Gå til innhold

Gamle sneller


Anbefalte innlegg

Gjest øystein

Du finne mye snadder på ebay ;), fin måte å finne verdi og der.

 

Dersom du har kamera så kan du legge ut bilder på forumet , det er helt sikkert noen her inne som vet hvilke sneller du har fått dersom de får se dem.

 

Står det noe på snellene? navn/nr kan også være nok til å få snellene identifisert :)

 

Håper du har fått noe fint slik at jeg kan kjøpe dem av deg hehehe ;)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg kan ikke desverre ikke si mye om verdien av snellene. Erfaringsmessig overvurderes ofte verdien av gamle sneller, spesiellt dersom de er godt brukt.

 

En annen sak som folk kanskje ikke er klar over; vær obs på gamle liner som er på snellene. Dette KAN være et gammelt silkesnøre. Selv om det ikke ser så spesiellt fint ut kan det kanskje restaureres - selv om det er rnye arbeide.  :-*. Et slikt nytt snøre kan fort koste rundt 1600,-, og det er jo gøy å oppdage gammelt utstyr som kan gjenopprettes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en eller annen link til antikke sneller . Tror siden er engelsk... Skal prøve å finne ut..

Ellers "fant" jeg en original Hardy Perfect på landstedet hos svigers i Kjerringvik (Vestfold) for ca 10 år siden. Fikk den. Og den står i glass-skapet sammen med den andre Perfect `en som jeg kjøpte på Sportshuset i Asker 1994. 3 3/4 `` med keramisk snørefører....  Classic.

Det er fint å kople denne på en Saga Siglar i G5.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...