Gå til innhold

Prikker på stanga.


olav92

Anbefalte innlegg

Er sannsynligvis sopp ja .

Hatt det samme en gang jeg også , glemte lokket på ett stangrør og fikk sopp og grusom lukt i trekket .

Det som var værre var att treinnlegget i snellefsetet hadde svellet så snelle ikke passet og låseringen satt fast ! . Etter endel bearbeiding med sandpapir og skalpell blei stanga bra igjen  ;D .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har fisket i regnvær og kork, snellefestet eller stangtrekk har blitt fuktig kan man oppleve dette hvis stanga blir stående. Det er viktig å la den tørke ordentlig før man gjør noe som helst. Snellefestet kan se helt oppboblet ut og ødelagt, men tørking kan faktisk føre til at den blir helt fin igjen. Tørk den ute av trekket, ellers vil mønster fra trekket sette seg i lakken.

Korken tørker som regel og får en mørkere gjerne blålilla farge, men dette kan vaskes bort.

 

Prikkene har jeg aldri vært borti før, men at lakken har blitt misfarget har jeg opplevd. Dette ble bra igjen etter tørking.

 

Viktigst: Ta ut stanga av trekket, ikke rør noen av de skadede delene, la tørke gjerne et par døgn og se hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...