Gå til innhold

Etter 15 år....


marb

Anbefalte innlegg

Syntes faktisk du skal finne deg noe annet å gjøre enn å rakke ned på andre på siden her.

Hvis jeg ikke har misforstått moderatorene helt, så er dette en side hvor man skal kunne diskutere emner rundt fisking på en høflig og saklig måte. En diskusjon kan være sunt det, rundt mange temaer, men det går ann å gjøre det på en måte som i alle fall minner om noe som har med folkeskikk å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Noen ganger er det sikkert best å holde kjeft. I allefall om man mener noe andre ikke mener..... I allefall her.

Men senest i går kommenterte en av de fire moderatorene her på forumet en fisk som lå i gresset. Om jeg ikke husker feil var det en Hemsila fisk... Kommentaren osv. var overhode ikke bedre enn det som kom frem her... Men av en eller annen merkelig grunn holdt de fleste (-1, som normalt er verdt å høre på) kjeft. Hvorfor fikk ikke han samme påpakning?

 

Beklager gutter og kanskje jenter, men dette er litt sånn neandertaler forskjellsbehandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Her har vi altså en person som i årevis har drømt om å få kilosfisken i vannet sitt. Så kommer dagen da han endelig lykkes etter årevis med småfisk. Han legger ut historien sin i begeistringsrus på en av landets beste fluefisksider fordi han ønsker å dele opplevelsen med andre. Da blir han altså kritisert for å ha kakka en kilosørret i hue.

Ærlig talt folkens, bruk hue. Han fortjener å bli møtt med positive tilbakemeldinger og ikke kritikk. At han har tatt opp en fisk rett over kiloen etter 15 år på jakt etter den store skader overhode ikke et slikt vann.(tipper dette vannet ikke er utsatt for noe stort fiskepress) Jeg benytter anledningen til å rekke opp hånda på Erik`s spørsmål og innrømmer at jeg har tatt ørreter i denne størelsen flere ganger både i Rena og andre steder.

Jeg er også rimelig sikker på at marb leser mer enn nok om C&R i andre tråder her på siden til å danne seg sin mening om saken og har helt sikkert sine tanker rundt dette i forhold til sitt vann.

 

Vi må ikke bli så fanatiske C&R tilhengere at vi ikke kan glede oss over at en av medlemmene på fluefiskesiden har tatt opp en fin ørret som han har jaktet på i årevis.

Det handler om å se an det enkelte vann og vassdrag i forhold til hva det tåler av uttak og hvor stort fiskepresset er.

 

Derfor ønsker jeg marb nok en gang til lykke med fangsten, og håper at de som reagerer så sterkt på dette tar diskusjonen i en annen tråd. Marb har aldri lagt opp til en C&R debatt i sin tråd, han var bare en glad gutt med en nydelig historie. Han fortjener å få honnør for sin gode historie, jeg likte den iallefall veldig godt.

 

Terje!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt affekt i mitt forige innlegg, og det er vel på sin plass å presisere at det er Erik Pettersen's kommentar under jeg reagerer på........om ikke annet fordi det er blotta for en hel haug ellers formildende og blide sitrontryner!

Men, du "Toggy", hva er storyen bak det bakmann pride bildet? Veddemål?

Dæven! Her er det knallhard sensurering. G A Y ble byttet ut med bakmann.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke rart det blir krig her i verden når man lar seg hisse slik opp av at noen drar på land en storfisk. Jeg unner karen gleden av å få sitt livs fiskeopplevelse og så skal han ikke få lov til å spise den etterpå uten at noen blir surmaget av den grunn. Og har den ikke klart å spre noen av genene sine i vannet på disse åra den har levd, ja da er det kanskje like greit at den ble tatt opp? Grattis og bon apetit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erik P.. jeg skjønner at det ikke er like lett å holde seg og samtidig tenke igjennom hva man skriver her på siden til enhver tid, men alltid lurt å holde seg unna veldig personlig ting av negativ/krenkende karakter. Jeg også har hatt noen litt dårlige kommentarer, som sist i hemsila tråden som leifmorten sier.. Skriver jeg som Robin Fjelldal så skriver jeg på personlige vegne og ikke som admin i de fleste tilfeller. Jeg skal prøve å innføre mer bruk av en ADMIN konto for å modde og si ifra om ting her, virker kanskje noe mer seriøst da.

 

Gratulerer så mye med fisk til trådstarter, ikke bry deg for mye om de negative kommentarene.. de kommer uansett. Særlig når man har tatt den med fluestang, og en fisk blir tatt, da er det helvete tydeligvis, snakk om å drepe gleden til folk. Markfiskere / slukfiskere får gjøre som de vil, ingen kommentere at de tar opp stort sett alt de får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Hvis det vil hjelpe folk til å få sove om natta igjen, så kan jeg gjerne si at jeg er enig i at det var en fin historie og at jeg unner Marb å få sin drømmefisk og alt det der. Håper fisken smakte godt...

 

Men, du "Toggy", hva er storyen bak det bakmann pride bildet? Veddemål?

Dæven! Her er det knallhard sensurering. G A Y ble byttet ut med bakmann.

Stein idiotisk innlegg !!! Kanskje det dummeste jeg har sett på hvilket som helst fora. Nesten grunn til å bli banna fra hele fluefiskesiden. Vist jeg gikk over streken her nå, så er det iallefall pga at jeg har sagt meningen min. Moderator står fritt til å dømme.

 

Her har vi altså en person som i årevis har drømt om å få kilosfisken i vannet sitt. Så kommer dagen da han endelig lykkes etter årevis med småfisk. Han legger ut historien sin i begeistringsrus på en av landets beste fluefisksider fordi han ønsker å dele opplevelsen med andre. Da blir han altså kritisert for å ha kakka en kilosørret i hue.

Ærlig talt folkens, bruk hue. Han fortjener å bli møtt med positive tilbakemeldinger og ikke kritikk. At han har tatt opp en fisk rett over kiloen etter 15 år på jakt etter den store skader overhode ikke et slikt vann.(tipper dette vannet ikke er utsatt for noe stort fiskepress) Jeg benytter anledningen til å rekke opp hånda på Erik`s spørsmål og innrømmer at jeg har tatt ørreter i denne størelsen flere ganger både i Rena og andre steder.

Jeg er også rimelig sikker på at marb leser mer enn nok om C&R i andre tråder her på siden til å danne seg sin mening om saken og har helt sikkert sine tanker rundt dette i forhold til sitt vann.

 

Vi må ikke bli så fanatiske C&R tilhengere at vi ikke kan glede oss over at en av medlemmene på fluefiskesiden har tatt opp en fin ørret som han har jaktet på i årevis.

Det handler om å se an det enkelte vann og vassdrag i forhold til hva det tåler av uttak og hvor stort fiskepresset er.

 

Derfor ønsker jeg marb nok en gang til lykke med fangsten, og håper at de som reagerer så sterkt på dette tar diskusjonen i en annen tråd. Marb har aldri lagt opp til en C&R debatt i sin tråd, han var bare en glad gutt med en nydelig historie. Han fortjener å få honnør for sin gode historie, jeg likte den iallefall veldig godt.

 

Terje!

 

 

Fiskeren her hadde vel vert like glad om fisken hadde blitt satt tilbake???

Jeg skrev det jeg skrev IKKE som kritikk, men for å få fram at man har jo større mulighet for å oppleve den samme fantastiske fisketuren som trådstarter her, vist fisken fremdeles er der. Det jeg skrev i mitt første innlegg, var ikke ment som personangrep på noen måte, og jeg likte historien om storfisken!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Til Erik Pettersen

 

Her på dette forumet klarer du nok å få mange venner, så koselig som du er. Kaller meg G A Y og greier, hvor er grensa for hvor dum du er tro?

De innleggene du kommer med er ment for en ting, ødelegge >:(

 

Jeg håper inderlig at du skjerper deg litt hvis ikke håper jeg moderator kaster deg ut for alltid for sånne

idiotiske innlegg hører ikke hjemme på et sånt forum.

 

Du har nok allerede mistet mye respekt fra dette fora med dine kommentarer.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer marb!

 

At du får en kilosfisk til å gå opp midt på sommeren og ta tørt gjør meg ganske sikker på at det står flere fine fisker i vannet. Ingen grunn til å bli C&R-hysteriske fordi man kakker en fisk i hodet en gang i blant! Kanskje er det til og med fornuftig og humant dersom man har kjørt en fisk lenge på lett utstyr i sommervarmt og oksygenfattig vann.

 

Jørn 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Til Erik...

Håper (og er ganske sikker på) at det ikke er meg du mener. Sto bare Erik serru. Og når man skumleser så skvetter man litt. Kan jo være andre som skumleser etter hvert som tråden blir lengre. En tråd som jeg synes burde handle mer om drømmer som går i oppfyllelse enn det den gjør nå...

 

I enkelte småfiskvann er det der faktisk en gigaørret og overgår/sidestilles med enhver pers man måtte ha! Og for en historie til barnebarna. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide at trådstarter sier noe igjen kanskje :)

Til alle som syns det var tungt å se ørreten min på land: Var fullstendig klar over at dette kunne utarte seg da jeg la ut bildet. Etter mine bedømmelser skader ikke dette vannet nevneverdig, siden det blir fisket lite der. For meg var det derfor krystallklart at denne fisken skulle fotograferes og ned i magen min etterpå.

Etter at et par av ildsjelene i området (forøvrig utrolig rutinerte fiskere) gikk bort i fjord sommer, er det stopp med kultivering i vannet nå. Har tenkt tanken på og fortsette det arbeidet de gjorde.

Så med bakgrunn i at jeg faktisk kjenner omstendighetene rundt ørretfiske i dette vannet veldig godt, så har jeg ikke det minste dårlig samvittighet for å ha landet denne ene fisken!

 

Vil også si at folk kanskje bør tenke litt før de legger ut om hvor fælt det er å se en død ørret. På hvilket grunnlag osv..

 

For meg er ørret god mat.. Betyr ikke at jeg spiser alt jeg får og oppfører meg som ei gjedde i sivet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Erik...

Håper (og er ganske sikker på) at det ikke er meg du mener. Sto bare Erik serru. Og når man skumleser så skvetter man litt. Kan jo være andre som skumleser etter hvert som tråden blir lengre. En tråd som jeg synes burde handle mer om drømmer som går i oppfyllelse enn det den gjør nå...

 

I enkelte småfiskvann er det der faktisk en gigaørret og overgår/sidestilles med enhver pers man måtte ha!  :)

 

Hei Mr Eikre

 

Nei, deg har jeg ingenting imot ;) Men en annen Erik her som har skrevet noen stygge meldinger her.

Og jeg håper sånne mennesker går i seg selv eller blir kastet ut av moderator. Jeg kaller ikke folk stygge ting selv om jeg er uenig på sak.

 

Til saken: Fisken er fortjent og at du tok den opp utten å slippe den ut igjen bryr meg null i denne vakre settingen :)

Og fang og slipp BØR gå i egne tråder. Det er jo "ramaskrik" her hver gang det blir vist en død fisk, det blir for dumt.

 

 

Mvh

Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rekker opp handa for erik eikre. jeg har tatt opp fisk på over kiloen i år som ble til mat for to stk på grillen om kvelden. smakte helt nydelig.

jeg husker når jeg fikk ørret på 3 kg for et par år siden så var det også ramaskrik fordi jeg hadde tatt livet av den, men den ble til ett nydelig måltid for 6 personer på en kveld som ble etter hvert alt for fuktig. så jeg vil påstå at dere som kun praktiserer c&r går glipp av en utrolig god smaksopplevelse. er jo mye bedre å kjøpe ørret i frysedisken på rimi som er foret opp med pellets. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

rekker opp handa for erik eikre. jeg har tatt opp fisk på over kiloen i år som ble til mat for to stk på grillen om kvelden. smakte helt nydelig.

jeg husker når jeg fikk ørret på 3 kg for et par år siden så var det også ramaskrik fordi jeg hadde tatt livet av den, men den ble til ett nydelig måltid for 6 personer på en kveld som ble etter hvert alt for fuktig. så jeg vil påstå at dere som kun praktiserer c&r går glipp av en utrolig god smaksopplevelse. er jo mye bedre å kjøpe ørret i frysedisken på rimi som er foret opp med pellets. hehe.

Hehe...Tror ikke du hadde kjent forskjell på smaken vist du hadde spist en middag av hver gitt :):):) men rett har du iallefall...Ørret er kanon god mat!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Det er en liten fisk, der det skulle vert tatt ut hundre ganger flere fisker en det blir tatt ut, alle fiskene der jeg får over 4 hg blir satt ut igjen, og de fiskene under blir av og til mat, av og til ikke. De som ikke tåler at småfisk blir kakka,.......tja....De kan kysse meg i ræ.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har sine meninger, og det har de lov til å ha. Men Toggi, ikke akkurat smarteste trekket å komme med det personlige angrepet tilbake på Erik P. Om det er noe mer så har man en funksjon her på forumet som står under "PM" eller private message, så lar vi trådstarter ha denne tråden uten mer gnag om C&R osv... disse tingene har vi vel diskutert før -og i andre fora?!?!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å komme med meninger er en del av kaka på forumet, men, ja man bør kanskje vise litt vett angående hva man skriver uansett? går faktisk an å sensurere seg selv litt iblandt også! Å kalde noen gay er litt i overkant! Selv om jeg selvfølgelig er enig i at det i et kultiveringsperspektiv er feil å kakke de største fiskene, bør man klare å si det på en litt annen måte! som Erik E sier, den som ikke har drept en stor ørret de siste 15 årene, jo, han kan faktisk få skrike ut!! (finnes den mannen?)  :rolleyes: Alt jeg har sagt her er sagt i forhold til DENNE solskinnshistorien... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøsses, har ikke åpna denne tråden før nå. Lenge siden jeg har hatt 4 sider med så god underholdning. Klart man kan modere seg litt til tider, men jeg synes nå at litt temperamentfulle tråder hører med.

 

Får vel slenge meg på å gratulere med fin fisk siden moderator ba oss holde oss til tråden  8)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes heller ikke at E.P.s kommentar, verken i form og innhold, falt på rett plass. Nokså ufin var den. Men jeg tror likevel det går feil vei hvis det blir sensur her og der for ditt og datt. Skal vi først sitte her og skrible i flere uker pr. år så kan det være greit med litt temperatur og noen usakligheter innimellom  ;) . Jeg blir uansett ikke så forbanna over innlegg og synspunkter på fluefiske som jeg blir over å miste fisk på at krok-eller tippetknuten ryker. Det er jævlig irriterende det >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...