Gå til innhold

Redington CPS


Anbefalte innlegg

Har nylig hatt gleden av å kaste med Redington CPS #5, #7 9' og ikke minst #7 9'6 :D

Èn ting slår meg: Rask, lett og meget godt kasteverktøy. Vet ikke sikkert hvor langt jeg kastet med #7 9'6, men det var langt :)

 

Har bare hørt at 10' #7 vant en pris ifjor(?), og mener å ha sett et eksemplar i aksjon i Havabborfilmen til Mr. Kabbe, pontongbåtsekvensen hvor fiskekompisen Espen nyter fin fisk på sin CPS 8)

 

Har ingen ytterligere erfaring med disse stengene, leser i tillegg lite om dem, hvorfor????:o

Er det noen der ute som eier, fisker og har lyst å si noe om sine inntrykk av de/de modellene de er i besittelse av?? Gjerne fiskemessige inntrykk!

 

Jeg var mildt sagt overrasket i positiv forstand :D, og dette er en "rimelig" stangserie, litt under 2500.- (med dagens dollarkurs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel være at de kun er tilgjengelig i ei sjappe i norge(nordisk) så vidt jeg vet?

 

Leste også en annen test fra en stor amerikansk ff-nettside(husker ikke hvilken i farta) hvor CPS`n var

helt i toppen og slo stenger som var 3 ganger prisen.

 

sakset fra nfisk.no:

 

"10 fot klasse 7 modellen vant i mai 2006 "Trout & Salmon"-magasinests "BEST IN TEST" for all-round sjøørettstenger - uansett pris!"

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

PS! En liten detalj på CPS'n er de hvite prikkene på hver stangdel, som gjør det enkelt å montere alle fire delene helt rett med en gang, uten at man må sikte igjennom stangringene. Hvorfor har ikke alle stenger det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Stig

 

Jeg har en 9 fot 7er, det er vel den beste 7eren jeg har hatt hvertfall.

Den er rask, følsom, den er lett... Det verste er at den kan føles LITT pinglete til man har endel snøre i lufta. Da skjønner man at dette er en stang man kan kast Langt med ja ;)

 

Har tenkte på det lenge, her hører man stadig om Loomies, Sage og Scott men aldri om CPS.

Jeg har vel lagt ut endel info om stanga her før.

 

Konklusjon er spenstig, lett, rask, toppaskjon som IKKE er noen kjepp. Katser helt rått.

Prisen er jo også meget bra, 10 fotern har vunnet test ja. Synes 9 fotern også fortjener en god anbefaling.

 

Ikke verdens kuleste finish, men hva gjør vel det når man har en stang som er helt rå å kjøre fisk på med "felling", store stangringer og Full Wells håndtak.

Anbefales fra meg til ivrige SØ jegere ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

 

PS! En liten detalj på CPS'n er de hvite prikkene på hver stangdel, som gjør det enkelt å montere alle fire delene helt rett med en gang, uten at man må sikte igjennom stangringene. Hvorfor har ikke alle stenger det? 

Vet scott S3 har dette, og heeelt sikkert flere :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en CPS, en #8. Det er en stang jeg er veldig godt fornøyd med. Jeg syns stanga er følsom og opplever at jeg har veldig bra snørekontroll. I tillegg er den veldig lett. Og ikke minst er den billig, veldig mye stang for penga syns jeg. Nå er stanga blitt min reserve 8er stang, men tar den med ut en tur i ny og ne fortsatt. Har brukt stanga til mitt fiske i saltvann etter sjøørret og havabbor. Tilogmed tatt mange bonefish på stanga :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, :D

hadde mistanke om noen fornøyde sjeler der ute :D

 

Toggi, du beskriver 9' #7 slik jeg opplevde den også...helt glitrende rask/følsom uten kjepp preg i det hele tatt, lett og den flotte jevne aksjonen som er så enkel å kaste med time etter time, kan jeg tenke meg.

Interessant å høre at den er fin på fisketuren også.....som jeg til slutt setter størst pris på. :)

 

Og "dottene" på hver stangdel er en liten artig greie, men den kommer bare i tillegg til øvrige pluss, kan jeg tenke meg ;D

 

På Winston har de ikke "dottene" men gravert inn for hånd stangmod på hver skjøt, som også kan brukes til å sikte inn nøyaktig feste. Stilig det også ;)

 

Synest mitt førsteinntrykk av Redington er knall, egentlig mer enn knall......

Prøvde nye RedFly2 også i #5, det var også en utrolig artig/behagelig opplevelse....og den var enda billigere. Den var enkel å kaste ut snøret med, den. Veldig jevn, men det kan vi ta en annen gang.

CPS fortjener tydeligvis denne tråden alene ;D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders80

Har også en cps 9'#7,bestilte den etter og ha prøvekastet Toggi's.Godt fornøyd med den,bruker et Fenwick techna intermediate på den og det passer stanga og meg godt :).Minus:den kjedelige grønnfargen i klingen.Pluss:Pris,kasteegenskaper og ''feeling''.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnfargen er et pluss ;)

Med unntak av alle mine stenger i Streamstix Evo2 (sort matt finish 8)), har jeg etterhvert begynt å innse at jeg får flere og flere gode vibrasjoner rundt "grønne" stenger.

Vision GT4, Redington cps, Zpey Switch "Lean green" og ikke minst den gønneste av dem alle Winston ;D

Tror faktisk jeg blir sort og grønn iår jeg :)

 

Fant en liten sak hos Yellowstoneangler som er med å underbygger det dere svarer:

 

 

Best Buy 8-Weight Outfit                                        More Photos

 

The Redington CPS rods have been impressive rods for both fresh and saltwater use.  They are very light rods with good power and a nice fast taper, very similar to the best rods from Sage and Loomis.  The good news is that the CPS is over half the price!  So is the great reel we picked, the TFO 375.  This reel should sell for $500 but it is only $249.95!  This is a terrific bonefish reel and runs on three ball bearings, just like a Tibor – smooth and good looking to boot.  This is an impressive outfit at an insanely low price. 

 

                                                        -George Anderson  

 

 

ER det noen som i tillegg til alle lovordene om "sjøørett/havabbor klassen", har noen erfaring med de lettere ørretstengene (#3-#5)??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

ER det noen som i tillegg til alle lovordene om "sjøørett/havabbor klassen", har noen erfaring med de lettere ørretstengene (#3-#5)??

 

 

Interessant spørsmål. Innbiller meg at en CPS #3 med samme aksjon og feeling som #7 er en nokså snerten stang. Anyone? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser denne tråden med stor interesse, godt med litt info rundt gode billige stenger ;)

 

Er det Sage som eier Redington?

Mener å ha lest en eller anna plass om at denne CPS kan sammenlignes litt med Sage XP.

Noen av dere som har kastet med stangen (jeg tenkert på 9,6´ el 10´ #7) som har en formening om dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars M

Redington har vel alltid vært gode stenger til fornuftig pris (med unntak av Nti-modellene)...

Var vel første "billigsstenger" med livstidsgaranti.

Har ikke kastet med mange Redington stenger, men de jeg har prøvd har virket fine.

Fisker mye med Albright A5 og EXS. De er designet av Jim Murphy, samme mannen som mekket Redington før det ble solgt til Sage. Hvis jeg ikke husker feil ble noen av modellene laget av CD-Rods på NZ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser denne tråden med stor interesse, godt med litt info rundt gode billige stenger ;)

 

Er det Sage som eier Redington?

Mener å ha lest en eller anna plass om at denne CPS kan sammenlignes litt med Sage XP.

Noen av dere som har kastet med stangen (jeg tenkert på 9,6´ el 10´ #7) som har en formening om dette??

 

Jeg har ingen erfaring fra XP, i annet enn #5, så jeg skal ikke sammenlikne disse to.

 

Jeg synest 9' #7 var en lett, rask og jevnt enkel stang å kaste med. Kort og langt.

9'6 synest jeg (mulig feil) er enda raskere. Nesten for rask for meg :D. HAdde på en Snowbee XD (den nye lange linen) i #7 på begge stengene. PÅ 9' var det gøy, kjente voldsomt oppspenn, ble kanskje litt tung for stangen.

På 9'6 satt linen som et skudd. Det var enkelt å holde ting i gang med mye line ute, og stoppen i fremkast satte noen åletrange bukter som bare fortsatte langt, lang utover. Denne stangen er virkelig langtkastende :D

Men kanskje ikke like behagelig som 9' på helt kort hold.

 

 

Gleder mer til å prøve 10' #7 som helt sikkert er roligere, men likefullt velbalansert; enkel, lett og kraftfull.

Har ikke blitt kåret til beste produkt i "Trout and Salmon" uten grunn ;)

 

Har i tillegg hørt skryt av #6 9' Saltvannsutgaven.... :)

Jeg synest faktisk Redington CPS virker som en gjennomført svært, svært god serie.

Fremdeles etterlyser jeg noen der ute som har kastet med de lettere stengene ???

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei.

 

Har fisket med en cps #5 9' i tre sesonger nå. Knallstang! Lett og rask denne også. Har mest brukt et tight line snøre i #5 på denne og det passer perfekt. Fin på korte distanser, men enda bedre på litt lengre. Virkelig deilig å dra på litt  :)

 

Syns stangen var deilig når jeg fikk teste denne på gamle Nordisk i akerselva. Hadde tenkt til å kjøpe en Sage XP i samme klasse ,som jeg har fisket litt med ifra før, Runar Kabbe ba meg prøve denne og jeg var overbevist. Denne skulle jeg ha! Og jeg er veldig førnøyd enda.

 

I fjor sommer klarte jeg å knekke tuppen når jeg gikk langs en elv :-[. Kjørte tuppen i bakken. På vei hjem ifra turen dro jeg innom nordisk, uten kvittering. Fikk ny tupp med engang, uten spørsmål. Kostet 200,- for frakt tilbake til produsent. Herlig service, herlig stang!

 

mvh Ketil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å høre Ketil :)

Spennende om både #3 og #4 også er like flotte produkter som resten....

 

Jeg har noen stenger opp tom #7, men ingen tyngre...lurer på om jeg ikke skal prøve å få fatt i en #8...og CPS frister voldsomt...men ikke prøvd ennå. Stoler likevel på at den kanon følelsen jeg fikk med 9' #7 lar seg kjenne igjen i #8 9'. En stang til litt ruskevær  :). Lett i vekt også mener jeg å huske.

 

To stenger med i kajakk er aldri dumt...selvsagt da med ulike liner på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
×
×
  • Opprett ny...