Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Hei

Var en tur ute igår med Anders M og Per S. Masse horngjell og noen små lyr. Tror jeg fikk 14 hornis er igår. Trodde Anders M dro vilt med fisk en stund, men det viste seg å være EN. Den dro ut lina, og det viste seg å være en knall sjøørret på 1,7 kilo som han tok på en egenbundet jiggy. Fantastisk fisk!

Gratulerer så mye! :)

Målte vanntemåp til 11,5 grader i Vestfold på meget grunt vann.

post-1259-13949878807346_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattens fangst, koden var litt sei å knakke da fisken fulgte etter det meste av fluer på raske 2 hands inntrekk, men ville ikke ta.

Løsningen ble en rabbit strip grå på en krok 6 da smalt den på første kastet.

post-3636-13949878807718_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med fine fisker!

Hadde en liten tur i Indre Oslofjord i går kveld men det var triste saker, et par lugg og litt overflate aktivitet. 0 fiske på land. For min del er det områder nærmere åpent hav som gjelder fremover. Ellers er det som det blir sagt her at det er annet fiske som står for tur nå, for min del laks ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pene fisker her nå ja 8)

Var en tur i frier idag, kun 8 grader i lufta på det kaldeste.

Grise vind fra Sør, gikk over i nordøst og regn i tillegg.

Fisket var tregt, mye kontakt med fisk men litt i "ikkemodus" idag. Fikk 3 halvkiloser tilsammen, men en skilte seg ut. Den ble veid til 900 gram, en feit sak. Tok Tony`s chartruse angel uten å nøle :P

Hadde et par til som var på i sekunder, men som sagt løsbetta idag i det merkelige været :rolleyes:

post-1259-13949878813592_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært en tur i fyresdal i pinsa å elve fiska utrolig morro å komme innlands igjen...masse fisk men ikke over 300hg hehe..men morro hvar det... ser bare frem til neste tur...da blir det uten unger å samboer da blir det gjengen som reiser opp for å ta de store purkene som svømmer rundt oppi der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dårlig under sære forhold Toggi :) Jeg for min del er i elvemodus da jeg drar oppover til Nordland førstkommende Søndag,munningsfiske etter grov sjøørret,samt finkjemming av fjorden utover ;D ;D satser på at HA er skikkelig på plass når jeg kommer tilbake den 8 Juni ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 mai 10 - En dag for historiebøkene! :)

I kveld skulle været bli knall, og jeg tok meg en langtur fra 18.00 og fram til jeg kom hjem nå nettopp.

Merket med en gang jeg kom frem at fisken var i bettet, og jeg satt vel rekord i antall fisk i dag tror jeg, med rundt 15 stk totalt.

Masse små torsk, noen horngjel og fisken jeg endelig har ventet på, sjøørretten!

Var baren liten tass på rundt halvkiloen, som tok på en svart Wolly-Bugger. Ble litt av et mas når jeg så det var SØ,

fordi jeg var nødt til å få den inn på land, og snøret hadde ballet seg rundt beina mine.

Etter en kort intens kamp med meg selv, ble den fotografert, veid og satt fri igjen. Et minne for livet.

imagesnn.jpg

Dette ga virkelig mersmak, og nå gleder jeg meg bare til neste tur!

Happy days.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis Anders, det kaller vi fiskeglede og det liker jeg :) Den første er alltid best på et vis!

Var ute selv igår kveld etter jobb, rolig og fint i det jeg kom. Sjøørret på første kast som datt av.

Endel loppevak! Også kom vinden fra Nordvest, en grusom en.

Torsk og hornis var bitevillig, men ikke mr seatrout. Fikk over 50 fisk, men ikke en ENESTE sjøørret ;D

Frisk bris fra Nord får ta skylda på en "safe" spot. Bjorni`s orange reke og sorte montana bugger tok all fisk. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...