Gå til innhold

G.Loomis


fettfinnejeger

Anbefalte innlegg

Det er vel ingen grunn til at Loomis skal bli en dårligere stang bare fordi importøren er byttet ut? Jeg for min del er super fornøyd med min Streamdance GLX HLS #5, og hvis noe skulle skje den eller jeg skal ha ny stang i andre klasser, så skal man ikke se bort ifra at jeg ender med en Loomis igjen.

Som nevnt over, så tror jeg ikke at vi kommer til å se Loomis på bensinstasjoner og kiosker i fremtiden. For det begrenser seg hva Elbe kan gjøre med prisen, de driver da butikk de også. Og da tror jeg at prisen fortsatt vil være for stiv til at noen kiosker eller bensinstasjoner stiller med Loomis i hylla.

Kan godt være at prisen vil gå noe ned, men på den annen side, så er vel Elbe også klar over hva man kan få for disse stengene her på berget.

Selv om imaget til Loomis kanskje taper seg noe, så vil det fortsatt være knall bra stenger, som er en fryd for øyet og med tidenes tøffeste logo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm..hva er det som tilsier at Elbe dropper bransjebutikkene og kun markedsfører Loomis på bensinstasjoner?  Jeg tror dette vil merkes først og fremst av detaljistleddet og ikke av oss forbrukere.  Men time will show...personlig ser jeg ingen grunn til å male fanden på veggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GuideLine vil sannsynligvis alltid komme til å selge brukbart her hos oss, men de vil aldri bli blant de ledende merkene utenfor skandinavia !

 

Hvorfor skulle de ikke kunne bli det?

Først og fremst fordi det største markedet for produkter som dette ligger i land der man velger å kjøpe amerikansk, fremfor østenprodusert  ;)

Og til dere som er bekymret for status-anseelsen nå som Elbe har agenturet på Loomis ; Ikke glem at G.Loomis også satser tungt på slukstenger  ;D

De selger nok ikke all verden her til lands, men så er det ikke her det støste markedet ligger heller !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GuideLine vil sannsynligvis alltid komme til å selge brukbart her hos oss, men de vil aldri bli blant de ledende merkene utenfor skandinavia !

 

Hvorfor skulle de ikke kunne bli det?

Først og fremst fordi det største markedet for produkter som dette ligger i land der man velger å kjøpe amerikansk, fremfor østenprodusert  ;)

 

Nå kjenner ikke jeg markedet utenfor Skandinavia så godt da, men Loop selger vel bra utenfor Skandinavia?

(Sorry, men dette blir kanskje litt Off Topic?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er iallefall en ting som er helt klinkende klart. og det er at slik som ting er idag, kommer jeg IALLEFALL ikke til å kjøpe en stang fra en Elbe katalog!!!!!. Vi har et gatekjøkken/bensinstasjon her jeg bor, og det eneste som minner om fiskeutstyr der er en jævla Elbe katalog i en reol på siden av lyspærene som hører til biler. Føler på meg at Elbe har et sånn "bensinstasjon/sluk/dupp/useriøst/rekkeoveraltpåmarkedet/tull stempel på seg, og de skal gjøre underverker for at jeg skal skifte mening :D........samme gjelder faktisk Shimano også. Desse hører til i dypvannsfiskeverden hos meg........................Noen som kan tipse meg og gode SAGE stenger her? (litt spøk) ;D

 

Faen Hennig, dette er humor lesing. Skjønner meget godt hva du mener. Vet om en kompis som ikke hadde blitt særlig happy, hvis han hadde sett stanga si til salgs på Shell i Gol på vei til Hemsedal. (Lars) Det er utpsyking på høyt plan. ;D ;D ;D ;D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Håper at alt dette skjer over våre hoder, at det er bare andre som handler de inn en NO. At de er i samme butikkene osv........................Uansett så liker jeg dette svært lite av to grunner. Den ene grunne er bensinstasjon/Elbe/ogaltdetandredritetsommåttefølgemed. Den andre tingen er at jeg kvir meg til å snakke men han som har Finn.no logo på avataren sin her på siden....Finn Arnold. Jeg og han har hatt en Gloomis vs Scott krangel i 2-3 år, og nå er jeg redd for at jeg har fått meg et kraftig skudd for baugen gitt :)

 

Jaja. Så lenge Streamdancen er verdens peneste/beste/ultimateste stangen som den er idag, så skal det gå greit tror jeg :D.......TROR jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fokuser så mye på Elbe. Husk at Normark navnet innebærer bl.a. Rapala og Shimano. De er skikkelig store på fiskeutstyr, og produktene inngår vel i de fleste sportsbutikkers vareutvalg. Tror ikke det er noen fare for at Loomis skal bli å finne blant Snopy stengene på bensinstasjoner ;)

 

Jeg er positiv til endringen, først fordi Loomis merket trenger å komme ned av pidestallen og bli et valg for folk flest, slik det er i USA. Dessuten er Normark store i skandinavia, og det gir trygghet. Og pris, der tror jeg vi vil se en ytterligere prisreduksjon siden det kuttes et fordyrende mellomledd som agenten NO er. Og jeg tror Loomis vil selge mere under Elbe Normark enn gjennom NO.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy...

Blir en tynn katalog fra NO til våren, da  ;D

 

Har alltid revet ut sidene med Loomis fra NO katalogen jeg  ;D ;D ;D

 

He he, ja det har du nok... Så har du ramma inn alle bilder av lekkerbiskene fra Sage...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting skal Aktiv Fritid/Nordic Outdoor ha ; De har vært flinke til å promotere G.Loomis og GuideLine !

Husker godt den tida da jeg begynte å legge merke til hva som sto skrevet på stang-emnet, og på den tiden trodde jeg G.Loomis var fluestengenes Ferrari, siden deres stenger var så mye dyrere enn Abu, GuideLine, Vangen osv !

Sage, Scott og Thomas&Thomas hadde jeg knapt hørt om  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...