Gå til innhold

Ørreteldorado - Ny ørretfilm!


Flemming

Anbefalte innlegg

Gjest Henning

Såg filmen igårkveld. Sitter nok igjen med ein følelse avat eg har sett bedre filmer før, men satan for noen fisker da!!. Men det ble litt mye "fiskekjøring" etter min smak. Tok vel ikke eit insekt opp av vannet for å se hva som klekte?(ikke på filmen iallefall)lite "planlegging". Var liksom berre i vasse ut, streameren rolig inn, så satt 3 kilosen. Kan hende eg trenger å se den 10 ganger til før eg har den som favorittfilm? Ørretjakt er MYE bedre film etter min smak, og det er alle TFLgjengen filmene og. Men det er etter min smak. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Terje Refsahl

Her er mine favoritter så langt:

 

1. Tørrfluelandet 2 (Lars Nilsen, Lenth, Fismen)

2. Tørrfluelandet 1 (Lars Nilsen, Lenth, Fismen)

3. Sjøørretlandet (Nilsen, Lenth)

4. Best of Bård og Lars (Lars Nilsen, Johansen, Lenth)

5. Ørretjeger`n (Tore M:Nilsen)

6. Ørretjakt (Tore M Nilsen, Wilberg, Minde)

7. Ørreteldorado (Rødbergshagen)

8. Ørretboms (Andre Brun)

 

Alle disse filmene har gitt enormt mye glede og fiskelyst.

Jeg må allikevel bare inrømme at Lars Nilsen sine filmer fanger inn stemninger, humor og annet på en måte som tiltaler meg enormt. Derfor har hans filmer satt seg fast i sjela og selv etter å ha sett dem 70 ganger så funker de som f....fortsatt. Det er bare noe eget med disse filmene.

Kan nok også være at som ren tørrfluefisker så appelerer spesiellt de to første filmene på lista mer enn noe annet.

 

Sjøørretlandet får tredje plass selv om det var noen scener der som omhandlet et type fiske jeg aldri kunne tenke meg å drive med. De tørrfluescenene som man fikk se var så til de grader rå og filmen var så godt laget i mine øyne at den får en klar tredjeplass.

 

Ørretjeger`n og Ørretjakt koste jeg meg glugg ihjel med. Ørretjeger`n kommer hakket foran Ørretjakt rett og slett fordi drømmen om New Zeland lever så villt og uhemmet i meg. Må også understreke at det var utrolig mange nydelige scener fra Vindelfjellene og Ørretjakt var en meget severdig opplevelse.

 

Ørretboms har jeg sett kun en gang. Den var kjempeflott men altfor kort. En følte at man akkurat var kommet igang og så var det slutt. Håper nr 2 blir lengre. For her er det etter mitt skjønn et kjempepotesiale for en virkelig perle av en film. Og så er jo Andre rådyktig.

 

Alle filmene på lista har tilført sjela mye glede og inspirasjon.

 

Håper vi får mange flere i åra som kommer.

 

 

PS. Kopier aldri fiskefilmer, kjøp dem. Da får vi kanskje enda flere slike filmer til glede og inspirasjon i årene som kommer.

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...