Lars Erik Marcussen Posted September 8, 2006 Report Posted September 8, 2006 Jeg og en kompis planlegger en ukesekspedisjon i mai på Østlandet neste år. Skal alt klaffe, må vi planlegge litt i forkant! Vi resier i to biler, camper / telter og leier kano hvor mulig. Sponsor-avtale er under forhandling, men ingenting loves. Vi inviterer herved interessenter til å være med på hele eller deler av turen, som legges i første halvdel av mai. Fokus er elver og vann etter ørret og harr, med følgende geografiske spreding, som sikkert vil bli innsnevret: Nordmarka Østmarka Rena Hemsila Glomma Tisleia Sigdal-områdene Avhengig av hvem som blir med og logistisk planlegging, vil vi da velge ut 3-4 destinasjoner. Det er varierende nivå både på ambisjoner og erfaringer - fritt fram for alle å bli med! Vi har også god plass i biler til dem som stiller uten motorisert fremkomstmiddel. Send meg en PM om du er interessert.
Nielsen Posted September 8, 2006 Report Posted September 8, 2006 første halvdel av mai, litt tidlig på året kanskje? hemsila åpner vel 1 juni og rena elva 20 mai om jeg ikke tar helt feil :roll: Ellers bra tiltak!
BjørnarF Posted September 8, 2006 Report Posted September 8, 2006 Stemmer nok det Nielsen; altså det med åpningen av elvene. Glomma pleier å gå stor da også.... Her er det en oversikt som viser vannstand ved Elverum: På den tiden av året er det vel like greit å lete etter mggklekkinger i stille vann. Bjørnar
Guest Henning Posted September 8, 2006 Report Posted September 8, 2006 Kune godt tenke meg å vere med!!!!!! Men første halvdel av mai er litt tili..........Isen har jo nett gått jo:) ja ja. Får se kordan denne tråden utvikler seg, så tipper eg at eg melder interesse om litt
Lars Erik Marcussen Posted September 9, 2006 Author Report Posted September 9, 2006 Før'ste halvdel av mai er bare irca - det er såpass fleskibelt at vi kan vente til det åpner her og deer og til vannet i elvene legger seg litt. Følg med - her blir det utvikling!
Flemming Posted September 10, 2006 Report Posted September 10, 2006 Godt tiltak, men jeg tror dere får med flere personer dersom dere legger "ekspedisjonen" til midten av juni i stedet...
Guest Pål Andersen Posted September 27, 2006 Report Posted September 27, 2006 Kjenner hver eneste Stein i Sigdal.. Bidrar gjerne.. Beste tid for fiske er 10-25 juni elvene. 17 mai og utover til ca 10 juli på vanna
Jan R. Abrahamsen Posted September 27, 2006 Report Posted September 27, 2006 Får dere med Pål, kan det til og med hende at dere lærer litt... Dere bør etter min mening takke ja til tilbudet hans!
Lars Erik Marcussen Posted September 27, 2006 Author Report Posted September 27, 2006 Kjenner hver eneste Stein i Sigdal.. Bidrar gjerne.. Beste tid for fiske er 10-25 juni elvene. 17 mai og utover til ca 10 juli på vanna Det ser ut til at det blir er uke i juni i stedet - mer detaljer kommer i ny tråd! Sigdal er en favoritt allerede...
Guest Pål Andersen Posted September 30, 2006 Report Posted September 30, 2006 Bør være alles fovoritt mht. LITE fiskere, enorme mengder med fisk, pene omgivelser osv. MEN; advarsel; veeeldig overbefolket og laaaangt mellom hver fisk med LITT størrelse på...
Lasse A. Vangstein Posted February 11, 2008 Report Posted February 11, 2008 Lars, Tisleia åpner 15.mai, men av erfaring ville jeg ventet til nærmere juni før det virkelig blir stas der. Men, med tidlig snøsmelting og varme maidager kan selvfølgelig tiden fra åpning være helt ok.
Recommended Posts