Gå til innhold

Ny ring- brente eksemplarer!


André F. Aubert

Anbefalte innlegg

Har blitt hekta på brente vinger, men sliter med å finne forskjellige mønster. Starter dermed en ring i håp om å få se utfoldelse og herlig kreativitet i forumet!

 

Synes enste kriterie er at vinger er brent el.

 

som sagt gjør dette for å se og lære enda mer!

 

tak? regner ikke med det er så mange som "gidder"! kanskje tar jeg feil.

 

Bli med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok for mange her som har bindt seg gjennom "Flugfiske på mitt sätt" av Mr. Bergqvist. Og det var på slutten av 80-tallet! laugh.png' alt=':lol:'>

 

Å for å strø ytterligere med salt i såret:

 

Retropakke selges!

 

1 stk. Rosa Ballgenser i str. L.

1 par. Nike basketsko m/selvlysende lisser!

Har høyvannsbukser også hvis det skulle knipe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tråden står i fare fo å bli flyttet til annen server da pågangen er for stor!

 

Rune André> det var unødvendig dårlig gjort laugh.png' alt=':lol:'>

 

må vel være enkelte nostalgiske sjeler her? i det minste barmhjertige, som ikke kan sitte å se på at min ring visner bort og blir slettet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den andre som binder med brente vinger er meg. Men det er vel riktigere å si bandt i fortid av verbet.. De blir veldig fine og jeg har stor tro på de, men det er så mye jobb at jeg får meg aldri til å sette på ei flue med brente vinger.

 

Likevel er det jo mange som synes at det er moro å få fisk på ei flue de har brukt litt tid på. Vinteren er jo lang i Norge og hadde jeg giddi hadde jeg hatt mer enn nok av tid til å binde opp noen.

 

Men det er viktig å passe på at vingene står riktig. Dagfinn lærte meg det for en del år siden og de fluene jeg bandt da gikk uten å propellere i lufta.

 

En brannfakkel i den allerede opphetede vingebrennedebatten kan jo være at mange ikke greier å binde disse på riktig måte og dermed sier.. Brente vinger har ingen betydning for om man får fisk... bla bla bla...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brente vinger sin forsvarstale:)

 

Hmmmmm disse fluene fisker da usedvanelig bra problemet er bare at de tvinner fortommer, dessuten er dem mye penere da :)

 

Faktisk mye penere enn dagens vinge materialer, jeg ser ingen grunn til at vi skal slutte med disse fine kreasjonene, grunnen til at jeg bruker en polydott eller cdc er fordi det er raskere :)

 

Hilsen Viggo uten rosa Ball genser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brente vinger sin forsvarstale:)

 

Hmmmmm disse fluene fisker da usedvanelig bra problemet er bare at de tvinner fortommer' date=' dessuten er dem mye penere da :)

 

Faktisk mye penere enn dagens vinge materialer, jeg ser ingen grunn til at vi skal slutte med disse fine kreasjonene, grunnen til at jeg bruker en polydott eller cdc er fordi det er raskere :)

 

Hilsen Viggo uten rosa Ball genser[/quote']

 

Enig. Fluer med brente vinger har fått et ufortjent dårlig rykte. Bruker disse fluene i en viss grad på vrien fisk. Har skjeldent eller aldrig problemer med at fluene proppellerer. Dette ungås ved a) Binde inn vingen riktig, og B) bruke fortommspiss i tykkelse tilpasset krokstr. Det er synd at ikke flere faktisk forsøker seg på denne typen fluer. For min egen del, så pleier jeg etter et lengere oppehold fra stikka å binde et par slike for å få det i fingerne igjen. Som en kuriositet kan jeg nevne at min bonusflue til Henning i døgnflueringen vil være en slik flue.

 

Til Rune: PocoLoco var nok mer 80 tall en Ball. Alt. var gensere med krokodiller på. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste vitsen må være at de tåler en fisk eller ti :) sett i forhold til cdc fluer da :) skyt meg hvis jeg tar feil.
Har ikke lyst til å skyte noen jeg. Men ja du tar feil. Nå skal vi ikke lage noen debatt rundt dette i denne tråden. Vinger av cdc blir da "aldri" ødelagte?? De tåler fisk etter fisk... Eneste ulempen er at du må bytte flue innimellom fordi den blir slimete og må tørke. Når den er tørr er den like fin. Dessuten er cdcvingene så lette at flua lander svært skjelden feil. Jeg bruker cdc i vinger til nesten alt og har gjort det i over 10 år. Det er en myte at cdc er skjørt, fiberne er sterke nok og holder fasongen godt.

 

Nok om det, meld dere på til fluering med brente vinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

setter pris på alt det tomme preiket dere har å komme med gutter!

 

ringe eksisterer om noen ønsker, ellers så skal jeg nok klare å svi ett pent utvalg med vinger slik at jeg har til gladfisken viser seg i skrukkeloslindra i sommer.

 

 

diskusjonene brent vinge vs Cdc er vel bare mindre inteligent å starte. Cdc tørker og kan brukes igjen,igjen og igjen. En brent vinge brekker/ faller av (selv om den er festet ordentlig Dagfinn!) og må kastes etter første fisk.

 

Men hva som er penest? da vil jeg si brent vinge!

 

Med på ring Rolf? ps det er juks om du får Dagfinn til å brenne vingene for deg.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med på ring Rolf? ps det er juks om du får Dagfinn til å brenne vingene for deg.... ;)

 

Dagfinn? Nei nå skjønner jeg ikke hva du mener :oops: Hehe, tviler på at han gidder å redde meg der, jeg så hvordan han slet med å bli ferdig med døgnfluene.. 8)

 

Brente vinger ser fine ut, men jeg er nok dessverre for fersk enda til å kunne levere noe fornuftig på brente vinger. Så jeg er nok ikke med nei :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...