Gå til innhold

Oppgradering fra GTfour?


andré

Anbefalte innlegg

Heisann. Har hatt en Vision Gtfour klasse 4 i noen år som jeg er godt fornøyd med. Men jeg har lyst på noe enda grommere. Er den naturlige oppgraderingen Vision extreme plus, eller bør jeg vurdere andre merker? Bør i så fall ligge på samme pris.

 

Er klar over at dette er veldig individuelt ut fra hva den enkelte liker, men jeg tar likevel i mot andres erfaringer med stor takk.

 

Jeg er med andre ord ute etter tips på hvilken stang i klasse 4 som er best i prisklassen rundt kr 4000.-

 

Takk ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke kalle Extreme + noen oppgradering fra GTfour. Det er er bare to ulike stenger med ulike aksjoner. Det blir litt som å kalle Scott S3 en oppgradering fra Scott G (for de som kjenner Scott).  Tror det hadde vært enklere for folk å anbefale om du hadde sagt hvilken aksjon du var ute etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke Launch-serien ganske mye dårligere enn GTfour? Bruttern har en som jeg har prøvd og den er ikke i nærheten av GTfour. Launch er vel også endel billigere. Hadde tenkt meg en skikkelig oppgradering.

 

Scott har jeg veldig bra erfaring med. Hadde en #4 stang av modellen som kostet rundt kr. 2000, og var veldig godt fornøyd med den, helt til jeg byttet til GTfour. Så en enda bedre Scott-modell kan jeg godt tenke meg.

 

Hvor stor er forskjellen på Vision extreme plus og GTfour?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor stor er forskjellen på Vision extreme plus og GTfour?

 

Vel.. Jeg synes GT4 er hakket dypere enn "forgjengeren" Vision Extreme, og Vision Exstreme er hakket dypere enn Exstreme plus. Det er altså en betydelig forskjell i aksjonen på GT4 og Exstreme plus...

 

Hvis du skal "oppgradere", så hadde det vært greit å vite om du ønsker samme type aksjon - eller en stang med høyere kvalitet etc..  ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scott G2 har betydelig mer spenst enn den gamle G, og snart kommer den nye S4 som hvis jeg ikke husker feil fra dette inerjuet, skal bygge litt mer på G2'ens oppbygning pluss mer umpfh.....altså ei stang som retter seg ut noe aldeles lynfort......el'no, ja ikke veit jeg, for jeg stiller helt i andre enden av skalaen med guru på topp! :)

Her er ivertfall interjuet der Scottsjefen forklarer det og mer til......obs, det er veldig langt!

http://www.itinerantangler.com/podcasts/index.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det at jeg ikke er fornøyd med GTfour, men det jeg forsøker å spørre om er vel om noen vet om en stang av enda bedre kvalitet i samme klasse. Har prøvd stang med toppaksjon og vet ikke helt om det er tingen for meg som for det meste fisker i små skogsvann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror helt ærlig ikke du vil merke noe til at Sage SLT er mer kvalitet enn din GtFour  ;)

Men Sage er jo et mye større navn innen bransjen enn Vision, og mange tror at det da automatisk er bedre stenger !

Om du er ute etter ei bedre stang, men med samme type aksjon som din Gtfour, bør du nok ikke forvente deg de helt store utslagene !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Da tror jeg at jeg fortsetter med GTfour  :D

 

Det synes jeg er et fornuftig valg. Hvorfor bytte ut noe man er fornøyd med? Godt å se noen med beina på jorda  ;) . Når jeg skriver det mener jeg ikke at alle som bytter ut fungerende stenmger ikke har beina på jorda, man må få lov til å lette litt av og til.  ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...