Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Er et ganske aggresivt tapert snøre... minner litt om striped bass men med noe kortere klump; litt usikker på om dette stemmer; men det føltes slikt  :rolleyes:. Mykt snøre; men kraftig nok til å snu det meste av store streamere i vind. Fisket med 12-14 fots fortom i dag med alt fra små reker til litt beefy deceivere og turnover var bra! - Er så å si null minne på Tunny snøret og liker den klare "camo" fargen som er på det.

fisket ett #8 snøre i dag på ca 220 grains på #7'er stanga - man bør ha en litt kraftig #7'er for dette, så jeg vil si at den er sann til klasifiseringen. Selv overliner jeg nesten alltid snører på sjøstengene mine... men dette er nok litt smak og behag og litt hvilken stang man fisker  :P

Synker 1,5-2 ips og snøret bryter filmen/ synker direkte... liker ikke snører hvor man må vente i 30 sek før det blir intermediate  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig nok ble det bare to sjøørreter på meg i dag. Den ene på 750g og 37cm som gir en k-faktor på hele 1,5  :o

Den andre var også tjukk, men av en yngre årsklasse. 350g veide den. Utrolig mye fisk å se, mye av fisken var også stor. Så to fisk som kan ha passert 3kg og flere mellom 0,5 og 2,0 kg. De jagde tobis over sandbunnen i stor fart. Veldig vanskelig å få fisken til å ta. Fisken er nok mer aktiv om natten nå, hvertfall de store. De små viste større interesse for fluene enn de store.

Hadde en episode hvor jeg stod å kastet på en kilosfisk. Jeg la ut kastet og begynte å trekke inn flua. Fisken viste med en gang interesse og skjøt fart etter flua, denen skulle den virkelig ta. Og jammen tror du ikke at rett før fisken tok flua, var det en liten smolt som kastet seg over flua mi, bittert.

Fikk også en mengde lyr, største på 2-2,5kg omtrent. Grei fight på femmerstanga det :) Så også noe horngjel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Var en kort tur nå i kveld. Perfekte forhold med kraftig sørvind, men ikke noe. Helt dødt. Kroker en horngjell i halen som satte full fart og slet linen ur handen på meg, trodde det var ørret men ikke.

Sterk vind så jeg kjørte fast int for maksimal kontakt. Brukte mest pattegrisen men også imitasjoner av småfisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en kvelds tur etter SØ og det er en god stund siden sist.  :-[

Dro selvfølgelig til godplass nr 1 for Finnen og det var aktivitet så det holdt. Men selvfølgelig utenfor kastehold.

Var blanke stille så æ hadde ikke store håpet om storfisk men da var vær gudene med Finnen. Det begynte å regne

å det liker æ.  ;D

Satt på en flue som æ hadde fått av Micke (vet ikke hva den heter) å stripa den å etter noen kast smalt det på

en stor fisk Yessss endelig Sjøørret ble en flott fight før æ kunne håve den. Vurderte å sette den ut igjen men

fant ut at den blir flott på mat bordet når vi feirer gullbrullupet til svigers.

Kom hjem å dro den ut av posen  :o  det var ikke Sjøørret men Laks på 2,1 kg og k-faktor på utrolige 1,6  ;D

Bilde kommer senere.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt rått, Finnen! Jeg regner med at den ga deg god kamp hele veien inn mot nettmaskene.. Eller, kanskje du taila´n? Toppen av kaka nå hadde vært et skikkelig godt gammaldags kleppebilde.. ;D

Gratulerer så mye med flott fisk, og en nydelig middag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feit motherfucker av en sjøørret! :o Utrolig fantastisk pent eksemplar, muligens den fineste jeg har sett i år.  :o

Skal jeg være ærlig så var jeg hissig på å se bildet fordi jeg VET hvor sjelden man får laks på flue. Jeg fisker med flue på steder det koker av laks, og de tar så og si ikke i munninger og fjorder. Straks de er i elva er det noe annet!

Men igjen, for en fisk. Den kan du skyte av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

et lå en pakke til meg i postkassa i dag....... er glitterfoam noe for dere sjøørretfiskere......? ser for meg synkeline som drar flua ned, men siden flua har oppdrift skal den flyte  pver tanga i hue mitt, den første som svarer får noen biter til å leke med........ bilder av fluer må framlegges her!

[attachimg=1]

post-0-13949888036203_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer med flott fisk! kan jeg spørre hvor i vårt langstrakte land dette var? fisket mye om natten etter SØ når jeg bodde i tønsberg og det med stort hell men etter jeg flyttet til larvik har dette fisket vist seg trøblete, rart igrunn siden det ikke er lange luftstrekningen.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...