Guest Henning Posted December 9, 2007 Report Share Posted December 9, 2007 Hei. Ser for meg at vi kan ha minst tre ringer i vinter. Mygg, døgniser og vårfluer. Lurer på hvor mangen som er intresserte i å ta feks myggringen nå? Er det for tidelig i bindesesongen, eller klarer vi å skrape sammen ti stk? Henning Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbk01 Posted December 9, 2007 Report Share Posted December 9, 2007 Som ny kunne det vært moro å vært med i en slik ring, men jeg skulle gjerne vist litt mer om hva det vil si å være med. Hva som er formålet, hva som forventes av de som skal være med og hvordan man blir medlem. Så vidt jeg skjønner går det ut på å bytte fluer og i tilfelle hvilke forventninger og krav er det til bindeferdigheter og bruk av eskistrende mønstre eller forventes det at man skal bidra med egenkompnerte fluer osv.? Jens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Henning Posted December 9, 2007 Report Share Posted December 9, 2007 Hei. Du binder en flue du vil ( I dette tilfelle en myggimitasjon). Du bare bestemmer deg for en type, og sier det her, slik at ingen andre lager samme flua. Vist vi er feks er 10 stk, lager du 9 stk av den flua du vil, og sender til meg. Når jeg har fått alle bidragene inn, så fordeler jeg, slik at du får en av alle de andre fluene fra de andre som har vert med i ringen. Det er INGEN krav til ferdigheter, og klarer du å knyte sammen noe som kan forveksles med en mygg, så er du kvalifisert. Dette er og en veldig fin måte å få inspirasjon fra andre, siden du får tilbake fluer som ofte er andre sine favoritter. Bare bli med du......så kan vi guide deg etter hvert vist det er noe du lurer på Henning Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ola@Skarpen.no Posted December 9, 2007 Report Share Posted December 9, 2007 Jeg er med på en myggrunde nå. Ola Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Henning Posted December 9, 2007 Report Share Posted December 9, 2007 Kult ...Da er vi tre stk Jeg lager en klekker i str 16. Mer detaljer tar vi når runden nermer seg slutten Link to comment Share on other sites More sharing options...
stemelli Posted December 9, 2007 Report Share Posted December 9, 2007 Hva med å gå litt inn i det nye året med leveringen ...... da kan jeg være med. Litt for hektisk nå før jul , men utrolig hva man får til i romjula ..... ;D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Henning Posted December 9, 2007 Report Share Posted December 9, 2007 Hva med å gå litt inn i det nye året med leveringen ...... da kan jeg være med. Litt for hektisk nå før jul , men utrolig hva man får til i romjula ..... ;D Helt greit det for meg iallefall ...Vil jo ha Stemellien med Link to comment Share on other sites More sharing options...
pellus Posted December 9, 2007 Report Share Posted December 9, 2007 eg vil vere med men er ikke sikker på hva eg vil binde enda Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sailfish Posted December 9, 2007 Report Share Posted December 9, 2007 Hei! Har bare vært med på sø-ringer hit til, men hvis jeg kan bidra med en palmer-variant er jeg med. Er vel ikke den mest fancy flua her på ffs, men har fått veldig bra med ørret på denne i forhold til en vanlig palmer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ola@Skarpen.no Posted December 9, 2007 Report Share Posted December 9, 2007 Blir nok en tørr CDC variant fra meg. Litt pes nå før jul. men iløpet av romjula skal mine være klare.. Ola Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Henning Posted December 9, 2007 Report Share Posted December 9, 2007 Vist jeg har telt riktig, så er vi nå 7 stykker....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sailfish Posted December 9, 2007 Report Share Posted December 9, 2007 hvor mange er maks på denne ringen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ulv Posted December 9, 2007 Report Share Posted December 9, 2007 Sign me up! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Henning Posted December 9, 2007 Report Share Posted December 9, 2007 8 da ...Skal vi si et tak på 10? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sailfish Posted December 9, 2007 Report Share Posted December 9, 2007 Greit d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lars M Posted December 9, 2007 Report Share Posted December 9, 2007 Hiver meg på, muligens med noen mygg som "synker". Skikkelig myggfiske er buzzerfiske med 5-6 meter fortom og nappindikator Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Henning Posted December 9, 2007 Report Share Posted December 9, 2007 Da er vi 9...Hvem blir den siste?. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pellus Posted December 9, 2007 Report Share Posted December 9, 2007 da er ei ferdig med den første. vart ein klekker i størelse 14. bundet på TMC 2457 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pellus Posted December 9, 2007 Report Share Posted December 9, 2007 dobbelt opp med flue?? eller?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
stemelli Posted December 9, 2007 Report Share Posted December 9, 2007 Ok .... blir en cdc variant fra meg . Blir nok ikke ferdig med dem før i romjula . Litt hektisk nå Link to comment Share on other sites More sharing options...
pellus Posted December 9, 2007 Report Share Posted December 9, 2007 Er vel ikke rette tida i grun til å ta på seg mer jobb :-\ hula kommer fort nå. har eg god forståelse for det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Henning Posted December 9, 2007 Report Share Posted December 9, 2007 En til hver holder. Da blir det ikke stress. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JO Posted December 9, 2007 Report Share Posted December 9, 2007 E da rom for ein klekker te, eller e taket nådd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørn-Tore Holvik Posted December 9, 2007 Report Share Posted December 9, 2007 Er det fullt med folk nå eller er det plass til en trønder å?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dr_gribb Posted December 9, 2007 Report Share Posted December 9, 2007 Plass til meg? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts