rusvens Posted January 26, 2018 Report Posted January 26, 2018 (edited) Etter tips fra en tusenkunstner måtte jeg forsøke å lage et lignende verktøy for CDC og annet som skal i dubbing løkke. Smale spor på ene siden, for små fjær, og litt bredere spor på andre siden, for de større fjærene. Synes denne fungerer helt utmerket. Takk for tipset Tore Viggo Lillesolberg. Edited January 28, 2018 by rusvens 9 1
Mr. Bean Posted January 26, 2018 Report Posted January 26, 2018 En overraskende enkel og veldig god idé for den som ikke allerede har verktøyet fra Marc Petitjean
Jan Ingvar Posted February 5, 2018 Report Posted February 5, 2018 @rusvens Baufil du har brukt for å få de tynne spora? Likte den veldig godt - mulig jeg skal teste også! Kan da teste den mot MP-verktøyet jeg har, som jeg faktisk synes er litt plundrete... Om jeg bare hadde en bit eik liggende....
rusvens Posted February 6, 2018 Author Report Posted February 6, 2018 (edited) Jan Ingvar Vanlig håndsag for de bredeste spora, og ja en baufil på de tynne spora. Jeg fant en bjørkebit ,) Jeg synes denne er mer stabil og fungerer mye bedre enn MP-verktøyet som jeg også har. Edited February 6, 2018 by rusvens 1
Jan Ingvar Posted February 6, 2018 Report Posted February 6, 2018 Takk rusvens! Da blir det frem med sag og tre-emner når anledningen byr seg. Spennende at du syntes denne var bedre enn MP sin
rusvens Posted February 6, 2018 Author Report Posted February 6, 2018 Bare hyggelig, alltid kjekt å utveksle tips. Min bror som er en meget habil fluebinder, syntes også dette verktøyet er mye bedre enn MP sin. Lykke til med saging. Blokken min er 5,5 cm bred og 8 cm lang.
Jan Ingvar Posted February 6, 2018 Report Posted February 6, 2018 Ja, jeg liker veldig godt å lage ting selv, så sånne ting er midt i blinken for meg! Så får vi se hvordan jeg liker den i bruk Takk for målene!
Øyvind Jensen Posted February 6, 2018 Report Posted February 6, 2018 Nå spør jeg veeeeldig dumt, men hva gjør man i steg 2? Bare lurer. Flytter hele klossen opp til bindetråden? Det er jo der MP sitt utstyr er veldig fint. Det får man til med vanlig papirkylyper også, for den saks skyld.. Ser nytten hvis man skal lage såkalt "dubbing-børste", men da ville jeg laget sporene lengre for å spare arbeid (dvs. få en lengre dubbing-børste). Ellers er jeg helt på vidda nå (ikke at det er så galt..)?
Jan Ingvar Posted February 6, 2018 Report Posted February 6, 2018 Jeg for min del har iallefall tenkt å bruke klypa til MP da ... Ser det som usannsynlig at man skal greie å få fibrene rett inn i bindetråden fra denne klossen.
RolvS Posted February 9, 2018 Report Posted February 9, 2018 (edited) Dere er så fancypants med fint pussa eik og greier! Denne duger. Skumgummi og dobbeltsidig teip tilpasset med barberblad... Edited February 9, 2018 by Rolv Seehuus 2 1
Recommended Posts