasje pga. kaldere vær og siden ender ikke parrer seg om vinteren. Det er bare en slik (såvidt meg bekjent) leverandør. Og fjærene er et restprodukt av den Franske Foie Gras galskapen. Tilgangen er meget begrenset.

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt nysgjerrig:

Hvor mye CDC er det på ei and sånn ca når man napper en? 

Kanskje vurdere å dra på andejakt neste år. Er jo god mat også.

 

Beklager at bildet er av så dårlig kvalitet men det skulle kunne gi en pekepinn. Dette er CDC fra 3 stk stokkender. Flankefjæra er fra ei and.

post-4440-0-05804100-1449238735_thumb.jpg

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...