Gå til innhold

Tips til ny snelle


Åge

Anbefalte innlegg

Hei

 

Kjøpte for ca 2 mnd siden mitt første skikkelige fluesett beregnet på sjøfiske etter fortrinnsvis SØ.

Da la jeg pengene(etter god veiledning fra Nordisk) i stang og snøre, snella ble ei billig redington crosswater som har fungert greit. Merker allerede nå at den er blitt et irritasjonsmoment, den er ujevn, låser seg og er generelt ikke til å stole på.

 

Derfor tenkte jeg å finne ei ny snelle til rundt 1000 lappen.

Jeg har sett på Redington Titanium CDL som pga dollarkurs er billig i statene nå, tot 910 kr.

 

Noen som kan komme med noen brukbare tips? Jeg har også tenkt på Streamstix Troutseeker som jeg ser de har på Nordisk.

 

Her er kravene mine:

-saltvannsbestandig

-klasse 5-7

-aluminiumssnelle

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gi deg et tips som du kan spare endel kroner på hvis du dropper kravet om alu-snelle. Jeg var i Tromsø for ca 2 uker siden og hadde litt tid til å rusle i byen på dagtid. I Storgata (sentrum) fant jeg en fin sportsfiskebutikk (noen villmarksgreier også), og en utrolig hyggelig eier (vet jeg har enten sett deg her eller på det andre store forumet). Iallefall så solgte han ut noen storsneller i hardplast for en billig penge. Plast ruster ikke, og passer fint til sjøfiske, og det gjør ikke så mye når man snubler og snella går i bakken. Forumen er ikke tapt ;). Var GODT under tusenlappen hvis jeg husker rett :o. SKal til Tromsø igjen om et par uker, så hvis det fortsatt er en i klasse 5-7 så kjøper jeg meg en. Kan bruke den til synkeliner når jeg allerede har ei med flyteline :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke annet enn å anbefale GuideLine Reelmaster Seatrout.

Dette er solide greier - har brukt mine Reelmastere i saltvann i 4 år nå uten problem.

Den litt mindre modellen tålte fint en kamp med 7-kilos lyr i sterk strøm + diverse andre hardføre fisker - takler fint de små sjø-ørretpinnenne her i fjorden  ;D

 

Billg er den også, til 829.- på XXL (som normalt ikke er en butikk jeg liker)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FlueJimFlue

Akkurat skaffet meg en  Streamstix Troutseeker kick ass snelle

kjøpt fra en inne på forumet!

de fleste kameratene mine digger denne snellen så måtte ha en jeg også etter og

ha prøvd den! storspole snelle laget av 6061 T6 aluminium og det til under 15ookr ny!

vel jeg er en lykkelig eier!

;D ;D

 

Bare husk å spyle den etter bruk i sjøen så har du den nokk i mangen år!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...