Gå til innhold

vinterliteratur


leifmorten

Anbefalte innlegg

Sinnsyk respons på dette forumet da :shock:

 

Ikke alt er helsvart, selv om det er 1. desember i morgen.... Jeg for min del driver litt med modellfly litt på siden av fluefiske....

 

dette har ikke NOE med fluefiske å gjøre, men en god latter kan kanskje redusere ventetiden noe....... :P

http://www.hugi.is/hahradi/bigboxes.php?box_id=51208&f_id=1159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To bøker jeg har lest mye i er " Røye" av Gjermund Andreassen

og "Drømmefiske- jorden rundt med fluestang" Gøran Cederberg.

Ellers går det mye i film: Oliver edwards, Fiskeeventyr i Tjunajokk, Ørretboms, tørrfluelandet, Flere fra Syrstad Brødre, bindefilmer med Krogvold, stalcup, roman moser mm, har også nylig bestilt ferske filmer ,en dansk en med sjørørret fiske i Patagonia og en norsk med enhandsfiske etter laks. Må ha litt film til kos da det liksom ikke er nok med Rex Hunt på Discovery..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå også sett Best of Bård og Lars, 3 timer med kjempeunderholdning for flueentusiaster, uten tvil noe av det bedre som er for tiden ang videounderholding, spes alle sekvenser med ørretfiske, Montana, argentina, Island, Finnmark, Itchen mm. Utrolig fin filming og naturscener, om noe mangelfult er det at filmen er noe action rettet, fokusert på flytet, hugg og kjøring, litt lite entomologi, fluetips/valg og taktikk. Men det er vel ikke menigen at dette skal være skolefjernsyn. Slik sett er etter min mening Oliver Edwards filmer supert pedagogisk og lærerike og så langt nær optimal edutainment man kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...