Gå til innhold

Stenger med jevn og dyp aksjon


Runar Dankel

Anbefalte innlegg

Det er ikke morgen lenger, men hvis du fortsatt funderer så er det vel noen av de dypere winstonstengene som har jevne dype bøyningskurver. Det har vel også Scott sin G-serie.

Av stenger jeg selv har finner men to dyptbøyende perler i winston B3LS (7,6 fot klasse 3) og den spesiallagde CTS Vintage i nye moderne materialer. Den siste er en skikkelig gem som har noe helt spesielt ved seg.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville anbefale deg å se litt på glass. Jeg ble ekstremt positivt overrasket over følelsen i de stengene og at de er så lette som de er. Det de sier om at glass er så tungt og uregjerlig er nok noe som hører fortiden til. Jeg hadde til sammenligning en Scott-G 884 tidligere og den pensjonerte jeg da glass rett og slett er deiligere på alle måter. 

De jeg ville sett på til å begynne med er RFT Quick Flex i klasse 4 og Epic 476. Fantastisk morsomme stenger som takler stor fisk og beskytter fortommen godt. 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truls skrev (På 15.10.2023 den 19.58):

Det er ikke morgen lenger, men hvis du fortsatt funderer så er det vel noen av de dypere winstonstengene som har jevne dype bøyningskurver. Det har vel også Scott sin G-serie.

Av stenger jeg selv har finner men to dyptbøyende perler i winston B3LS (7,6 fot klasse 3) og den spesiallagde CTS Vintage i nye moderne materialer. Den siste er en skikkelig gem som har noe helt spesielt ved seg.

Takk! Da får jeg ta meg en tur på Nordisk og teste litt Winston. Evt begynne å bygge egne stenger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roaas skrev (7 minutter siden):

Ville anbefale deg å se litt på glass. Jeg ble ekstremt positivt overrasket over følelsen i de stengene og at de er så lette som de er. Det de sier om at glass er så tungt og uregjerlig er nok noe som hører fortiden til. Jeg hadde til sammenligning en Scott-G 884 tidligere og den pensjonerte jeg da glass rett og slett er deiligere på alle måter. 

De jeg ville sett på til å begynne med er RFT Quick Flex i klasse 4 og Epic 476. Fantastisk morsomme stenger som takler stor fisk og beskytter fortommen godt. 

Notert! Da får jeg teste moderne glassfiber. Måtte du justere mye på kastestilen?

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Runar Dankel skrev (2 timer siden):

Takk! Da får jeg ta meg en tur på Nordisk og teste litt Winston. Evt begynne å bygge egne stenger ;)

De fleste produsenter har noen dype stenger. Winston er dyrt og har kjip garanti, så derfor har jeg sluttet å bygge på de. 

Men det å bygge selv er givende det, og man får mange muligheter til å bygge på knallgode emner som ofte ikke er såå overpriset. Ofte fra mindre leverandører som bloke, taniwha og en haug andre. Ofte vanskelig å orientere seg, men kontakter man de så har de ofte veldig god greie på sakene sine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Runar Dankel said:

Notert! Da får jeg teste moderne glassfiber. Måtte du justere mye på kastestilen?

Veldig lite egentlig. Du må roe ned noe, det nytter ikke være veldig "kraftig" i kastestilen, men det føler jeg gjelder for de fleste mykere stenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...