Gå til innhold

Streamstix stanga


Gallok

Anbefalte innlegg

Det er godt å se at vi kan diskutere "hett" og allikevel ha en noenlunde god tone. Det er én av grunnene til at jeg foretrekker dette forumet fremfor andre.

 

Det er lenge siden (år) Rune la lista for hvordan dette fungerer her på forumet. Hvem som helst kan komme med beskrivelser av produkter, selv om man er sponset av produsent/leverandør. Forutsett at man opplyser i tråden at man er tilknyttet merket på en eller annen måte. Dette er en god løsning, da det er opp til hver enkelt hvor mye man vil legge i svaret.

 

'Inhabil' blir noe søkt. Jeg har brukt Sage i 18 år, og har ennå tilgode å betale full pris for en fordi jeg hadde en kamerat som drev fiskesjappe. Er jeg dermed inhabil? Eller er jeg kun inhabil hvis samme fyr bruker et bilde av meg i reklameøyemed?? Personlig synes jeg det er "superinteressant" å vite hva produsenten har å si om egne produkter. Derfor tråler jeg alle brosjyrer og websider jeg kommer over. Mye er bare skryt og svada, men det er også mye som avslører produsentens tanker bak et produkt. Hvis jeg ved en senere anledning får muligheten til å teste produktet finner jeg ut om jeg synes de har oppnådd det de ønsket. Det er sånn jeg liker å gjøre meg klokere når det gjelder produkter: Hva er tanken bak (brosjyrer, messer, etc)? Hva har de "fått det til"? (Testing). Det er meningsløst å slakte et produkt hvis man ikke vet noe om intensjonen bak.

 

Medlemmer av diverse "Pro-Team", "Streamteam" etc. er ressurs personer som produsentene "melker" når de utvikler nye produkter. Hvis disse personene, som samlet sett antagelig utgjør de beste fluefiskerne i landet, skal la være å bidra i slike tråder vil verdien av forumet synke betraktelig i mine øyne. Hvis en flerfoldig norgesmester uttaler seg om et produkt så lytter jeg.

 

Og litt tilbake til trådens tema: Hvis jeg vurderte å kjøpe en Vision stang, så hadde det vært utrolig interessant å vite hva Rune hadde å si om de forskjellige stengene. Det ville gjøre valget mye lettere, spesielt hvis jeg ikke hadde mulighet til å prøve dem først. Så når noen spør om Streamstix stenger - hvem bedre til å uttale seg enn nettopp de som gjorde det!

Samtidig skal man selvfølgelig ha i bakhodet at dette er et privat forum, og at admer og modder er konger/presidenter/diktatorer. Men det er mitt klare inntrykk at de har mindre problemer med denne tråden en "visse andre" (no offence  :D). Og det er selvfølgelig greit det og, men saken bør kanskje diskuteres i en annen tråd.

 

Vinagunner, uttalelser fra de du kaller 'inhabile' finner jeg totalt uinteressante. Ikke vet jeg hvor dyktige de er, og hvis de nettopp har betalt 5000 for ei stang stempler de seg selv som idioter hvis de slakter den. Og, jeg har sett mange eksempler på folk som har uttalt seg i "hytt og ræv" om stenger på diverse fora, og som senere har vist seg å være nybegynnere når det gjelder kasting. Skremmende mange faktisk, og skremmende "fremtredende" forum-personligheter  :D. (Som et generelt minimum bør du ihvertfall takle dobbelttrekket noenlunde greit før du uttaler deg negativt eller positivt om moderne stenger på et forum!)

 

Uansett, et interessant tema og foråpentligvis har det kommet noe godt utav denne tråden også.

 

 

 

et godt innlegg, tmags.

 

i utgangspunkt er jeg ikke uenig med mr eikre: det ble stilt et spørsmål om 2 streamstix-stenger, og da er det rimelig å anta at de som har noe som helst med streamstix å gjøre (streamteam, utviklere, selgere, whatsoever), er nok de som kjenner de nevnte stengene best. men nå er det en gang slikt at her, i dette forumet, så er det 'modderne'som definerer hvem som er habil/inhabil. har de sagt i fra, så er det bom stopp. end of discussion! for meg synes beskjeden klart at man er inhabil dersom man har noe som helst med et merke/firma å gjøre. så kan man bare sitte der, grønn i trynet, og være så uenig man kan. og det hjelper heller ikke å komme ramsende med hele sin livshistorie, erfaringsgrunnlag og faglige tyngde for å begrunne sin deltagelse eller bevise sin 'uskyld' så sant man er tiknyttet bransjen. i tilfellet tmags, så er han selv neppe inhabil, men kamaraten er nok det. uansett så er det 'modderne' som avgjør det!)

 

dersom det er slikt at disse 'inhabile' føler at de må svare trådstarter, så bør de da gjøre det pr pm (fint om de der opplyser om sin tilknytning til streamstix, men ingen krav siden det er en privat korresponsdanse). jeg bejubler deres meninger dersom jeg hadde vært trådstarter. takket og bukket pent! men må rådene komme på 'trykk'? velmenende råd blir gitt til trådstarter pr pm, og da er vel intensjonen nådd?! tviler at de ønsker at deres utalelser om streamstix-stengene blir gjenstand for allmenn diskusjon, siden de mener at de tilhører eliten, kjenner stengene ut og inn, har lang og bred erfaring. de sitter nærmest på fasiten, også om disse stengene, ffs! enhver som våger å komme med motforestillinger blir minnet om deres kompetanse innenfor området (ala "vet du hvem jeg er, eller? dette har jeg mer peiling på enn du noensinne kan oppnå!"). hva er vitsen da??!! det blir ingen jevnbyrdig diskusjon av et slikt utgangspunkt likevel.

 

når det er sagt, så har jeg intet vondt å si om streamstix-utstyret. med evo2 til 3500 kr, som jeg synes er en glimmrende stang, bidrar de til at de som selger stenger til 6000+ kr bør være på tå hev. dette er selvsagt en høyst subjektiv uttalelse fra en glad amatør som ikke kan vise til lang fartstid, ikke har testet uhorvelig mange stenger og er ingen kanon kaster heller ;D.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

 

Så har du altså vridd mitt innlegg i stikk motsatt retning. Forøvrig et ganske kjent forum fenomen  :D.

Men du bør faktisk ikke være verken proff og/eller ekspert for å kunne kaste med dobbelttrekk  ;).

 

Kan ikke se jeg har nevnt ditt navn i innlegget mitt noe sted tmags. Var flere som skrev at man burde være på et visst nivå før man har rett til å uttale seg. Det jeg prøvde å si, men som Tørrfluepuristen klarte så mye bedre, er det skumle ved å bestemme hvem som har rett til å uttale seg, spesielt når man tydeligvis som noen (nevner ikke deg spesielt tmags ;)) ser på seg selv som en elite. Dette kan godt være, men for en vanlig bilist er det kanskje interressant hva andre vanlige bilister synes om en bil og ikke nødvendigvis hva Loeb, Solberg og Alonso måtte mene (for å bruke bil metaforen).

 

Det ble antydet at alle andre ENN det du kaller "eliten" skal ha rett til å uttale seg. Altså det stikk motsatte av det du antyder. Mitt poeng er at ALLE bør har rett til å uttale seg, selv om man er mangfoldig Norgesmester, f.eks.

 

Det jeg nå gjentar for 3. gang om nybegynnere og under middels kastere er en personlig observasjon/mening. Det har ingenting å gjøre med hvem som har "rett til" å skrive på forumet. Det er heller ingen kritikk eller et angrep på disse kasterne/fiskerne, for all del! Jeg tror de med et åpent sinn og et normalt antall kverulant-gener skjønner hva jeg mener  :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så har du altså vridd mitt innlegg i stikk motsatt retning. Forøvrig et ganske kjent forum fenomen  :D.

Men du bør faktisk ikke være verken proff og/eller ekspert for å kunne kaste med dobbelttrekk  ;).

 

Kan ikke se jeg har nevnt ditt navn i innlegget mitt noe sted tmags. Var flere som skrev at man burde være på et visst nivå før man har rett til å uttale seg. Det jeg prøvde å si, men som Tørrfluepuristen klarte så mye bedre, er det skumle ved å bestemme hvem som har rett til å uttale seg, spesielt når man tydeligvis som noen (nevner ikke deg spesielt tmags ;)) ser på seg selv som en elite. Dette kan godt være, men for en vanlig bilist er det kanskje interressant hva andre vanlige bilister synes om en bil og ikke nødvendigvis hva Loeb, Solberg og Alonso måtte mene (for å bruke bil metaforen).

 

Det ble antydet at alle andre ENN det du kaller "eliten" skal ha rett til å uttale seg. Altså det stikk motsatte av det du antyder. Mitt poeng er at ALLE bør har rett til å uttale seg, selv om man er mangfoldig Norgesmester, f.eks.

 

Det jeg nå gjentar for 3. gang om nybegynnere og under middels kastere er en personlig observasjon/mening. Det har ingenting å gjøre med hvem som har "rett til" å skrive på forumet. Det er heller ingen kritikk eller et angrep på disse kasterne/fiskerne, for all del! Jeg tror de med et åpent sinn og et normalt antall kverulant-gener skjønner hva jeg mener  :D.

 

Hehe...begynner å bli latterlig dette her, men gjentar nok en gang. Innlegget var IKKE spesielt rettet mot deg. Jeg skrev mitt innlegg fordi jeg fikk følelsen av at noen av debattantene her mener de er bedre skikket enn andre til å kommentere utstyr pga deres navn i bransjen/sporten. Dette synes jeg er feil, og en tankegang som ikke er spesiell sunn etter min mening. Det er flott at eksperter gir sin mening på et slikt forum, men det bør også være åpent for at andre kan både rose og kritisere etter sine egne forutsetninger og erfaringer med produktet. Selvfølgelig så lenge det er saklig. Tror egentlig vi er enig om dette. Til syvende og sist er det opp til forbrukeren å avgjøre hvilken informasjon han/hun legger vekt på og som eventuelt fører til et kjøp. Dette er vel et forum først og fremst for forbrukere og ikke utstyrsprodusenter (selv om det er fryktelig mange med bransjetilknytning med sterke meninger her)??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...