Gå til innhold

Har isen gått i marka


Theater

Anbefalte innlegg

Jeg bor i Telemark og det ligger jo litt sør for Oslo og Øst-Marka. I marka her ligger isen ennå, men det begynner å åpne seg i kantene og ved osene. Ett av de større vanna var 1\5 isfritt og der så jeg noen ringer i går kveld  :D. Tipper sesongen er i gang her om 14 dager med mindre været blir kaldere igjen.

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Theater!

 

Kan glede deg med at jeg så årets første vak ved badeplassen ved Mønevann i går, men isen ligger fortsatt over det meste av vannet. Det står imidlertid ofte et par ørreter nesten ned mot demningen og det hender de vaker. Har tatt noen tidlig ørreter her flere ganger.

 

Problemet er selvfølgelig bikkjer og folk og barnevogner og hester og fugler og jeg vet ikke hva......

 

Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavere delen av Østmarka er det nærmeste du kommer isfritt vann.

Nordmarka er det full vinter,opp til 200cm snø og fine skiforhold. :o

Isfiske 3-4 uker til! Kan være lurt å ta med seg forlenger over 500 m.o.h.!! Puh..! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, er som Andre skriver hvitt på trærne  rundt Holmenkollen i dag. Er det bare meg eller ser det ut til at det kommer til å drøye ekstra lenge i år hvis ikke det skjer noe med temperaturen snarlig. Fiska i fjor på 4-500 moh 1. mai..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sølvdobla er nesten helt isfritt, det er observert vaking der i et par uker allerede. Skal være en større råk på Rundvann også. Men sjansene for tørrflueørret i Sølvdobla denne uken er store. ( Ikke det at fisken i vannet er så stor da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sølvdobla er nesten helt isfritt, det er observert vaking der i et par uker allerede. Skal være en større råk på Rundvann også. Men sjansene for tørrflueørret i Sølvdobla denne uken er store. ( Ikke det at fisken i vannet er så stor da...)

 

Nesten helt isfritt ja. Joda, jeg tok meg en tur jeg da vettu, men stanga og god optimisme. Var vel mer enn liten råk, som kanskje  er av størrelsen 1/4 av vannet som er isfritt. Det er langt unna isfritt i mine øyne. Så et par sporadiske vak, og til og med et par steinfluer, men ingen fisk på kroken i dag. Uansett godt å se vakende fisk.

 

Her er bilder tatt i dag som viser isforholdene.

post-2529-13949855212762_thumb.jpg

post-2529-13949855213608_thumb.jpg

post-2529-13949855214577_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nesten helt isfritt ja. Joda, jeg tok meg en tur jeg da vettu, men stanga og god optimisme. Var vel mer enn liten råk, som kanskje  er av størrelsen 1/4 av vannet som er isfritt. Det er langt unna isfritt i mine øyne. Så et par sporadiske vak, og til og med et par steinfluer, men ingen fisk på kroken i dag. Uansett godt å se vakende fisk.

 

Her er bilder tatt i dag som viser isforholdene.

 

Hei, Lasse :) Den lille turen vi tok videre innover var heller ikke lovende. Vi gadd ikke gå helt inn til neste vann, lå en del is i skogen der, så vi snudde tilbake til Dobla etter bare noen få meter innover. Det var null aktivitet der og enda mindre insekter på vannet etter at du dro, så vi tok en tur til Svartoren for å se også. Der var det litt mindre is enn sist, men ikke noe insekter på vannet, så det er nok fremdles for tidlig. Vi tar nok en tur igjen til uka for å se litt til, og da skal vi ta med Solo-flaska du la igjen ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Lasse :) Den lille turen vi tok videre innover var heller ikke lovende. Vi gadd ikke gå helt inn til neste vann, lå en del is i skogen der, så vi snudde tilbake til Dobla etter bare noen få meter innover. Det var null aktivitet der og enda mindre insekter på vannet etter at du dro, så vi tok en tur til Svartoren for å se også. Der var det litt mindre is enn sist, men ikke noe insekter på vannet, så det er nok fremdles for tidlig. Vi tar nok en tur igjen til uka for å se litt til, og da skal vi ta med Solo-flaska du la igjen ;)

 

 

Jeg skjemmes og skammer meg voldsomt over å ha glemt igjen Solo-flaska mi. Jeg pleier aldri å legge igjen søpla mi når jeg er ute, det er en uting. Nå er jeg rett og slett flau og litt lei meg over egen glemsel  :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...