Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Da var skuldrene mine på plass  ;D Første turen i år ble det fisk gitt, ikke verdensrekord men f.. så deilig :)

Testet først et sted der jeg sjelden drar hjem uten fisk, men i dag blåste det sur noravind der. Så tok turen litt lengre nordover, der fant jeg en stille vik. Satt på en hvit reke, pang der satt den :) Utrolig deilig med motstand i andre enden igjen... Testet forresten mine nye SØ vadersko med pigger, de kan anbefales på det sterkeste. http://www.skittfiske.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=37937

Så da er vi i gang ;D

Flott fisk og kanskje dumt å påpeke det, men du burde ikke la fisk som skal gjenutsettes ligge i snøen. Skal den i panna så er det lurt å slå den ihjel før du tar bilder. Sorry kunne ikke la være...

Rolf JF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var skuldrene mine på plass  ;D Første turen i år ble det fisk gitt, ikke verdensrekord men f.. så deilig :)

Testet først et sted der jeg sjelden drar hjem uten fisk, men i dag blåste det sur noravind der. Så tok turen litt lengre nordover, der fant jeg en stille vik. Satt på en hvit reke, pang der satt den :) Utrolig deilig med motstand i andre enden igjen... Testet forresten mine nye SØ vadersko med pigger, de kan anbefales på det sterkeste. http://www.skittfiske.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=37937

Så da er vi i gang ;D

Flott fisk og kanskje dumt å påpeke det, men du burde ikke la fisk som skal gjenutsettes ligge i snøen. Skal den i panna så er det lurt å slå den ihjel før du tar bilder. Sorry kunne ikke la være...

Rolf JF

Takk for deet Osprey!! Den lå i snøen i kanskje 5 sec, men det er kanskje 5 sec for mye det ja.. Det første gang jeg fisker når det er snø, så har egentlig ikke tenkt noe særlig over det.. Så takk for opplysningen..

Leste litt om et her :Kilde OFA

•Ikke legg fisk rett på isen, eller i tørr snø, når det er minusgrader, siden det skader øyer, finner og slimlaget på ett blunk. Bruk en slags glatt og fuktet matte som underlag. Er det plussgrader og overvann/slaps på isen går det helt greit uten matte. Kan godt bruke en pose til mindre fisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå

Endelig kom jeg meg ut etter snart 2md uten fisking. Dro sammen med 2 kompiser til karlsvika. Vi fiska hardt og det var sol og litt mye vind. Så et vak og kasta på det med en jiggy og hadde lugg med en gang men ikke noe mer. Fiska så av et stort område uten å kjenne noe og håpe svant. Kom tilbake til basen og spiste litt og de andre takka for seg. Så fikk jeg 2 småsei og hadde tenkt å gi meg bare et par kast til, PANG der satt det noe stort og det kom ut av vannet som en rakett. Den var skikkelig sprek men ga seg forholdsvis fort. Fisken var 67 cm lang og veide 2 pluss. En veldig god start på vårsessongen vil jeg påstå ;D

Få se bilde da! Nå  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå

Endelig kom jeg meg ut etter snart 2md uten fisking. Dro sammen med 2 kompiser til karlsvika. Vi fiska hardt og det var sol og litt mye vind. Så et vak og kasta på det med en jiggy og hadde lugg med en gang men ikke noe mer. Fiska så av et stort område uten å kjenne noe og håpe svant. Kom tilbake til basen og spiste litt og de andre takka for seg. Så fikk jeg 2 småsei og hadde tenkt å gi meg bare et par kast til, PANG der satt det noe stort og det kom ut av vannet som en rakett. Den var skikkelig sprek men ga seg forholdsvis fort. Fisken var 67 cm lang og veide 2 pluss. En veldig god start på vårsessongen vil jeg påstå ;D

Godt vi stakk da...så du fikk fisken for deg selv.. :P;D

Har lagt ut en liten "stemmnings-snurt" fra dagens fiske ,for å liksom feire "isens bortgang". Den er helt fiskefri og uten noen form for fiske-mishandling. ;)  

http://www.youtube.com/watch?v=9hJaWzsOKDc    håper den funker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis gutter :), håper det snur her også. Fikk endel rapporter fra Telemark idag men null fisk :-\

Håper liksom en kompis skal ta en slik at min motivasjon stiger. Men i morgen SKAL jeg fiske laaangt inni mørten og da pleier det å løsne. Fått fri fra dama utrolig nok ;D ;D

Takk for inspirasjonen! Dette var gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Hei og hå

Endelig kom jeg meg ut etter snart 2md uten fisking. Dro sammen med 2 kompiser til karlsvika. Vi fiska hardt og det var sol og litt mye vind. Så et vak og kasta på det med en jiggy og hadde lugg med en gang men ikke noe mer. Fiska så av et stort område uten å kjenne noe og håpe svant. Kom tilbake til basen og spiste litt og de andre takka for seg. Så fikk jeg 2 småsei og hadde tenkt å gi meg bare et par kast til, PANG der satt det noe stort og det kom ut av vannet som en rakett. Den var skikkelig sprek men ga seg forholdsvis fort. Fisken var 67 cm lang og veide 2 pluss. En veldig god start på vårsessongen vil jeg påstå ;D

Godt vi stakk da...så du fikk fisken for deg selv.. :P;D

Har lagt ut en liten "stemmnings-snurt" fra dagens fiske ,for å liksom feire "isens bortgang". Den er helt fiskefri og uten noen form for fiske-mishandling. ;)  

http://www.youtube.com/watch?v=9hJaWzsOKDc    håper den funker

Men likefuldt like viktig, glimrende redigert, og bluesen likte jeg veldig godt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallfin filmsnutt kimbim. Ja er vel typisk at det skjer noe når en har forlatt plassen, men er jo fortsatt skiføre til plassene rundt om her.  Blir spennende når det blir snøfritt 2m opp på land rundt om her nå, men det kan ta tid.  Makan til snødybde i mars!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt vi stakk da...så du fikk fisken for deg selv.. :P;D

Har lagt ut en liten "stemmnings-snurt" fra dagens fiske ,for å liksom feire "isens bortgang". Den er helt fiskefri og uten noen form for fiske-mishandling. ;)  

http://www.youtube.com/watch?v=9hJaWzsOKDc    håper den funker

Men likefuldt like viktig, glimrende redigert, og bluesen likte jeg veldig godt!!!

Takker  :).... Blues og fiske passer i grunn godt sammen synes jeg da...spesielt i hjemmemekka fiskefilmer som nytes i godt selskap med en god whisky attåt...nammenamm.

Rikelig med whisky ......så er det ingen som legger merke til den heller tvilsomme "amatørkvaliteten" filmen bærer preg av..  ;D

Den er helt fiskefri og uten noen form for fiske-mishandling. ;)  

Så så ;D

RJF

HEHE  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå

Endelig kom jeg meg ut etter snart 2md uten fisking. Dro sammen med 2 kompiser til karlsvika. Vi fiska hardt og det var sol og litt mye vind. Så et vak og kasta på det med en jiggy og hadde lugg med en gang men ikke noe mer. Fiska så av et stort område uten å kjenne noe og håpe svant. Kom tilbake til basen og spiste litt og de andre takka for seg. Så fikk jeg 2 småsei og hadde tenkt å gi meg bare et par kast til, PANG der satt det noe stort og det kom ut av vannet som en rakett. Den var skikkelig sprek men ga seg forholdsvis fort. Fisken var 67 cm lang og veide 2 pluss. En veldig god start på vårsessongen vil jeg påstå ;D

Gratulerer Robin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Var på fire plasser igår. Fisket meg nesten lei. Klart vann og isfritt de fleste plasser.

Utrolig kald vind fra sørøst. Skyene skjermet for sola og i mørten var det minus 8 :o

Fikk en torsk på Demir deceiver fisket tregt med clear line.

Så fort det ble mørkt roet vinden seg og isfritt ble til is og sørpe. Vil da tro at vanntempen er

utrolig kald. Masse smeltevann. Og ingen sjøørret. Telemark er virkelig vrient om dagen.

Hadde jeg fisket så konsentrert og variert som jeg gjør for tiden på en bedre vanntemp hadde jeg nok fått mer sjøørret enn vanlig. Men med null vak og ingen tegn til liv så får man bare se fremover til varmere tider.

Knallfin film Kimbim også edru ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter idag eller til uka garantert. Er det ræva og alt føles dødt så kan man ikke trylle :P :P

Man lærer vel en ting av dette: Sette mer pris på et godt fiske. Merker jeg har blitt bortskjemt.

Men jeg gir ALDRI opp nå heller. Sånne luringer som deg pistus som drar meg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært litt rundt i Sandefjordsområdet å speida etter åpent vann, men fant bare isfiskere :( ,

er det noen som vet om ei råk i dette området?

Jens M

Tipper du må over Larviksgrensa for å finne åpent vann. Kanskje Eftang. Garantert åpent rundt Mølen, men det blir jo straks litt lenger...

Venter i spenning på flere rapporter! Kjipern å ligge inne med influensa og vrengte lunger nå som det er blå himmel og sol

"&#%/"#¤"  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute i dag jeg også, så et par vak på morgenen ved full flo. Var vanskelige fiskeforhold der så dro til plass nummer to. Vi var fem fiskere totalt der. NULL fisk å få og NULL fisk å se... Uke nå med varmegrader og håpe på litt regn, så vil det nok hjelpe litt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært litt rundt i Sandefjordsområdet å speida etter åpent vann, men fant bare isfiskere :( ,

er det noen som vet om ei råk i dette området?

Jens M

Velkommen til forumet Jens M. Mye is ennå ja, men var en tur fra Tønsberg til Horten idag å inspiserte.  Åpent og FLOTTE forhold hele veien.  Bare velge og vrake blandt supre fiskeplasser.  Men hvor mye fisk det er på gunne områder er uvisst.  Men her er det i hvertfall moldebakker i fleng, så tror du skulle klare å få fiska effektivt noen timer her.  Men vinden var av det sure slaget, så bekledning og utstyr for supersurt tilværelse anbefales ennå.  Ikke mye varme i sola idag.  Men +gradene kommer straks.

Grattis med flott fisk Robbin, god start på våren? det der.

Huffda Larser`n, ikke bra det der.  Får ønske deg god bedring, og tenk på at du rekker nok å få inn toppformen til godfiske starter.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute noen timer på Snarøya i dag. Perfekte forhold, solskinn og blikk stille. Utrolig deilig å kjenne at solen varmer igjen, lenge siden sist. Null fisk opp på første sted. En fin fisk var oppe å spratt to ganger, antar at det var sø, men det var desverre litt utenfor kastehold. Bra aktivitet fra diverse fugler/ender ved samme plass også. Dro videre til spot to, og der var det jammen torskeeldorado. Kostant mellom tre og ti torsk innen synsvidde, og alle et sted mellom 500g til ihvertfall 3kg. Nabokaren hadde røsket opp en på 1,3 som var full av krabber og børstemark. Så det var da faen at man ikke hadde med børstemarkboksen ut i dag :) Den er allerede lagt klar til morgendagens økt. Fikk et par av beistene til å følge etter reka, men de ville ikke ta. Uansett om fangsten uteble i dag, så var det utrolig deilig å fiske uten fare for å få koldbrann i fingerene ;D Ut i morgen også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...