Gå til innhold

Høkensås 22-26.09.04


Rune Stokkebekk

Anbefalte innlegg

Her kommer en liten bildeserie i fra årets høkensåstur.

Vi hadde flotte fiskedager i nydelig høstvær med brukbare klekkinger av bla. vårfluer.

 

Jeg kommer tilbake senere med mer informasjon om fiskevann, fiskekortordningen osv. Planen er å lage en liten fiskeguide for området.

 

Det ligger også litt info om turen her: http://www.runesfluefiske.com/forum/viewtopic.php?t=694

 

Håper at bildene falt i smak!

arve.jpg

Trond i Lille Havsjoen.jpg

Sydvattnet.jpg

Plain action.jpg

haaving i lille havsjoen.jpg

flott fisk.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vårflueklekker'n som fisket meget bra.

Fisken var til tider litt småsær, denne flua var god medisin.

 

Krok: Tmc 2487 str. 8 eller Partridge 15BN str. 12 som jeg har brukt her.

Ryggskjold: Thin Skin, brun.

Ribbing: 0,15 monofilament.

Bakkropp: Ginger squirrel dubbing.

Thorax: Flyrite nr. 30 March Brown.

Bein: Elhair.

Flottør/loop: 2 stk. fyldige cdc-fjær.

 

Bindebeskrivelse kommer.

super emerging caddis.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

OK. Venter på nok pæng til å hente meg et Canon 20D selv. Har mengder m optikk til Canon, så tror det er et godt alternativ.

Digitalt SLR! Tror nok det er et bedre alternativ jeg da.

Men "aberet" er plassen som et slikt kamera tar....

PS! Jeg skal ha meg et speilrefleks selv etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Henning

Ja,det er berre det at her så eg bur er det oppdrett av reinbue.Alle reinbuer som blir fiska her manglar spor og finner,og er lika tjukke som dei er lange.Her eg bur er reinbue ufisk,nest etter makrell :D Fisker dåke i ferskvatn eller i sjøen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Ok.Me her på vestlandet som bur 20 meter fra sjøen,er ikkje så heldige att me har fin reinbåge me,Dei finaste reinbågane her,legge i frysedisken på RIMI :D Å uten spor bak,mengla liksom reinbågen propell :) Og det einaste me kan fiska dinna vakre fisken med,det er pellets.Ikkje akuratt min favoritt nei.Men dette er kun fisk i sjøen altså.Her aldri prøvt i ferskvann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Har blitt bedt med til Høkensås i mai' date=' og vurderer sterkt å bli med bortover. Fisket dere noe i elv når dere var der borte, og i så tilfelle, hvordan var det ?[/quote'] Vi fisket ikke i elv, selv om det er mulig. Du har Tidan som renner der og den er full av "båge" og vanlig ørret. Jeg synes det var litt korte soner i elva og mye folk. Det er mye nysatt fisk der også... Jeg liker meg best i "Fluesjøene".

 

Følg med på høkensås sine hjemmesider: http://www.hokensas.se/ Der finner du en del brukbare tips på hva som skjer osv... Ta en telefon så får du også vite hva som klekker.

 

Og send meg en mail så skal jeg fore på med tips hvis du har lyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt bedt med til Høkensås i mai' date=' og vurderer sterkt å bli med bortover. Fisket dere noe i elv når dere var der borte, og i så tilfelle, hvordan var det ?[/quote']

 

Jeg har fisket litt i Tidan, som er elven som renner igjennom byen Tidaholm utenfor Høkensås naturreservat. Elven er veldig vakker på sin måte, og det går noen store puddinger av noen regnbuer der, men fisken er ofte midre pen, og da mister jeg fort interressen dessverre.... Liker fisket i sjøene mye bedre, der fiskene er pene, og ikke minst; spreke !!

 

Beste fisket i elva er tidlig eller sent på året, og fisk fra oppdrettsanlegget og et par kilometer nedover.... Kan være folksomt, men har faktisk opplevd å være alene på enkelte strekker.

 

I løpet av våren/ forsommeren (håper jeg) kommer det en lengre artikkel om hele Høkensås-området, og fisket der. Følg med fremover !!!!

 

Noen smakebiter fra elva :

post-14-13949845424449_thumb.jpg

post-14-13949845424693_thumb.jpg

post-14-13949845424951_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...