Gå til innhold

Lapping av Vision Extreme Vadere


Øyvind T

Anbefalte innlegg

Dette haster litt. Venstrebeinet lekker som en sil og jeg skal på en viktig fisketur i morgen og stuntvading står på timeplanen, så nå må det bli tett..

Det som fulgte med av "lappesaker" til vaderne (vision extreme) er på bildet under. Et stk lapp med vanlig vadebuksestoff og den remsa med et belegg på ene siden. Ikke noe lim. Hvordan bruker jeg dette? Er det f.eks. meningen at man skal stryke på det hvite båndet??  ???

 

 

[attachimg=#]

post-526-13949849835869_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat fått lokalisert hullet. Ikke så stort nei. Fant ut at jeg hadde tilgang til et lim som heter mega aqua, som kan lime våte flater og ting under vann osv.. Et slags to-komponent epoxy opplegg.. Tar en bit vadebukse og limer det på. Det får briste eller bære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Kjøp UV liv vist hullet er lite!!!!! Torker på 15 sek vist du har det ute i sola, og ca 5 min vist du ikke er i sola. Blir nett som Aquasure når det er herdet. Hadde det ikke vert for at eg må ha med meg min til Rena på torsdag så skulle eg sendt den til deg. Det er Loon som lager den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ørreteldorado har jeg ikke sett enda desverre :(. Grunnen til at dette hastet såpass var at jeg skal rekke en aurivilliklekking i morgen formiddag ;). Hvis ikke hadde jeg nok reist og handlet aquasure first thing in the morning. Ellers takk for tips Henning.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Hehe....Aquasure SUCKs :) Tørker på 70 timer :) ALLE må ha en UVlim i lomma :) Det tørr eg påstå er drittviktig :)

 

Lykke til med lappinga Øyvind :) Håper det blir tett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hey, dette uv-limet vil jeg oxo ha! så det på ørreteldorado og har hatt svette drømmer om det siden ;D:-X

 

hvor får man tak i det, i en hvilken som helst butikk som fører loon?

 

rena, ja, der måtte jeg avbryte en tur for 2 år siden da elva rant inn i vaderen >:(. skulle ha hatt uv-greia da, gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp UV liv vist hullet er lite!!!!! Torker på 15 sek vist du har det ute i sola, og ca 5 min vist du ikke er i sola. Blir nett som Aquasure når det er herdet. Hadde det ikke vert for at eg må ha med meg min til Rena på torsdag så skulle eg sendt den til deg. Det er Loon som lager den.

 

Er uenig i at UV- limet blir akkurat likt som aquasure når det har herdet. UV- limet blir mye hardere.....og etter relativt kort tid kan man oppleve at det krakkelerer..........og det kjenner man :-\

Hvis man har tid til å vente en del timer på at limet tørker, så vil jeg helt klart anbefale aquasure. Er det imidlertid hastverk, så er det veldig greit å ha en uv- limtube i vesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Kjøp UV liv vist hullet er lite!!!!! Torker på 15 sek vist du har det ute i sola, og ca 5 min vist du ikke er i sola. Blir nett som Aquasure når det er herdet. Hadde det ikke vert for at eg må ha med meg min til Rena på torsdag så skulle eg sendt den til deg. Det er Loon som lager den.

 

Er uenig i at UV- limet blir akkurat likt som aquasure når det har herdet. UV- limet blir mye hardere.....og etter relativt kort tid kan man oppleve at det krakkelerer..........og det kjenner man :-\

Hvis man har tid til å vente en del timer på at limet tørker, så vil jeg helt klart anbefale aquasure. Er det imidlertid hastverk, så er det veldig greit å ha en uv- limtube i vesten.

 

Fullstendig enig med Mr. Fisherman.

Ingenting slår aquasure når det har herdet. Uv lim er greit som en nødløsning når man er ved elva og uhellet er ute men kan desverre kun vare en liten periode.

Jeg reparerte noen hull i vadebuksene i går ettermiddag med aquasure og nå i morges er det fullstendig herdet.

La vadebuksene henge ute f.eks under tak natta over og de er klare til bruke dagen etter.

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lappet utallige tørrdrakter i min tid på dykkesenter å Aquashure er definitivt noe av det beste en kan bruke . Om hullet er stort kan du legge tape på motsatt side å bruke det som sparkel å det funker utmerket.

Når dere kjøper Aquashure kjøp også den lille flaska , den bruker du til å rengjøre området som skal lappes å ved å blande det i limet så har du tillsatt herder som får limet til å herde på 2-3 timer.

Til å finne små hull som ikke kan ses bed det blåtte øye så gjør en følgende : Vreng vaderene i en bolle med vann tilsetter en 2 spiseskjeder med Zalo . om en har ei pumpe så klemmer en sammen rundt slangen å pumper opp buksa ,uten pumpe så ruller du buksa fra toppen mot bena så du fanger luften . Pensl så på vann/såpebplandingen der det er hull vil det boble . Merk området med tusj , la buksa tørke å lapp. :)

på Vadere med GoreTex kan hull finnes med å bruke alkohol .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...