Gå til innhold

Hemsedal rundt St.hans tider


Nielsen

Anbefalte innlegg

Endelig var flytet perfekt, og tilslaget satt som det skulle

33685_s.jpg

33686_s.jpg

33687_s.jpg

33688_s.jpg

Kjøring

33689_s.jpg

Den ville ikke gi seg

33690_s.jpg

 

Ikke så stor, men sprek var den

33691_s.jpg

33692_s.jpg

33693_s.jpg

 

Håving

33694_s.jpg

 

Ikke den største, men morro var det

33695_s.jpg

 

Savner allerede Junikveldene langs bredden..

 

Fiskeren for anledningen er Raav her på forumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Jeg fortår at man blir glad i en elv som Hemsila! Jeg begynnte å fiske der på -70 tallet, da gikk jeg stort sett aleine rundt der oppe. Det var en artikkel i Flugfiske i Norden som fikk opp øye til folk hav denne elva hadde av kvaliteter. Det var gøy med Hemsila før i tida, nå, PYTON! Var oppom der for 4 år siden, tenkte jeg skulle fiske men lot det være! Gikk å russla litt langs elva og tenket mitt, ja slikt forhold ha jeg til Hemsil nå!

 

 

Staffan :'(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Staffan  ;)

Ble bare litt nysgjerrig på hvorfor du mener hemsila suger nå ?  ;D

Selv har jeg ikke vært der mange ganger, og slettes ikke på 70-tallet, men jeg kan ikke nekte for at jeg syntes hemsil er ei fantastisk fluefiske-elv !

Nå skal det sies at jeg har holdt meg unna de mest "populære" ukene, så jeg har ikke opplevd noen trengsel langs elva under mine besøk, om det er det du sikter til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortsatt ikke vært der. Har splittet personlighet når det gjelder denne elva.. Blir likssom aldri enig med meg selv, om jeg vil dit eller ikke. Kanskje jeg bare må hoppe i den til neste år, slik at jeg kan danne meg mitt eget inntrykk. Men det ser jo ut som et fryktelig stygt sted, med brunt vann og kjedelig natur. Men det skal jo være et greit fiske der da, ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortsatt ikke vært der. Har splittet personlighet når det gjelder denne elva.. Blir likssom aldri enig med meg selv, om jeg vil dit eller ikke. Kanskje jeg bare må hoppe i den til neste år, slik at jeg kan danne meg mitt eget inntrykk. Men det ser jo ut som et fryktelig stygt sted, med brunt vann og kjedelig natur. Men det skal jo være et greit fiske der da, ;)

 

Og som du ser av bildene så står vi som sild i tønne der også.. Fæl Ælv :o

 

Beste er om alle blir hjemme neste år ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Ingen fare for overbefolkning neste år. Jeg har blitt informert om at Hemsedal Fiskeforening stopper alt fiskekortsalg for alle andre enn de som skatter til Hemsedal. Dette blir gjort for å begrense trykket på ørretstammen og for å vise at foreningen kun tenker på ørretens ve og vel og ikke penger! At foreningen gjør dette viser også at de ikke lar seg styre av næringsvirksomheter som guideservice og lignende, men fokuserer på bevaring av natur. Denne ordningen vil bli gjennomført i en periode på 3 år for å evaluere effekten etter sesongen 2010.

 

Men dette er jo ikke noe problem ettersom det finnes mange andre vassdrag i Norge med minst like fin natur og fisk. Rena er bla. et godt alternativ har jeg hørt.

 

 

 

 

 

 

;);D;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Jeg vet ikke om jeg tror helt på deg eirik når du sier at det bare er folk fra bygda som skal få fiske! Hvordan ser næringslivet på det, hemsedølen tenker jo først og frems tå peeng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...