Gå til innhold

Brook Trout !


-Lars-

Anbefalte innlegg

Utenlands? Om jeg ikke husker feil, så ble det tatt en bekkerøye på mellom 1,5 og 2kg i Akerselva for noen år siden..

Tror til og med den ble tatt på tørt.. :D

Jeg har fått bekkerøye i østmarka jeg, men det er mange år siden, og sannsynligvis i samme "eksperimentperiode" som da OFA satt ut mye Canadarøye for å sjekke tilpassningsevnen til disse artene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så den bekkerøya vi har her hjemme er akkurat samme art som det amerikanerne kaller brook trout, altså ? :oops:

Godt jeg la til at jeg ikke hadde peiling i den første meldinga, da laugh.png' alt=':lol:'>

Trodde dette var en egen art som nærmest kun fantes i usa/canada !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drev med akvarium i mangen år. Stort sett discus. Ble lei alt arbeidet med yngel og masse vannbytte. Mot slutten eller de 2 siste årene var det bare plantekar, små kar på 160-200 liter. Ville nok ha vært enda mer jobb med bekkerøye og ikke minst den konstante duren av kjølemaskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drev med akvarium i mangen år. Stort sett discus. Ble lei alt arbeidet med yngel og masse vannbytte. Mot slutten eller de 2 siste årene var det bare plantekar' date=' små kar på 160-200 liter. Ville nok ha vært enda mer jobb med bekkerøye og ikke minst den konstante duren av kjølemaskinen.[/quote']

 

Jo mer fisken krever, jo bedre og artigere! Forutsetningen er at man har tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Let me know' date=' så skal jeg sende noen til deg laugh.png' alt=':lol:'> men du må vente til august :roll:[/quote']

 

Hadde det latt seg gjøre så hadde jeg gjerne tatt imot et par-tre laugh.png' alt=':lol:'> Akvarierommet er i kjeller`n så et kjøleanlegg hadde ikke vert til så mye bry egentlig. Har vurdert det, i og med at jeg har endel kaldtvanns fisk fra før av, men lommeboka sier nei foreløpig...

 

laugh.png' alt=':lol:'>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...