Gå til innhold

Helgen 04-06-06


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Her kommer en liten oppsummering fra helga.

Fisk mellom 4 og 6 hg, tatt på vulgata dun og nymfe.

Sparsomt med spinnerfall grunnet mye vind og dritale forhold på dagen.

Det virker dog som klekkingen er i ferd med å ta seg skikkelig opp.

Spinnerfall på vulgata ca. kl. 20.30, vinden ødelagte mye for det.

 

Ellers godt med vårfluer både små og store.

Mauren har tatt seg en pause der jeg fisker.

Men snart kommer stokkmauren.

 

Noen andre som har noe å rapportere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Var en tur i Romeriksåsen søndag 6. juni og fisket midt på dagen. I perioder vaket det noen "saftige" vak, men jeg kunne ikke se hva de tok. Så noen flyvamaur på vannet og noen vann-nymfer som klekte. Jeg fisket med flyvemaur, men fikk ingen til å ta. De vaket noen ganger veldig nære flua, men den var ikke interesert. Var den ute etter vann-nymfer?

 

Så en del "voksne" vespertina og enkelte vårfluer.

 

Ga meg på ettermiddagen da det begynte å øke på med vind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisket på et vann i 500 m.o.h. Tydelig at ting skjer noen dager senere her en lavereliggende vann. Fortsatt en del rød skogsmaur på vannet, en og annen myrdøgnflue av den store sorten + vespertinaen er på gang. Men det som skaper den virkelige vakfesten er en oliven grønn fjærmygg som klekker i store mengder mellom kl. 22 - 23 hver kveld nå. Fisken tar disse i karakteristiske hodehale vak. Og når samtlige fisk i vannet rundt øya jeg fisker på vaker slik, er dette noe av det råeste jeg har sett. Disse grønne jævel :twisted: skapa, klekker i store mengder på kort tid..klekkingen pågår ofte ikke mer enn en halvtime\tre kvarter. Altså grønnfjærmygg (klekker) str. 18. Ingen vårfluer enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også i Østmarka (190 moh) var det tilløp til vulgata-klekkinger mellom vindkastene. Fant ei sørvendt vik som lenge lå i le, og der poppa vulgataene jevnt og trutt. Endel plaskvak var det også, og jeg landet (nesten) en 300-grammer på tørt og en tilsvarende på nymfe. Etterhvert dreide vinden i alle retninger, og jeg hverken så eller fikk mer fisk. Satser på at vi fortsatt er tidlig i klekkinga, og at det VIRKELIG tar av til helgen...

 

En og annen flyvemaur plaska også rundt på overflata. Skogsmaur, eller...?

 

Mvh

RuneW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...