Gå til innhold

Hvordan bli tørrfluepurist


malvo

Anbefalte innlegg

Hei

jeg har lyst til å bli tørrflue purist. Hvordan blir jeg det?

Jeg har prøvd nymfefiske også, men jeg er ikke særlig flink til det, så da er det greit å ha bare

en ting å si at jeg driver med, nemlig tørt  :)

Jeg synes det er lettere for da ser jeg hva som skjer.

 

 

Redd en mark, fisk med flue!!!!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få en pen fisk på tørt.

Vaket, kastet, presentasjonen, drivet, taket, tilslaget - nymfe, streamer og annet blylodd-fiske blir en blek sammenligning.

 

Steg to:

Bli singel, forlat alle ikke-fiskende venner og forbered deg på å tilbringe hver ledige stund ved en obskur elv eller vann.

 

Jeg er på god vei inn i steg to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nok også en god idè å kvitte seg meg alle synkende fluer, hypnose kan fjerne mentale spor fra den gangen du ikke visste bedre og fisket med slikt  ;)

Med blenda-hvit samvittighet kan du tittulere deg som Homo Fiskus Flytus, eller det tørrfluefiskende mennesket, på godt norsk  ;D

Du bør systematisk støvsuge alle fiskeplagg for fluer du antar har dårlig flytevne, tøm alle fluer i badekaret. Bare de fluene som fortsatt flyter etter en uka bør passere nåløyet. Kast alle andre fluer  :rolleyes:

Da slipper du å oppleve nederlaget neste gang du skulle komme til kort med tørrfluene, og blir fristet til å knyte på noe som synker ned til der du ser fisken står  >:(

 

PS tar gjerne imot nymfene dine, men du betaler porto. Min håndsutrekning er ikke tuftet på grådighet, men snarere hjelp til selvhjelp  ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld deg inn i en fluefiskeforening. Skjønt fluefiske er bare et dekknavn for at de skal tiltrekke seg alle som er interessert i fluefiske både over og under vann. Der finner du BARE tørrfluenerder ;D. Fluebindingskurs, som helt tilfeldig bare handler om døgnfluer, mygg og til nød spinnere. Kastekurs med, du gjetter riktig, WF snører. Fokus på silkemyk presentasjon. Lesing av elv? Et ikke-tema >:(. Her skal man sette seg ned og vente på at fisken viser seg i overflata. Og sist, men ikke minst, du må dra på en jorda-rundt reise minst 1 gang hvert 2. år på jakt etter kilosørret :rolleyes:

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...