Gå til innhold

Indre Troms


jernfjørå

Anbefalte innlegg

Etter en lang sesong som enda ikke er over, har jeg allerede begynt og tenke på neste års tur. Har hørt at indre Troms kan være bra. Og er da på utkikk etter elver med ørret. Har du noen gode tips og komme med?

Det er mest sannsynlig at Bardufoss blir utgangspunktet vårt. Har tenkt på Dividalen som et godt alternativ. Gi meg noen tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Hei !

 

Har fisket i indre Troms 2 ganger. Reiser igjen i morgen. Området er bra. Det er veldig mange bra sidevassdrag til Målselv.

Du finner Ørret og Harr i sidevassdragene. Tar du turen på fjellet finner du også bra røyevann.

Et godt tips er å styre unna turisttråkkene. Her blir det for mye folk til at fisket er nevneverdig. Mange kjører forbi de beste plassene for å besøke plasser de har hørt om.......eller sett på TV....... og det er jo fint :D

 

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Er du glad i å gå? Jævlig glad i å gå? Prøv Anjavatnet og elva som renner ut derfra. Kongevatn med grunne viker og fine odder. Hva med ei fluefanget røye på 3-4kg? Anjavasselva er heller ikke å forakte. Feitere ørret skal du lete lenge etter og ei elvefanget røye er vel heller ikke å forakte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i militæret i indre troms, nærmere bestemt Øverbygd. Og det var slett ingen dum plass for en fluefiskende grønnkledd. Hvis du er sugen på litt stor harr og ørret så hadde jeg også prøvd fjellfroskelva. Mellom Holmen leir (midt i elva) og utløpet til målselv er det mange fine plasser. Harr mellom 1 og 1,5 kilo er rimelig hverdagslig der. Var i hvertfall det i 95. Ørreter i samme størrelse slang det også innimellom.

 

Jeg skal også tilbake til området før eller siden. Utrolig pent der oppe! Jeg var selvfølgelig totalt uforstående til de som fikk "brakkesyken" og hata max der oppe :shock: I området rundt Råvatn ligger det fine småvann i skogen, de har flere fine hemmeligheter som gjerne røsker i filler en fortom eller to. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i militæret i indre troms' date=' nærmere bestemt Øverbygd. Og det var slett ingen dum plass for en fluefiskende grønnkledd. Hvis du er sugen på litt stor harr og ørret så hadde jeg også prøvd fjellfroskelva. Mellom Holmen leir (midt i elva) og utløpet til målselv er det mange fine plasser. Harr mellom 1 og 1,5 kilo er rimelig hverdagslig der. Var i hvertfall det i 95. Ørreter i samme størrelse slang det også innimellom.

 

Jeg skal også tilbake til området før eller siden. Utrolig pent der oppe! Jeg var selvfølgelig totalt uforstående til de som fikk "brakkesyken" og hata max der oppe :shock: I området rundt Råvatn ligger det fine småvann i skogen, de har flere fine hemmeligheter som gjerne røsker i filler en fortom eller to. ;)[/quote']

 

Hehe, dette vekket gode minner.....hadde også noen turer i den elva!

 

Kunne vært gøy med en tur tilbake dit! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i militæret i indre troms' date=' nærmere bestemt Øverbygd. Og det var slett ingen dum plass for en fluefiskende grønnkledd. Hvis du er sugen på litt stor harr og ørret så hadde jeg også prøvd fjellfroskelva. Mellom Holmen leir (midt i elva) og utløpet til målselv er det mange fine plasser. Harr mellom 1 og 1,5 kilo er rimelig hverdagslig der. Var i hvertfall det i 95. Ørreter i samme størrelse slang det også innimellom.

 

Jeg skal også tilbake til området før eller siden. Utrolig pent der oppe! Jeg var selvfølgelig totalt uforstående til de som fikk "brakkesyken" og hata max der oppe :shock: I området rundt Råvatn ligger det fine småvann i skogen, de har flere fine hemmeligheter som gjerne røsker i filler en fortom eller to. ;)[/quote']

 

Bare si meg helt enig med deg. Turen går nok tilbake dit en gang. Fint på Skjold for den som er fiske interessert!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.villmarken.net/cparticle36096-943.html

 

Hit er det ikke så veldig langt...

Området mellom Dødesvannet og Moskan huser også noen skikkelige høydare...

 

Å ja... Når blir det harrgutsing i Fjellfroskelva Rune?

En kompis av meg var å dro opp noen ørretbeist i det lille runde tjernet ved elva i sommer (1,9 og 2,3 kg tatt på stankelbein en meter utfor torvkanten).

Var vel dette vannet jeg først oppdaget hvor j....ig dumt det er å ikke ha Bibio i boksen :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

 

Det er mange bra plasser i dette området, har vært der selv 3 ganger. Når du skal planlegge turen din skal du tenke på hvor de aller fleste drar for å fiske.

Ikke dra på de stedene!

Det finnes veldig bra plasser som de fleste kjører forbi til de kjente fiskeplassene.

Tenk på det !

I de lakseførende elvene er det langt imellom innlandsfisken, men man kan gå seg på en fest uten sidestykke.

Snittet på fangstene av innlandfisk i dette området, har ligget på over kiloen for min del. Det er jo OK !

 

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

skal du til senja? Hvor på senja?

 

Må vel være landets beste sportsfiskeøy. Har et uttall av somre der, men mest i elvene. Er Stor røye og stor ørret i de aller fleste middels til store vanna. Kan nevne Litjevannet og Storvannet ved Vesterfjell. Storvannet har fritt fiske, mens fiskekort for litjevannet selges på ProSport på Finnsnes. Så en 3 kg kubbe av en røye tatt på markdrag der i sommer og det må jo være mulig å ta de på isen også. Til sommeren skal jeg se om jeg kanskje også treffer på en vulgataklekking her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du fiske i vann som har fiskekort må du huske på å kjøpe dette på finnsnes før butikkene stenger... er et sant helvete å få tak i kort utenom butikkenes åpningstider...

 

Ville nok ikke ha satsa på Anjavann da detter er et meget avsidesliggende vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du til senja? Hvor på senja?

 

Må vel være landets beste sportsfiskeøy. Har et uttall av somre der' date=' men mest i elvene. Er Stor røye og stor ørret i de aller fleste middels til store vanna. Kan nevne Litjevannet og Storvannet ved Vesterfjell. Storvannet har fritt fiske, mens fiskekort for litjevannet selges på ProSport på Finnsnes. Så en 3 kg kubbe av en røye tatt på markdrag der i sommer og det må jo være mulig å ta de på isen også. Til sommeren skal jeg se om jeg kanskje også treffer på en vulgataklekking her.[/quote']

 

 

Ja, fiskekort jeg altid huske... ;)

 

Takk for tips om vannene i Senja... Hvis skal jeg ha tid, jeg skal prøve begge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...