Gå til innhold

Etter 15 år....


marb

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg synes når man får slengt sånne stygge kommentarer midt i trynet at man også kan svare for det offentlig tilbake, jeg ble rimelig forbanna rett og slett.

 

Til trådstarter, sorry :( (Det går grenser her,og det er synd hvis ikke noen virkemidler kan bli brukt mot det)

 

Igjen til trådstarter, historien din var topp. Kjente meg igjen der, sikkert flere som har gjort. Din tålmodighet tilsier at du får flere "grombasser" etterhvert :)

 

 

Mvh

Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest Erik Eikre

Nå var det meningen at de som IKKE hadde drept en stor fisk de siste 15 år skulle rekke opp handa. Så bare ta dem ned igjen dere som misforsto litt. For å si det slik: Mine hender er godt planta lengst nedi bukselommene! Jeg kjente godt igjen historien og følelsene som ligger bak. Det var et lite dejavue (helt sikkert feil stavet) og mimringa starta momentant. Smilet datt på plass og ble der i lang tid. Noe så herrrlig som livet kan være noen ganger! Min fisk og historie henger forresten utstoppa på veggen hos mitt opphav. Det er bare å finne hagla og skyte meg. Samvittigheten er 100% ren og minnene er verdt all dritt jeg måtte få slengt etter meg. Min respekt for fisken, videreføring av gener og praktisering av C&R er sikkert ikke noe bedre eller verre enn andres. Men jeg gjør så godt jeg kan.....  :)

 

Herre min, så mye styr for en (1) fisk som ble tatt i et overbefolket vann!!! Størrelsen og opplevelsen tilsvarer jo en 4 kilos eller mer i f.eks. Hemsil. Tenk all den fotograferinga, titte på, ta på og gjerne mobil (kom og se, har den enda) før den blir etter alle kunstens regler satt fri.

 

- Hvordan gikk det da?

- Fint. Satte den jo seff tilbake.

- Ja, men hvordan gikk det med den?

- Vet ikke det da. Men helt sikkert fint.

 

Men det vet vi jo ikke før neste mann får samme fisk. Det går som regel bra, men jeg er likevel overbevist om at jeg, selv om jeg ikke tar bilder (Ehh.. grøthen har lurt seg til et par ganger + den hersens avataren ;D ) og gjør så godt jeg kan, har tatt livet av langt flere store fisk enn 1 i løpet av 15 år. Ikke det at jeg får så mange, eller store (langt ifra), men neimen om jeg tør å snakke for høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt; Jeg støtter fri og åpen meningsutveksling** - og det gjelder like mye innlegget til Pettersen som svaret til Toggi! Hvilket nivå man ønsker å legge seg på får vel være opp til enhver, men jeg tror det er et godt råd å la sin identiet på nettet være omtrent som ellers. Kan man stå for det man mener ansikt til ansikt med vedkommende, så kan man skrive det også. Erfarer for øvrig en god tone på forumet, og tror ikke mange trenger dette rådet - men sikkert noen.

 

** Kravet er selvfølgelig saklighet. Bakmann-innlegget var undermål, og ikke ytterligere kommentarer verdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt; Jeg støtter fri og åpen meningsutveksling** - og det gjelder like mye innlegget til Pettersen som svaret til Toggi! Hvilket nivå man ønsker å legge seg på får vel være opp til enhver, men jeg tror det er et godt råd å la sin identiet på nettet være omtrent som ellers. Kan man stå for det man mener ansikt til ansikt med vedkommende, så kan man skrive det også. Erfarer for øvrig en god tone på forumet, og tror ikke mange trenger dette rådet - men sikkert noen.

 

** Kravet er selvfølgelig saklighet. Bakmann-innlegget var undermål, og ikke ytterligere kommentarer verdig.

 

Hei

 

Enig, saken er over for min del. Takk for støtte :)

 

 

Mvh

Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får sommerfugler i magen med tanke på den dagen jeg lander (og sikkert spiser) min første kilosørret!  8)

 

Gratulerer!

 

Forresten synes jeg forumet mangler et underforum; "Gledesutbrudd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får sommerfugler i magen med tanke på den dagen jeg lander (og sikkert spiser) min første kilosørret!  8)

 

Gratulerer!

 

Forresten synes jeg forumet mangler et underforum; "Gledesutbrudd:)

 

Hei Ulv!

 

Den kommer, bare ikke tenk så mye på det. Det er da du blir overrakset ;D

Mine to største SØ har jeg  tatt på turer som ikke er planlagt... merkelig!

 

Du skulle sett meg alene i skogen i Mai måned i år når jeg fikk min første over kiloen. Godt ingen tok opp det på film, sto og hoppet som en hyper guttunge på myra. he he

 

Du får`n en vakker dag, ofte helt uventet.

 

Lykke til!!

 

 

Mvh

Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen var full av små sneilehus!! Veit ikke hva det kalles, men rimelig vanskelig å imitere vil jeg tro :)

 

Stor fisk har ofte en regulerende effekt på bestander av småfisk, men mine erfaringer etter mageprøver er ofte inneholder snegler og insekter. Dette særlig i vann med mye gress, liljer, og andre gjemmesteder for småfisken. Jeg syns ikke at man skal hyle så høyt for at du tar ut en fisk. Likevel syns jeg det er fint at du har lyst å kultivere. Du har et spennende utgangspunkt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...