Jump to content

Fiskeimitasjon som ikke henger seg opp

Recommended Posts

Se der ja, den så fin ut den også. Mye fine fiskeimitasjoner her. Så ut til at han hadde lagt på smeltelim før han der ;-)

Jeg har alltid brukt superlim for å avslutte fluene mine, men jeg legger det på tråden så jeg får mange småperler med superlim nedover bindetråden.Så surrer jeg det inn sammen med tråden når jeg former hodet. Blir veldig solid og varig det.

• 3 years later...
  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Her er TC Tuben fra den enfoldige langt inni furuskauen. Dette er et mønster jeg har bundet svært lite av, har vel lagd en TC for tja 15+ år siden.. Lagde en litt for tykk og så en litt for tynn, denne ble litt midt i mellom og kanskje den er fiskbar? Sku tru det. Tube: FITS Xsmall, svart. Kropp: SSS Braid, Sealice Silver. Undervinge: Hvit Bucktail. Overvinge: Brun Buctail. Øyer: Type tape, dekket med uv-lim. Sider: Mirage Flash lagt dobbel på hver side og brettet bakover. Slik flua er på bild

Tuls var inne på noe tidligere mht bevegelighet i selve materialet på en original Game Changer. Det har tydeligvis opphavsmannen tatt til etterretning. Dette er det nye finesse garnet:   

Det er jo lov å være nysgjerrig og ha det moro ved bindestikka. Mangfold er bra. Det er folk som Skok, Popovich og Chocklett som driver flueutviklingen fremover med funksjonelle og slitesterke fluer som i tillegg er flotte å se på. At de er morsomme å binde er jo bare en bonus. Det er nok av eksempler på fluefiskere som har forenklet fluebindingen sin så mye at de til slutt synes det er et ork å binde fluer.   Når det er sagt så har jeg et lite argument mht tiden det tar å binde ei flue: Hvor

Posted Images

• Create New...