Gå til innhold

Snører som oppfører seg som trekkspill.


Ruffen

Anbefalte innlegg

Da kom det en postmann på døra med ett stykk snøre fra statene. Det må jeg si!!

 

Det er servicen sin det!

Gøy når ting blir løst så bra.

Heldigvis mye god service i denne bransjen. I hvert fall har jeg opplevd mye bra service, og det er alltid hyggelig som kunde!

Endret av Truls H. Johnsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det snører som er "minnefrie", å få kjøpt i dag? Har inntrykk av at en del snører som lages i dag, har en ganske mye minne, og er lite holdbare.

Det kan vel skyldes måten de blir produsert på, og "coatingen" som brukes på snørene.

Får vel fortsette med å bruke gamle gode S.A. Air Cell. Litt minne i de også når de er nye, men de "går seg til" etter hvert. De tåler også å strekkes litt.

Etter min mening, ett av de beste "allround" snørene, som er laget.

 

Skal ikke påstå at alt var bedre før, men "snøre-jungelen" var i hvertfall mer oversiktelig. Synes også at det er synd at mange snøre-produsenter, ikke lenger følger den gamle AFTM skalaen, når de klassefiserer sine snører.

Å kjøpe et snøre i dag, uten å ha prøvd det, kan føre til mye frustrasjon og skuffelse. Det har jeg selv fått merke, opptil flere ganger............ ???

Har liten mulighet til å prøve-kaste "nye" snører, så da kjøper jeg de heller brukt, for å få testet de ut, hvis det er mulig.

Det blir jo veldig dyrt i lengden, å stadig kjøpe nye snører, bare for å finne ut at de ikke stemmer med "reklamen", og at de ikke passer til "god-stengene" mine

 

Men testing av nye snører er nå Jæskla artig da!!! bbboobies

Endret av Klinkert
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg hadde akkurat samme problemet med en nyinnkjøpt RIO Trout LT InTouch i fjor. Skikkelig irriterende.

Husket da å ha lest noe om å varme opp lina i vannbad. Bodde på ei hytte og hadde to dager igjen av fisketuren. Tenkte så "hvorfor ikke, kan ikke bruke lina som den er likevel". Kokte opp vann, blandet det med samme mengde kaldt vann i en kjele og la lina i bløt i et kvarter. Dette hjalp betraktelig!

Dagen etter så hadde jeg ei line som lå mye rettere på vannet. Anbefaler deg å teste dette! Henning Sæbø har en video hvor han viser hvordan han vedlikeholder liner på youtube.

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...