Gå til innhold

Og hvor mange bambus stenger, da?


Anbefalte innlegg

Man skal aldri, si aldri  ;D ;D

 

Gliste litt da jeg fant frem denne gamle tråden. Må derfor legge inn noen sitat:  (egentlig ikke så gammel heller da. Ca. ett år gammel.... )

 

ett kort spørsmål ;D

 

hvor mye koster en splitcane stang byg av en av de norske byggerne ????

 

Variere litt men ett sted mellom 5500 og 6500 tror jeg er i nærheten :D

Med andre ord ikke stort mer enn en toppmodell fra Sage, Loomis, Scott etc.........og med tanke på antall timer lagt ned i stanga så er det

absolutt innenfor rimelighetens grenser og litt til......... ;D

 

Terje!

 

Og så svarer staffan og terje dette...  :)

tror og veit at de gutta må slenge på en 4000.- eller så etterhvert, de kan ikke drive veldedighet....noen nevner ca. 2000.- i materialomkostninger

 

Kan forstå det, men da får man vel ett lite dillemma i forhold til å få solgt. Selv får jeg min canestang om ikke alt for lenge, men hadde jeg måtte betale 4000 mer enn  jeg gjør idag da hadde canestenger aldri funnet veien hjem til meg  :) :)

 

Terje!

 

Og hvem er det som har bestillt seg ei stang som kanskje koster en ca. 4.000,- mer enn det man aldri kom til å betale??  ;D ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Terje Refsahl

Man skal aldri, si aldri  ;D ;D

 

Gliste litt da jeg fant frem denne gamle tråden. Må derfor legge inn noen sitat:  (egentlig ikke så gammel heller da. Ca. ett år gammel.... )

 

ett kort spørsmål ;D

 

hvor mye koster en splitcane stang byg av en av de norske byggerne ????

 

Variere litt men ett sted mellom 5500 og 6500 tror jeg er i nærheten :D

Med andre ord ikke stort mer enn en toppmodell fra Sage, Loomis, Scott etc.........og med tanke på antall timer lagt ned i stanga så er det

absolutt innenfor rimelighetens grenser og litt til......... ;D

 

Terje!

 

Og så svarer staffan og terje dette...  :)

tror og veit at de gutta må slenge på en 4000.- eller så etterhvert, de kan ikke drive veldedighet....noen nevner ca. 2000.- i materialomkostninger

 

Kan forstå det, men da får man vel ett lite dillemma i forhold til å få solgt. Selv får jeg min canestang om ikke alt for lenge, men hadde jeg måtte betale 4000 mer enn  jeg gjør idag da hadde canestenger aldri funnet veien hjem til meg  :) :)

 

Terje!

 

Og hvem er det som har bestillt seg ei stang som kanskje koster en ca. 4.000,- mer enn det man aldri kom til å betale??  ;D ;D ;D ;D

 

Tidene forandrer seg Stian, og det gjør jeg å...... ;D ;D

..... men tørrfluepuristen forblir nettopp det........ forever :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i drift en Garrison taper 206 7ft 6tommer #4/ 5 (finfiskestangen).En RW taper 8ft 6 tommer #5 ( Gray Marshalls egen tapering og den virkelige allroundereren;).

I månedskiftet kommer det en 8ft lang pakke fra Derby og i denne befinner det seg en Garrison taper 212 i #5 ( skal liksom bli allround elvestangen da!).

 

Fiskere har nok fått øynene opp for de lette moderne canestengene til ørretfiske. At man kan få noe spesiallaget etter sine preferanser mht utseende og kasteegenskaper. Det er et faktum at man ikke blir mer sliten av en canestang etter en dag i elva, eller stiller med noe særlig i handicap rent ytelsesmessig.

Under gitte forhold gir en canestang faktisk store fordeler.

Og så er det så jævlig trivielig da.

Nå går min bedre halvdel ( ja Staffan, det er en kvinne) og ønsker seg en 7ft 9inch "womans rod"  til neste sesong ;)    ....må antakelig betale :rolleyes:

post-3215-13949864230316_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...