Gå til innhold

Avatarer


Lars Erik Marcussen

Anbefalte innlegg

Det finnes tre typer avatarer (bilde i profilen din), såvidt jeg kan se:

 

1) Man har et fint fiskebilde eller en tegning eller en logo eller noe slikt som avatar, greit. Noen vil ikke ha fjeset sitt på nett, eller de synes det er viktigere å vise fangsten / medlemskapet i en klubb / lojalitet til et merke. 100% OK

 

2) Et bilde av ansiktet, gjenkjennelig og greit. Hjelper noe utrolig når en navn-og-ansiktsblind tulling som meg møter folk på kastetreff og langs Rena etc. Navn + Ansikt = gjenkjennelse.

 

3) Et bilde av seg selv med enorme polaroidbriller, capsen langt ned i panna og kanskje en finlandshette under der.

Med andre ord: "Dette KAN være meg, men for alt du vet er det noen helt andre!  ;) "

Hva skal man da med bilde av seg selv ? Sukk... Det er ikke lett for en stakkar.

 

OK - jeg inrømmer det: Dette inlegget er kun skrevet fordi jeg ikke husker navn / nickname på 5 av de som var på Kadettangen i går.

Hvem var egentlig der?  Jeg vet ikke hvem dere er! ;D ;D ;D

 

Edit: tyrkleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes tre typer avatarer (bilde i profilen din), såvidt jeg kan se:

 

1) Man har et fint fiskebilde eller en tegning eller en logo eller noe slikt som avatar, greit. Noen vil ikke ha fjeset sitt på nett, eller de synes det er viktigere å vise fangsten / medlemskapet i en klubb / lojalitet til et merke. 100% OK

 

2) Et bilde av ansiktet, gjenkjennelig og greit. Hjelper noe utrolig når en navn-og-ansiktsblind tulling som meg møter folk på kastetreff og langs Rena etc. Navn + Ansikt = gjenkjennelse.

 

3) Et bilde av seg selv med enorme polaroidbriller, capsen langt ned i panna og kanskje en finlandshette under der.

Med andre ord: "Dette KAN være meg, men for alt du vet er det noen helt andre!  ;) "

Hva skal man da med bilde av seg selv ? Sukk... Det er ikke lett for en stakkar.

 

OK - jeg inrømmer det: Dette inlegget er kun skrevet fordi jeg ikke husker navn / nickname på 5 av de som var på Kadettangen i går.

Hvem var egentlig der?  Jeg vet ikke hvem dere er! ;D ;D ;D

 

Edit: tyrkleif

 

Sorry, glemte solbrillene i går .  ;)

 

Jørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lars Erik, Geir Arne her. Jeg var der! Og jeg er en av de som ikke er så glad i navn og bilde på nett. Så et bilde i avataren uten enorme briller vil ikke bli aktuelt.

 

Forøvrig valgte jeg nickname i 2001 da jeg akkurat hadde kjøpt min første fluestang. Jeg kjente ingen som fiska med flue og .net og ffs ble viktige ressurser. Jeg hadde også akkurat lest ferdig "The Hitchhiker's Guide To The Universe" og følte meg som hovedpersonen Arthur Dent som plutselig reiser rundt i verdensrommet uten å helt forstå hva som foregår. Det var et meget godt bilde på hvordan jeg hadde når fluene sank og 90% av fluene havna i trærne bak....

 

Og bindekveld har jeg lyst til, hvis jeg har fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...