Gå til innhold

Æljstanga !


Anbefalte innlegg

Fin stang!

 

Jeg driver også med et sjølskutt hønn handtak på kniv. Snakket med en gammel knivmaker, han mente på at hvis du styrer unna de delene av hønnet med mest marg i, så blir det bra. Var det mye marg, kunne det bli porøst og misfarget etter hvert.

 

Skyter du hønn altså ? Må da være hardført for elgen.

 

Kan forøvrig opplyse om at dersom mus skulle være et pronlem i forhold til handtak av hønn så er det ihvertfall et problem for kork. Det gnager musene som gulrøtter om de får sjansen, og alle vet vel hvordan de gnager gulrøtter ?  :o

 

Mvh

Rolf J. F

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN....et slikt viktig vitenskaplig prosjekt kan jo ikke stanses av slike detaljer.  Er jo fredda idag og da kan jeg jo alltids ta meg en tur på "knokkel-loftet"....her finnes det sikkert villige kandidater til helgens testing, unge, fyrrige og spenstige. Forsøker i første omgang å lure en av de som fremdeles har egne tenner.  Er bare litt usikker på hvordan jeg skal legge frem saken....  :rolleyes:

 

Pass bare på at du på forhånd spør den utvalgte om hun foretrekker gevir fra en rådyr spissbukk, eller et 20 taggers skovlgevir fra en ælj!  ;D ;D ;D

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vindknuten

Skyter du hønn altså ? Må da være hardført for elgen.

 

Kan forøvrig opplyse om at dersom mus skulle være et pronlem i forhold til handtak av hønn så er det ihvertfall et problem for kork. Det gnager musene som gulrøtter om de får sjansen, og alle vet vel hvordan de gnager gulrøtter ?  :o

 

Mvh

Rolf J. F

Musa er en djevel til og gnafse på butten ja....her har gnageren virkelig hatt en hyrdestund. Herved bekreftet at kork IKKE

er muse sikker, men ut ifra tidligere erfaringer gjelder det samme hønn  ;DButt.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Skyter du hønn altså ? Må da være hardført for elgen.

 

Kan forøvrig opplyse om at dersom mus skulle være et pronlem i forhold til handtak av hønn så er det ihvertfall et problem for kork. Det gnager musene som gulrøtter om de får sjansen, og alle vet vel hvordan de gnager gulrøtter ?  :o

 

Mvh

Rolf J. F

Musa er en djevel til og gnafse på butten ja....her har gnageren virkelig hatt en hyrdestund. Herved bekreftet at kork IKKE

er muse sikker, men ut ifra tidligere erfaringer gjelder det samme hønn  ;DButt.JPG

 

Oh shit ;D

Si at det ikke er gromstanga, Helge ;D ;D

Håper jeg ikke satte igjen noen stenger inne i hytta (Kvarven) i Persvika ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe bilde, men mitt prosjekt er en fulltange kniv med en Puma Fahrtenmesser som utgangspunkt, jeg har gjort klart to æljhønnplater som skal pusses og klinkes på hver sin side av skaftet.

Kniven blir seende ut noe slikt som det her minus metallholken forran.

 

[attachimg=#]

 

Dette blir ikke no kniv å slakte ælj med, men en fin brødkniv til turbruk :-)

post-791-13949852948565_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...