Gå til innhold

Sjøørretfiske i sjøen


Toggi

Anbefalte innlegg

Craft fur grisen i orange fisket meget bra.

når du sier orange, er det da en mer rød en orange? har leita litt og kommet over en type orange men denne er nesten signal rød. om den er orange hadde det vært mulig å få vite hvor du har kjøpt den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to som heter noe med orange, stemmer at den ene av de er mer rød.....Den er ikke bra.

Den skarpe orange er skikkelig hot orange og fisker som bare faen den. Min favorittfarge på laksen også. Og så smeller den jammen meg til på sjøørreten  i saltvann også!

Jeg luer på om den ikke heter FLUOR ORANGE

Den som ikke er så fet heter FIRE ORANGE

Her kan du se:http://www.edgeangling.com/search/?query=craft+fur

Bare søkte tilfeldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fin Sjøørret, og gratulere til Bursdag barn....

Nettopp tilbake fra Canada, Vancouver. Bursdagtur med fruen ( ikke fiske....

Var på kastedemo med Butikk, Pacific Angler og fikk boltre meg i en park med canadiske fluekastere. Fantastisk moro.

Hamburgere og cola og Xi3.....

8)

Noen nye "Pattis" gadgets og innkjøp av ny snelle .... Nam. Hatch Monsoon 7+ .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig fisk, fanget på en utrolig fet plass! :)8)

Var det mye lyr å se/få?

Det er faktisk favorittplassen min. Da er det ekstra gøy å ta voksen fisk akkurat der ;D

I går var det faktisk ikke lyr å se. Men mens jeg kjørte min fisk, stilte det seg en marginalt mindre fisk i strømmen rett ved bena mine. Plasking og utras fra førstnevnte ørret skremte denne fisken videre. Men altså : De er der  ;)

Forøvrig K-faktor 1,15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg fisker i tidevannsrennene "mine" er det vanlig med fisker over kiloen. Over to kilo derimot er ikke så vanlig. Men skal du ha sjøørret over kiloen så er tidevannsrenner tingen. Det som typisk hugger på slike steder er sjøørret som er litt standfiskpreget, altså kobber/messing men med hvit buk. Disse fiskene ligger å lurer og biter først i enten skitvær/springflo eller litt duse netter og kvelder. Jeg har mange slike steder hvor man nesten bare kan gå å hente de....For tiden jakter jeg bare i åpent hav etter de helt største og blanke. Men flybandit sin fisk gjør at jeg muligens må ut å jakte litt i rennene i natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute en tur,  5 lyr på de 5 første kastene. Byttet plass og etter en stund var det 3 knurr på CVen. Dessuten trodde ikke kona at verden gikk under i dag, dermed måtte jeg klippe plenen. Og 130 mm med nedbør meldt på yr neste uke. Ha en god dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute på årets tredje SØ-tur i kveld. På de foregående turene hadde jeg bare fått småpinner på 2-3 hekto, men i kveld ville skjebnen det slik at jeg PERSET på sjøørret! ;D Fisken tok på det andre kastet og fighten varte i kanskje 10 min:) [attach=1]

2,3kg veide sluggeren og tok på en helt egenkomponert flue jeg bandt rett før jeg stakk ut:)

Edit: Første gang jeg poster bilde så nedskaleringa mi ble ikke heelt i henhold.

post-4102-13949887740386_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...