Gå til innhold

Fluer for oerret/roye paa Vestlandet?


CourtJester

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Kommer no hem til Bergen og omegn om to uker, og hadde lyst aa knyte noen fluer for oerret og roeye. 

 

Er det noen som har noen favorit fluer som de har hatt suksess med?

 

PS.  Eg hater RBK fremdeles. >:(

 

mvh,

 

CourtJester i Wisconsin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor så sinna da? Fordi RBK er bedre enn alle andre????

 

dette har ingenting med om RBK er bedre enn andre eller ikke. dette er ett hat som ha bygget seg opp igjennom årrekker, uavhengig av trenere, spillere eller resultater.

 

Forklar oss det hatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er RBK?

 

Jeg tror det er fotballaget rosenborg eller noe sånt uviktig ;D

Fotballag, faktisk ?  :o Trodde det var ei ørret-flue, jeg  ;D

Husker jeg ikke feil så vant fotballaget Rosenborg seriegull en eller annen gang på 90-tallet  :D  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er RBK?

 

Jeg tror det er fotballaget rosenborg eller noe sånt uviktig ;D

Fotballag, faktisk ?  :o Trodde det var ei ørret-flue, jeg  ;D

Husker jeg ikke feil så vant fotballaget Rosenborg seriegull en eller annen gang på 90-tallet  :D  ;D

 

:D :D Glad for å se at det er flere som ikke kaster bort tid på sånt fjas. Må ha prioriteringene i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

greit... 

hatet er kanskje litt urettferdig. Men når jeg aldri har vært noen medgangs supporter, og alltid har vært nødt til å sitte å se på at RBK har hatt muligheter til å kjøpe opp alle de beste spillerne slik at de fikk muligheten til å bli enda mer utilnermelig så utviklet det seg etterhvert ett hat...

 

det er jo ingen tvil om at de er Norge og kanskje nordens beste fortballlag de siste tiårene, men likevel så har totalgevinsten til trønderne blitt for mye å svelge.

 

og siden de fremdeles ser ut til å holde tronen helt overlegent så kommer nok ikke dette ti å gå over med det første..  som historien forteller oss alle - enten elsker vi eller så hater vi!

 

hat uten grunn og mening?  kanskje mener noen, fullt av mening mener noen andre!

 

deilig at serien er igang igjen! 

 

jeg kommer nok til å planlegge en tur til Brakka i år også, bilen full av bensin kanner og tennstikker når det nærmer seg potetferien der oppe!! ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

greit... 

hatet er kanskje litt urettferdig. Men når jeg aldri har vært noen medgangs supporter, og alltid har vært nødt til å sitte å se på at RBK har hatt muligheter til å kjøpe opp alle de beste spillerne slik at de fikk muligheten til å bli enda mer utilnermelig så utviklet det seg etterhvert ett hat...

 

det er jo ingen tvil om at de er Norge og kanskje nordens beste fortballlag de siste tiårene, men likevel så har totalgevinsten til trønderne blitt for mye å svelge.

 

og siden de fremdeles ser ut til å holde tronen helt overlegent så kommer nok ikke dette ti å gå over med det første..  som historien forteller oss alle - enten elsker vi eller så hater vi!

 

hat uten grunn og mening?  kanskje mener noen, fullt av mening mener noen andre!

 

deilig at serien er igang igjen! 

 

jeg kommer nok til å planlegge en tur til Brakka i år også, bilen full av bensin kanner og tennstikker når det nærmer seg potetferien der oppe!! ;D ;D

 

Egentlig litt rart at den (i mine øyne) helt idiotiske sporten kan bringe så mye faenskap opp i lyset, spesielt med tanke på engelske supportere. Og ikke minst så mye mediafokus den sporten får.

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutter,

 

Uffda.  Det var ikkje meningen aa starte en saann diskusjon.......eg hadde bare litt lyst paa hjelp med noen spesial fluer for omraadet.  Eg har jo boksen noenlunde full med standard fluer, men det er jo aldri nok.

 

Er det noen energi igjen til aa diskutere fluer?

 

mvh,

 

CourtJester

 

PS.  Eg skal no paa Stadion paa 16. Mai og heie paa Brann.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri fiska i det området du skal til, men regelen er oftest at røya er mer "småspist" enn ørreten. Røya er en typisk nymfefisk... Mygg, både pupper, klekkere og tørre er røyemat, i tillegg til div døgnisnymfer. Er det innsekt på overflata, kan du nok få røye på tørt, men mener at ørreten er mer hissig på det over vann... Bare noen betraktninger/erfaringer jeg har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...