Gå til innhold

Hemsila 2008


Anbefalte innlegg

  • Svar 101
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Er det virkelig  så ille som det skrives om her. Køfiske. Det å treffe på folk er jo bare hyggelig så lenge man opptrer varsomt og med en god porsjon folkeskikk. Jeg har møtt en del fiskere i Rena og det aldri har det vert no surmuling. Bare hjelpsome fiskere ;)

 

Er det så ille?...

 

Les den tråden her, og se på bildene:http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=8841.0

 

God tur - husk å trekke kølapp ved Eikredammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg har vert ei uke i Rena og har lyst på prøve ei annna elv. Tenkte jeg skulle ta turen til Hemsil. Er det virkelig  så ille som det skrives om her. Køfiske. Det å treffe på folk er jo bare hyggelig så lenge man opptrer varsomt og med en god porsjon folkeskikk. Jeg har møtt en del fiskere i Rena og det aldri har det vert no surmuling. Bare hjelpsome fiskere ;)

 

PS kan noen gi meg tips om hvoe man kan bo rimelig? Er litt lei av telt....

 

Hei Joachim,

 

Vi opplevde ikke dette køfisket forrige uke. Men utifra andre bilder som er postet ser det jo ut til at vi hadde en god porsjon flaks mtp. antall folk. Kan jo hende det har roa seg litt. Ikke vet jeg.

 

Mine opplevelser i Hemsila er positive, men det har vel kanskje noe med at jeg har vært heldig med antall folk i elva. Det har jo vært en del andre folk, men ikke irriterende mye etter min smak.

Men når det blir så ille som på bildene noen har postet, kan man jo like gjerne være hjemme. Jeg synes det er artig å møte andre, diskutere, lære litt, kanskje få noen tips osv. Er liksom litt av turen til Hemsila for min del. Resten av årets turer er man jo stort sett alene med en kammerat eller to.

 

Som Espen skrev har du Moen Camping, evt. Fossheim eller Fanitullen. Fanitullen er leiligheter så prisen er litt stivere, men vi fire slapp unna med 700kr pr. pers for en uke (inkl. vask av leiligheten).

 

Mvh

 

Morten V. Pettersen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info. Jeg reiser opp uansett ;) Fikk leid hytte på Fossheim.

Når utganspunktet er å komme seg på tur og fiske litt så blir det sikkert greit. Det er jo en del fjellvann der også og masse øl i butikken ;D.

Noen flere som skal oppover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Stille fra Hemsila. Har alle reist hjem?

 

Jepp, alle har reist hjem, Aurivilien starta for fult, og fisket har vist vært ubeskrivelig bra de siste 2 ukene.

 

Gliser nok bredt de som tok fiskefri i uke 27 og 28 og la turen til Hemsil. Ler nok hele veien til jugebenken. ;D ;D ;D

 

Har fått et par meldinger derfra som nok hadde fått de fleste til å heve øyenbryna  :o

 

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stille fra Hemsila. Har alle reist hjem?

 

Jepp, alle har reist hjem, Aurivilien starta for fult, og fisket har vist vært ubeskrivelig bra de siste 2 ukene.

 

Gliser nok bredt de som tok fiskefri i uke 27 og 28 og la turen til Hemsil. Ler nok hele veien til jugebenken. ;D ;D ;D

 

Har fått et par meldinger derfra som nok hadde fått de fleste til å heve øyenbryna  :o

 

Gisle

 

Ok, og nå er prisen dessuten halvert. Holder igjen litt til for å være på den sikre siden, og så skal jeg kose meg.  8) Tar med en tom boks slik at jeg kan plukke fluer som henger i trærne langs Telegrafen.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid like urkomisk, når man trosser flom, vær og vind, rapporter om dårlig fiske og elver fulle av folk. Og møter en hemsil som er over sine bredder og alikevel har Kanonfiske!!

 

Jeg og Trond( kompis og fiskekompis) opplevde nettopp dette for litt over en uke siden i Hemsedal!

 

Alle er ferdige med å stå i kø, alle har ventet forgjeves på aurevilli`n som var forsinket, alle har irritert seg halvt ihjel på at naturen igjen er lunefull.

 

Vi hadde hele elva for oss selv i de 2 dagene vi var der.. bortsett fra all fisken og aurevilli`n da... ;D

 

Et par bilder av fiskene våre må jeg også få med...

 

59340_s.jpg

Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/23623/59340.jpg

 

59341_s.jpg

Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/23623/59341.jpg

 

59342_s.jpg

Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/23623/59342.jpg

 

 

Fortsatt god sommer!

 

og skitt fiske

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir aldri lei av å se bilder av flotte fisker,( enten det er Elmer eller andre lokale Hemsedals kjendiser)  ;) blir ikke lei av å se bilder av Hemsedal heller for den saks skyld. Selv om det er mange år siden jeg gikk lei av å fiske der....

 

Grattis med fin tur og fangst gutter!

 

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Det er alltid like urkomisk, når man trosser flom, vær og vind, rapporter om dårlig fiske og elver fulle av folk. Og møter en hemsil som er over sine bredder og alikevel har Kanonfiske!!

 

Jeg og Trond( kompis og fiskekompis) opplevde nettopp dette for litt over en uke siden i Hemsedal!

 

Alle er ferdige med å stå i kø, alle har ventet forgjeves på aurevilli`n som var forsinket, alle har irritert seg halvt ihjel på at naturen igjen er lunefull.

 

Vi hadde hele elva for oss selv i de 2 dagene vi var der.. bortsett fra all fisken og aurevilli`n da... ;D

 

Et par bilder av fiskene våre må jeg også få med...

 

59340_s.jpg

Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/23623/59340.jpg

 

59341_s.jpg

Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/23623/59341.jpg

 

59342_s.jpg

Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/23623/59342.jpg

 

 

Fortsatt god sommer!

 

og skitt fiske

 

 

 

Hvis jeg ikke tar helt feil av bildene så er det fisket fra Furuhaugslåttan som det i følge infofolderen (som følger fiskekortet) for Hemsil er forbudt å fiske fra. Dersom det ikke er avtalt rettigheter med Furuhaug sjøl da. Hvis jeg har rett så er det ikke rart dere var alene og hadde kanonfiske.

 

Sorry boys, men dersom jeg hadde vært dere og ikke hadde spesiell avtale så hadde ikke jeg lagt ut de bildene. Håper dere har snakket med grunneier...

 

Og tar jeg feil så beklager jeg så mye!  :-[

 

Fiskene var i hvert fall fine og dere har tydeligvis hatt det skikkelig gøy.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra observert!

 

Men for å være helt presis her så er fisken tatt utenfor "fiske forbudt" området.. altså ikke i den røde sonen..

 

Angående den saken, så møtte vi flere nede på "flaket" på en tidligere tur i sommer, som hevdet at det var åpnet for fiske i den røde sonen. også i fjor hørte vi dette?

Det skulle vistnok være uenigheter i grunneierforeningen også..?

Dette er bare prat langs elva, men fint hvis noen har noen Fakta her.. ???

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Bra observert!

 

Men for å være helt presis her så er fisken tatt utenfor "fiske forbudt" området.. altså ikke i den røde sonen..

 

Angående den saken, så møtte vi flere nede på "flaket" på en tidligere tur i sommer, som hevdet at det var åpnet for fiske i den røde sonen. også i fjor hørte vi dette?

Det skulle vistnok være uenigheter i grunneierforeningen også..?

Dette er bare prat langs elva, men fint hvis noen har noen Fakta her.. ???

 

 

Fakta sitter nok Hemsedal Fiskeforening på. Det vil si den ene siden av saken.  ;) For det er ingen hemmelighet at fiskeforeningen og enkelte grunneiere ikke er helt enige i alt. Og akkurat på dette stedet har grunneier vært svært så stribeint. Bla. derfor har dette vært privat område i noen år. Om han nå har snudd så kommer det altså som en overaskelse på meg.

 

Uansett så er det meg bekjent ikke gitt noen offisiell tillatelse via kortselgere og dermed er det ikke en del av fiskekortet. Hvis så er skjedd at det er tillatt så finner jeg det merkelig at hverken jeg eller flere av mine bekjente er klar over at det er lov. I så fall er det en merkelig situasjon hvor jeg stiller spørsmål ved hvordan fiskeforeningen har håndtert dette.

 

Jeg er ikke ute etter "å ta noen", men er forundret over at enkelte har "utvidete rettigheter" og andre ikke. Derfor ønsker jeg en avklaring så raskt som mulig. Men ett spørsmål må jeg kunne stille: Er det nok at andre fiskere sier man kan fiske på et sted som er avmerket som forbudt eller bør man undersøke dette hos kortselger før man fisker der?  ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra observert!

 

Men for å være helt presis her så er fisken tatt utenfor "fiske forbudt" området.. altså ikke i den røde sonen..

 

Angående den saken, så møtte vi flere nede på "flaket" på en tidligere tur i sommer, som hevdet at det var åpnet for fiske i den røde sonen. også i fjor hørte vi dette?

Det skulle vistnok være uenigheter i grunneierforeningen også..?

Dette er bare prat langs elva, men fint hvis noen har noen Fakta her.. ???

 

 

Fakta sitter nok Hemsedal Fiskeforening på. Det vil si den ene siden av saken.  ;) For det er ingen hemmelighet at fiskeforeningen og enkelte grunneiere ikke er helt enige i alt. Og akkurat på dette stedet har grunneier vært svært så stribeint. Bla. derfor har dette vært privat område i noen år. Om han nå har snudd så kommer det altså som en overaskelse på meg.

 

Uansett så er det meg bekjent ikke gitt noen offisiell tillatelse via kortselgere og dermed er det ikke en del av fiskekortet. Hvis så er skjedd at det er tillatt så finner jeg det merkelig at hverken jeg eller flere av mine bekjente er klar over at det er lov. I så fall er det en merkelig situasjon hvor jeg stiller spørsmål ved hvordan fiskeforeningen har håndtert dette.

 

Jeg er ikke ute etter "å ta noen", men er forundret over at enkelte har "utvidete rettigheter" og andre ikke. Derfor ønsker jeg en avklaring så raskt som mulig. Men ett spørsmål må jeg kunne stille: Er det nok at andre fiskere sier man kan fiske på et sted som er avmerket som forbudt eller bør man undersøke dette hos kortselger før man fisker der?  ???

 

Ser greia erik, men, de fisket utenfor rød sone.... ikke gjort noe ulovlig med andre ord.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja-ja...

 

Fikk bedre uttelling enn det der i helga i en elv som koster 20 kr dagen å fiske i, og som du nesten ikke treffer folk i.

 

Hemsil-bemsil. Who cares.

 

De gutta her er rimelig ferske i fluefiske-gamet, pettersen, så at du fisker rompa av de er kanskje ikke så rart? Ikke i den elva du har vært i i hvertfall.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gutta her er rimelig ferske i fluefiske-gamet, pettersen, så at du fisker rompa av de er kanskje ikke så rart? Ikke i den elva du har vært i i hvertfall.. :)

 

Det som ER rart er at denne elva nærmest ikke omtales, mens Hemsila får filmer og spaltemeter "en masse".

 

Konklusjonen må være at hemsedølingene KAN det der med å drive butikk og markedsføring  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gutta her er rimelig ferske i fluefiske-gamet, pettersen, så at du fisker rompa av de er kanskje ikke så rart? Ikke i den elva du har vært i i hvertfall.. :)

 

Det som ER rart er at denne elva nærmest ikke omtales, mens Hemsila får filmer og spaltemeter "en masse".

 

Konklusjonen må være at hemsedølingene KAN det der med å drive butikk og markedsføring  ;)

 

Ja, det kan de uten tvil:) Fint at det ikke prates så mye om den elva, godt å ha noen fristeder også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal oppover den 14 aug...  nokken som har ei meining om hva som er must i boksen? rodani kanskje?

 

Kjekt å ha døgnflueimitasjoner av små baetis-arter (18-22),lacustris'en, vårfluepupper,voksne vårfluer,mygg......sikkert glemt noe, men det var da noe :)

 

en koffert full av penger, helst to, hvis du skal være noe særlig utover den første dagen ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal oppover den 14 aug...  nokken som har ei meining om hva som er must i boksen? rodani kanskje?

 

Kjekt å ha døgnflueimitasjoner av små baetis-arter (18-22),lacustris'en, vårfluepupper,voksne vårfluer,mygg......sikkert glemt noe, men det var da noe :)

 

en koffert full av penger, helst to, hvis du skal være noe særlig utover den første dagen ;D ;D

 

Haha...så sant, så sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...