Gå til innhold

Været der du er.


2m

Anbefalte innlegg

Tenkte at jeg vil se om noen har en interesse av en "Været der du er" tråd. Den kan jo være nyttig for andre å se været der man er og har planer om å dra, og også se litt sånn tilbake åssen været var i løpet av sesongen. Man har jo all slags værmedling på nett men jeg synes de ofte tar feil, dette blir "skikkelig" lokalt liksom. :) Fluefiskesidens eget meterologiske institutt. ;D

Det må jo nevnes at jeg er litt opptatt av vær sånn generelt da - også utenom fiskesesongen.

 

Dett blir vel mer aktuelt når sesongen kommer ordentlig i gang, selv om jeg ser at sjøørret fiskerne er godt i gang.

 

Her jeg er nå i Gjerdrum på øvre romerike:

Lett snø - minus to grader (lite klekking! ;D).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Her er en lokal værstasjon på Stathelle, ved Brevik.  Gå inn på værsenter.

Går du inn på webkamera så er det oppdaterte bilder av Breviksbrua.  Greit for de som bor i Telemark ihvertfall.

http://www.knutsen-web.com/

 

Og her er en link hvor du kan se livekamera fra Hawaii, i tilfelle du skal dit å fiske ;)

http://www.honolulu.gov/multimed/waikiki.asp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv bruker jeg www.yr.no for lokale værmeldinger. 

 

Det blir f.eks. fint vær i/på Leka i morgen og fredag. Ikke er det langt fra Namsos heller!  :rolleyes:;)

 

Jeg bruker yr.no en del jeg også og stort sett dekker den det meste men den tar feil noen ganger den også.

Jeg tenker på skikkelige lokale meldinger som: "hvordan er det i den fjordarmen der, ligger den i le - hvordan er det i Sennsjøen nå, blåser det oppover elvedalen, kanskje jeg skal velge den andre siden av elva for at det blir lettere å kaste? - fortsat mye snø på Hardangervidda øst, vent med turen - det går noen lokale regnbyger oppe i Haltdalen og det vil gi vannstigning i Gaula her nede ved Støren snart, yess!"

Slike meldinger for vi bare her på "FMI", Flusfiskesidens Meteorologiske Institutt. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Pukekohe, sør for Auckland NZ er det 28 grader og sol. Lett bris fra nordøst.  8)

Cicadene har begynt å synge, så tørrfluefisket kommer til å ta av!

 

Slike meldinger er helt topp synes jeg, selv om jeg ikke er der eller skal reise dit. Slik får man på en måte tatt tempen på andre plasser og man kan drømme seg bort litt! ;D

 

Her i Gjerdrum er det minus fem og noen snøfjoner daler ned. Det har vel kommet et par cm snø siste døgn. Lite snø i Romeriksåsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Flott tråd! Her er det bare minus 1,3 grader, men det blåser forferdelig fra alle kanter. Det snør i perioder.

Er redd hele dagen blir ødelagt pga veldig kald vind ??? Hadde tenkt å fiske sjøørret.

 

Dette er vær rapport fra mellom Skien og Porsgrunn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Flott tråd! Her er det bare minus 1,3 grader, men det blåser forferdelig fra alle kanter. Det snør i perioder.

Er redd hele dagen blir ødelagt pga veldig kald vind ??? Hadde tenkt å fiske sjøørret.

 

Dette er vær rapport fra mellom Skien og Porsgrunn ;)

 

Kult Toggi. Jeg føler at jeg står der i isende vind med fingertupper uten følelse ja. Er litt glad jeg ikke er å fisker sjørret nå ja. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva stod FMI for i gamle dager da JB?

 

Folkebevegelsen mot innvandring. Ledet av Arne Myrdahl, og hadde sin topp i publikumsoppmerksomhet i 1987-88, hvis jeg ikke husker feil.

 

Huffda! :-[ Det var ikke ment å "støte" noen. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Sol, kaldt og fint på Sunnmøre i dag, men tunge skyer kommer inn fra havet i dette øyeblikk. Over helgen skal det være Sørvest og 5 grader. Mygg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom det nesten 10 cm med litt tung snø i natt. Nå begynner det å bli bra - nok, nå er det vel rundt 30 cm her. Får bare ikke håpe at dette smelter/regner bort igjen.  :)

 

Nå er det lett snøvær og det nærmer seg 0 grader.  >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...