Gå til innhold

fiske i barduelva i sommer


Tom Tomassen

skall du fiske i barduelva i sommer  

60 stemmer

  1. 1. skall du fiske i barduelva i sommer

    • ja
      19
    • nei
      39
    • kansje
      13


Anbefalte innlegg

  • Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Terje Refsahl

da må eg bare komme med en kort melding

 

DET SNØR HER NO. å det e lagt seg kvitt på marka.. men det smelte jo fort da.. 

 

å her på Hamar er det 20 varmegrader og vindstille ;D ;D ;D........så lenge det varer :rolleyes: ::);D ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Jeg synes dette er skummelt jeg Terje.....jeg opplever de forsommerene med lang maivarme som dårlig start på fiskesesongen....tidelige klekkinger, utklekking veldig snart....obs jeg har notater for nesten 30 år.....Dette er veldig dårlige nyheter for meg....dersom vannstande nå går litt ned kan baetisen være blåst om 14 dager...så akselrer kjempefort, som i 2003...dårlige nyheter dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Jeg synes dette er skummelt jeg Terje.....jeg opplever de forsommerene med lang maivarme som dårlig start på fiskesesongen....tidelige klekkinger, utklekking veldig snart....obs jeg har notater for nesten 30 år.....Dette er veldig dårlige nyheter for meg....dersom vannstande nå går litt ned kan baetisen være blåst om 14 dager...så akselrer kjempefort, som i 2003...dårlige nyheter dette!

 

Ingen fare Staffan, det skal nå bli kjøligere utover ;D ;D.......akkurat som bestillt :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Flott elv, men synd med måten den vanskjøttes mhp vannføring. Jeg tror mange har en overdreven tro på hvor mye stor ørret denne elva produserer, og synes det er trist med "det gjør sikkert ikke noe om bare jeg fyller fryseren" - holdningen.  Mye hyggelige fiskere langs elva. For meg er dette en tidlig-elv. Skitt fiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på første tørrfluetur i elva. Tørre steinfluer som brøytet seg bortover vannet med etterfølgende brutale splash-vak! Rått, og sannsynligvis blir dette stående som en av årets mest koselig fisketurer. Helt alene, 15 grader, blikkstille og store vakende fisk!

Blir nok sannsynligvis bare med disse tidligturene for meg, for å stille den verste fiskelysten, da jeg har fått mer enn nok av flomstor elv hele sommeren pga statkrafts hensynsløse reguleringer!! >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Dette er en elv som man må være veldig forsiktig med....reglene for Renaelva burde vært inført i Barduelva også!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heldi du storfiskarn. jeg har enda ikke vert i elva.. har vært mye syk.. bynt med sånn der antibiotika kur i dag. så jeg håper jeg får tatt meg en tur til helga..

da jeg kjørte til legen i mårrest ville jeg nesten ikke se på elva.. den er så lita no..

 

vilke regler tenker du da på staffan??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytti grisen var inne på barduelvasvenner siden og kikket på bildene fra elva nå i mai.. helt sinnsykt at de får herje å ødelegge naturen på en slik måte, lurer på hvor stor innvirkning dette vill ha på innsektsliv, fugleliv og fisk..

 

Er enig med staffan at regler på str på fisk er greit å ha men tørr ikke tenke på hva som skjer om ikke man får bukt med vannførings problemet.. tror at det er mye viktigere sak nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de bildene som ligger på barduelvas venner. får meg nesten til å grine.

lurer på hva som er i tankene dems når dem tømmer elva før så mye vann...

Tanken er jo å tjene penger. Det er jo bare jobben de er satt til. Staten og kommunene sitter på eiersiden, og regelverket som tillater denne voldtekten er fastsatt av eierne...

 

Takk for innspillet ang regelendringer Staffan. Det er helt klart på tide! Selv setter jeg ut all ørret, og tar kun en og annen røye til turmat, og da fisk under 7-8hg. Møtte forrsten en grunneier i fjor, som dorga fra båt langs djuprenna mellom bingoen og Tune. Han var pratesyk og kom på land. Jeg ble invitert opp for å ta en titt i fryseren hans. Den var vistnok stappa på høgkant med fisk, som han "ikke lenger visste hva han skulle gjøre med" fordi det var så mye. Han slapp ut all fisk under kiloen. Snakker om misforstått kultivering...  :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de bildene som ligger på barduelvas venner. får meg nesten til å grine.

lurer på hva som er i tankene dems når dem tømmer elva før så mye vann...

Tanken er jo å tjene penger. Det er jo bare jobben de er satt til. Staten og kommunene sitter på eiersiden, og regelverket som tillater denne voldtekten er fastsatt av eierne...

 

Takk for innspillet ang regelendringer Staffan. Det er helt klart på tide! Selv setter jeg ut all ørret, og tar kun en og annen røye til turmat, og da fisk under 7-8hg. Møtte forrsten en grunneier i fjor, som dorga fra båt langs djuprenna mellom bingoen og Tune. Han var pratesyk og kom på land. Jeg ble invitert opp for å ta en titt i fryseren hans. Den var vistnok stappa på høgkant med fisk, som han "ikke lenger visste hva han skulle gjøre med" fordi det var så mye. Han slapp ut all fisk under kiloen. Snakker om misforstått kultivering...  :-\

 

Slike folk skulle vært steinet!!!!

 

En annen ting er at det brukes garn i Barduelva, SKAMMELIG!!

 

Men heldigvis finnes det faktisk bra med flinke fluefiskere i barduelva som setter tilbake stor fisk.

 

MVH

 

Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da legger jeg ut noen bilder fra elva natt til lørdag. fisket litt. men det ble ikke noe... så noen vak.

 

jeg la til ett bilde nr 5. det er en slags "guide"

 

strek med fargen blå: der går det ant å vade for å komme til flest mulige plasser. her klarer du deg med vidjevader. ( normal vanstand)

strek med fargen lilla: du klarer å vade der vist vann standen er under normal. men du mp iover ett par jupe høler.

fargen grønn viser at der går det ikke ant å vade. med midre vannstanden lav.

fargen gul viser hvor det pleier å være godt med røyer å ørret.

fargen RØD er litt vikti. helst ikke vad der i hekke perioden, det er andearter der som legger egg der.. dette er ender som det er svært lite av i elva.

 

skulle du komme over måse egg. jør ka fan du vill me dem ;D ;D

 

det er kansje mye rot, men jeg håper det hjelper litt. å om du vil ha noen å fiske i lag me deg, er deet bare å kontakte meg. så kommer jeg nokk. om jeg ikke alerede er i elva ;D ;D

 

å har du bellyboat er det kjæpe fint å bruke den i dette område ;) ;)

post-2278-13949856265889_thumb.jpg

post-2278-1394985626655_thumb.jpg

post-2278-1394985626732_thumb.jpg

post-2278-1394985626776_thumb.jpg

post-2278-13949856268088_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...