Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Fyllesyk og i dårlig form fikk jeg plutselig lyst til å dra ut en tur i kveldingen. Var ute på fiskeplassen klokken 21, lite vind og god stemning etter å ha tilbrakt dagen på sofaen :) To andre fluefiskere sto på plassen min, at det går ann?!

Valgte med et sted like bortenfor og fikk rigget stangen. Etter en halvtime så stoppet flua kontankt, raset utover og deretter stoppet. Hoppet og spratt noe gørnjævelig, noe som viste seg å være smart for fisken, da den tilslutt klarte å komme seg løs. Denne var pen, faen! Det samme skjedde noen kast etterpå også, men denne var nok ikke fullt så stor.

Etter dette så var det en liten time uten mye action, kun en liten torsk som ville være med helt opp på land. Men når mørket falt på, så kom tydeligvis fisken innover mot land. Det hoppet og spratt fisk rundt meg med korte intervaller, men desverre akkurat utenfor kastehold.

Ved midnatt så var det endelig min tur å ha litt flaks. Flua stoppet kontant igjen, og begynte å rase utover med en enorm fart. Fisken satt got og det ble en fin liten fight. Fikk heldigvis dratt i land fisken denne gang, 1,6 kilo og enormt sprek. Ble kvitt fyllesyken også ;D

Traff en annen hyggellig fluefisker som var ute på nattokt. Takk for lånet av vekten :)

Gratulerer Knut!

Utrolig moro!! Selv perset jeg også i helgen, men det var på sykehuset med ei jente på drøye 4 kg... Stort det også  ;D

Er klar for Vestfoldkysten til helgen. Håper du får anledning til å bli med. Da blir det jakt etter HA, med SØ som god nr. 2! ;)

Edit: Flyfish-doc - perverst bra!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der var en vill sjøørret :o :o Grattis Doc, du er i siget for tiden. Maken til fangster ;D

Var en tur på Jeløya, fikk ristet av en liten tass av en sjøørret. Tony fikk en på 1,3 kilo.

Hele lurvegjengen tok mye fisk, jeg legger ut mer i morgen av en fantastisk tur på et fantastisk sted med gode mennesker som er gjestfrie. Ikke alle plasser er slik, men swedeelvis, Tony og fiskeren 35 pluss flere gjør jo slike turer til ren FORNØYELSE. Trodde jeg tok bass idag selv, men huket en makrell på rundt kiloen. Stanga fikk mer enn nok å jobbe mer. Be continued tomorrow!

Takker for super tur, ill be back!! :)

Og grattis Knut og Anders ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Kort rapport fra en fantastisk tur igår: Ikke noe fiske som tok av, men en og annen fisk jevnt over hele linja. Kom til sørvest drag på Jeløya, Tony var raus med tips! Her er det ikke mye hemmeligheter, en kar man kan stole på rett og slett! Vi fant tonen fort, føltes nesten som vi hadde kjent hverandre en stund. ;D

For et sted, rullestein og en variert biotop. Masse skjær og smårev. Utrolig strøm i det vi kom, finfin vind. Fikk trua på bass, men jeg tok vel tre hornis. Tony hadde lugg dypt som sannsynligvis var noe annet. Det hadde jeg også etterhvert dypt. Fisket med synk 3 og teppesild fra Tony, gikk over i angel chartruse. Per Suveren stakk litt vekk, hadde noen lugg på grunnere vann.

Deretter gikk vi videre, igjen viser Tony meg hot spot. Og jeg får fiske først, akkurat som jeg selv gjør her hjemme. Er gjestfri, men vi bytter jo på! Alt annet blir bare feil i min verden. Egosentriske fiskere er jeg dessverre lei av. Det smeller til no jævlig for meg, den drar helt vilt. Jeg roper at Tony må gjøre seg klar for årets første MOSSE bass. Men dengang ei, jeg "kiksa" en makrell midt i buken. Ikke rart den dro, det var helt klart årets mest heftige utras for min del.

Deretter tar vi en og annen sei, tikker inn SMS fra fiskeren 35 om SØ glipp på kamerat og sei til han selv.

Fisker videre og vind blir til mer blikk, endel sipvak. Og endel småfisk som blir jaget lengre ut.

Har noen lyr etter, blant annet en STOR dypt. Snudde i lyset. De hater lys.

Det er da det smeller hos Tony, bruker en angel i chartrsue. Sjøørret på 1,3 kilo. En vakker blankis!

Endelig satt den "rette" arten. Var ikke lett igår, men i skumring og mørket så ble det liv. Sjøørret som hoppet solid over ytan. Masse større fisk lengre ut. Flere fisk jeg tok/hadde på tok jo jaggu på 30 meter ut :rolleyes: Men for en plass, for noen hyggelige mennesker. Østfold er stedet man treffer solide mennesker.

Både Per og jeg var utrolig fornøyd på ferja hjem. Ville jo ikke hjem. Ville bare FISKE-FISKE-FISKE.

I mørten tror jeg vi kunne dratt noen ørret for å si det slik. Ble mange arter i går på et sted som det lukter bass lang vei av 8) Takk for turen grabbar, en spesiell takk til Tony som jeg skal besøke mange ganger. Og ikke minst fiskeren 35 som alltid er veldig raus mot meg.

På slutten fikk Tony en makrell, somn dro meget godt ;D

post-1259-1394987900276_thumb.jpg

post-1259-13949879002995_thumb.jpg

post-1259-13949879003354_thumb.jpg

post-1259-13949879003714_thumb.jpg

post-1259-13949879004075_thumb.jpg

post-1259-13949879004445_thumb.jpg

post-1259-13949879004684_thumb.jpg

post-1259-13949879004924_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

å faen jeg kjenner att jeg må sette meg på ett fly snart og dra ned for å fiske i lag med tony. lenge siden vi har fiska i lag.

høres ut som en flott tur til jæløya.

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Kort rapport fra en fantastisk tur igår: Ikke noe fiske som tok av, men en og annen fisk jevnt over hele linja. Kom til sørvest drag på Jeløya, Tony var raus med tips! Her er det ikke mye hemmeligheter, en kar man kan stole på rett og slett! Vi fant tonen fort, føltes nesten som vi hadde kjent hverandre en stund. ;D

For et sted, rullestein og en variert biotop. Masse skjær og smårev. Utrolig strøm i det vi kom, finfin vind. Fikk trua på bass, men jeg tok vel tre hornis. Tony hadde lugg dypt som sannsynligvis var noe annet. Det hadde jeg også etterhvert dypt. Fisket med synk 3 og teppesild fra Tony, gikk over i angel chartruse. Per Suveren stakk litt vekk, hadde noen lugg på grunnere vann.

Deretter gikk vi videre, igjen viser Tony meg hot spot. Og jeg får fiske først, akkurat som jeg selv gjør her hjemme. Er gjestfri, men vi bytter jo på! Alt annet blir bare feil i min verden. Egosentriske fiskere er jeg dessverre lei av. Det smeller til no jævlig for meg, den drar helt vilt. Jeg roper at Tony må gjøre seg klar for årets første MOSSE bass. Men dengang ei, jeg "kiksa" en makrell midt i buken. Ikke rart den dro, det var helt klart årets mest heftige utras for min del.

Deretter tar vi en og annen sei, tikker inn SMS fra fiskeren 35 om SØ glipp på kamerat og sei til han selv.

Fisker videre og vind blir til mer blikk, endel sipvak. Og endel småfisk som blir jaget lengre ut.

Har noen lyr etter, blant annet en STOR dypt. Snudde i lyset. De hater lys.

Det er da det smeller hos Tony, bruker en angel i chartrsue. Sjøørret på 1,3 kilo. En vakker blankis!

Endelig satt den "rette" arten. Var ikke lett igår, men i skumring og mørket så ble det liv. Sjøørret som hoppet solid over ytan. Masse større fisk lengre ut. Flere fisk jeg tok/hadde på tok jo jaggu på 30 meter ut :rolleyes: Men for en plass, for noen hyggelige mennesker. Østfold er stedet man treffer solide mennesker.

Både Per og jeg var utrolig fornøyd på ferja hjem. Ville jo ikke hjem. Ville bare FISKE-FISKE-FISKE.

I mørten tror jeg vi kunne dratt noen ørret for å si det slik. Ble mange arter i går på et sted som det lukter bass lang vei av 8) Takk for turen grabbar, en spesiell takk til Tony som jeg skal besøke mange ganger. Og ikke minst fiskeren 35 som alltid er veldig raus mot meg.

På slutten fikk Tony en makrell, somn dro meget godt ;D

Takk Selv Toggi :)

Godt å endelig møtes, og tonen fant vi fort ja!

Utrolig koselig tur, og ser frem til neste gang :D

Skriver noen ord og legger ut noen bilder i Jeløya tråden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten tur ute i går kveld endte med noen horniser og en liten tass på 300g. Jeg får bare se det positive i det, og tenke på at jeg nå har fått SØ på 3 av mine 4 siste turer, og at jeg før det hadde ca 15 turer uten SØ på land! En forbedring ialelfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stod upp 03.30 och styrde mot havsbandet....smög mig in i en flott vik och såg massor med vakande fisk.....3:dje kastet på vak så smäller det....efter 1 min kamp så dyker då denna orm-liknande fisken upp....åh nej..även jag har fått en Hornis...=) men men eftersom jag aldrig sett fisken förr så var det festligt....Många vakande sjö-örret men inget jag hade i flugboxen verkade fresta denna tidiga morgon....Ny dans-ny chans

Stefan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akurrat kommet hjem fra oslo etter å ha vært innom nfisk å handla sage xi3 :P å gått rundt på ikea med frua i ja hvet ikke hvor mange timer jeg har gått å verka hehe...så nå er det disp hele kvelden te å få prøvd stanga hehe se om den står te forventningene  :P har jo vært knall fornøyd med xi2 så det her må bare bli en kannon fiske kveld.. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blei 2 små SØ på rundt halv kiloen..men stanga sto hvertfall te forventningene sant det som runnar har skriv at man har en følelse at man står med en klasse mindre en det en bruker.. utrolig god stang..er nesten ikke te å smaenligne med xi2.. hehe :P er jo som en drøm å stå å fiske.. :P å for en reaksjon i stanga når det napper... nå får det bli kvelden...er jo jobb dag.. i morgen.. ut å svinge litt med hammern å drømme at det er den nye stanga hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært en tur ute i kveld.

Ble en SØ på 700g, og min største på selvbundet flue. Moro  :)

Men det er ikke følelsen av fisken som sitter sterkest igjen......

Ser plutselig noe et stykke unna som ser ut som et digert hode som er oppe.

Slår fra meg tanken og sier til meg selv at det var nok en stor bølge som rullet over.

Fisker 15-20 min, også... 6-7 meter foran meg er det noe stort mørkt som er oppe og ruller fram og til siden.

Det var DIGERT.  :o

Grepet av tung noya tar jeg noen tunge "raske" (står utvadet med vann godt opp på magen) skritt mot land og ruller opp på svaberget.

Hjerte dundrer og jeg er full i adrenalin. Hva faen var det....

Blir stående å speide, og like etter er dyret oppe to ganger rett etter hverandre.

Det lignet en anaconda slik jeg har sett på tv.

Hva kan dette være? Havål kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere:)

Jeg har begynt å campe på Larkollen. Har sveiva litt med stanga i Blåsbortbukta og fått tre stk SØ, et par horngjell og ørtiførti taretorsk.

Fiske i sjøen er passe nytt for meg, dah.

Så jeg lurer på...

Er børsmarkimitasjon brukandes ennå eller er den tiden over?

Og om noen gjerne vil anbefale noen plasser rundt Larkollen; fyr løs:)

Ingolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært en tur ute i kveld.

Ble en SØ på 700g, og min største på selvbundet flue. Moro  :)

Men det er ikke følelsen av fisken som sitter sterkest igjen......

Ser plutselig noe et stykke unna som ser ut som et digert hode som er oppe.

Slår fra meg tanken og sier til meg selv at det var nok en stor bølge som rullet over.

Fisker 15-20 min, også... 6-7 meter foran meg er det noe stort mørkt som er oppe og ruller fram og til siden.

Det var DIGERT.  :o

Grepet av tung noya tar jeg noen tunge "raske" (står utvadet med vann godt opp på magen) skritt mot land og ruller opp på svaberget.

Hjerte dundrer og jeg er full i adrenalin. Hva faen var det....

Blir stående å speide, og like etter er dyret oppe to ganger rett etter hverandre.

Det lignet en anaconda slik jeg har sett på tv.

Hva kan dette være? Havål kanskje?

Første spørsmål: Hvor edru var du?  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grepet av tung noya tar jeg noen tunge "raske" (står utvadet med vann godt opp på magen) skritt mot land og ruller opp på svaberget.

Hjerte dundrer og jeg er full i adrenalin. Hva faen var det....

Blir stående å speide, og like etter er dyret oppe to ganger rett etter hverandre.

Det lignet en anaconda slik jeg har sett på tv.

Hva kan dette være? Havål kanskje?

Sel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første spørsmål: Hvor edru var du?  ;D

Var klin edru serru  :)

Sel?

Kunne kanskje vært sel ja, men da hadde den forvillet seg ganske langt inn i fjorden.

Har en del sel ut med havet, men det er ganske mange mil fra der jeg sto.

Har hverken sett eller hørt om sel i det området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det du fisker, sånn ca. ? Sel går langt inn i fjorder og langt opp i brakkvann. Når de er sultne, og det er de stort sett. Jeg har for øvrig skutt sel, og selv om det bestandsmessig var nødvendig så var det ingen glede. Den skrek/hylte da den ble skutt.  :'(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...