Gå til innhold

Innførsel av pontongbåt


J A Berger

Anbefalte innlegg

Takk for svar.

Noen som kan dele litt erfaring om disse båtene ang. motstrøms roing(skjønner at kajakk er å foretrekke her),slitestyrke, viktighet av vekt etc. Den jeg har sett på veier over 30 kg, som i utgangspunktet er altfor mye, men til gjengjeld kan du reise deg under kasting,hvis det skulle bli nødvendig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ivig pontongbruker og kan prøve å svare litt på noen av dine spørsmål.

Pontongbåt egner seg ikke til motstrøms roing. Slitestyrke varierer med pris/materiale. Båter med cordura stoff er minst slitesterke, ikke kjøp det. Jo tyngre båten er, jo verre er det å ankre opp i strøm. Kasteplattform er digg, det. Fordelene med pontonbåt ligger at du sitter høyt og komfortabelt. Båten er veldig stabil og tåler ganske tøffe stryk. Du får med deg mye utstyr, fullt mulig å ruste seg ut for flere dagers driftetur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei gutter. Jeg kan si at sist jeg kjöpte saker fra cabelas ble jeg mindre glad.

jeg kjöpte greier for ca 15500kr og  der var det med en pontongbåt i den prisen.

Allt var greit helt til 4 dager etterpå da jeg fikk en regning fra UPS på 5200kr! Så det koster en hel del.

Jeg spara ca 3600 kroner på å kjöpe det der.

 

OBS jeg kjöpte det som gave og det ble ikke no billigere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg prøver å si at alt må fortolles... om det ikke er direkte toll man må betale så sier jeg toll i stede for mva og fortollingsgebyr... (men er de fleste tenker sånn, og tollbehandling er jo toll  ;D

 

Ja du må plusse på mva så er du på rett linje.. Ellers om patong så synes jeg det er alt for slitsomt å ro mot srtømmen det sier jeg ikke for at jeg er lat men det er grise tungt... jeg synes den funker knall til å fiske nedover strømmen og i vann og på sjøen..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Cabelas tar uhorvelig mye i frakt!! :o

 

Må ikke finne på å kjøpe dyre ting derfra fordi de tar en viss prosent (10?) av kjøpesummen og legger det i shipping&handling...

 

Det hjelper ikke å sende varer for 15 000 som gave ;)

 

Fiskeutstyr, som det meste annet, SKAL betales 25% moms på!!! Varer med verdi under 200kr, samt gaver under 1000kr er fritatt for toll og mva. Har handlet endel på eBay og har fått brev fra tullvesenet en gang da en nalle sendte meg et fluesnøre som gift men med butikken som avsender :-*  Det ble krav om toll & mva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cabelas tar uhorvelig mye i frakt!! :o

 

Må ikke finne på å kjøpe dyre ting derfra fordi de tar en viss prosent (10?) av kjøpesummen og legger det i shipping&handling...

 

Det hjelper ikke å sende varer for 15 000 som gave ;)

 

Fiskeutstyr, som det meste annet, SKAL betales 25% moms på!!! Varer med verdi under 200kr, samt gaver under 1000kr er fritatt for toll og mva. Har handlet endel på eBay og har fått brev fra tullvesenet en gang da en nalle sendte meg et fluesnøre som gift men med butikken som avsender :-*  Det ble krav om toll & mva

ja, vi slapp nok billig unna da  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Min erfaring på dette området er ynse. Bestiller du og får det levert av f.eks UPS vil du alltid få kravet i etterkant. Med normal post derimot, så har jeg følelsen av at det kommer an på dagsformen til den som jobber. Jeg har senere fått dette bekreftet. Det foretas stikkprøver fra tid til annen og har man uflaks kommer det mva krav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...