Gå til innhold

"Svømmepuppa"/Viddaflue


Anbefalte innlegg

Ja, jeg er helt enig med dere selvsagt :D som ikke har voldsomme problemer md at ikke hempe er montert på stang. Tror ikke heller Flemming sin teori om at busker og kratt er mindre skadelig for fortom uansett hvordan man anordner fortom.... Men Flemming er en knakande grei kar med masse storfisk erfaring....men det er det mange andre som har også...så inntill meget nøyaktige målbare studier foreligger med entydig resultat: Stenger uten hemper er helt greit...også Winston ;D

 

Her er noen flere stemningsbilder fra "Svømmepuppeland"...uten hemper ;)

(Dessverre med masse snikreklame...også for Elbe av en eller annen merkverdig grunn..må kjøpe ny cap til gutten ;D)

 

post-1338-13949857063366_thumb.jpg

post-1338-13949857063934_thumb.jpg

post-1338-13949857064335_thumb.jpg

post-1338-13949857064867_thumb.jpg

post-1338-13949857065826_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Claus,

Jeg har i stor grad brukt som Pål anbefalte....det viktigste; Foam på rygg, brun høne hackle...

Som hale har jeg brukt beige/lysebrunt antron garn. I kropp har jeg blandet lysbrun med oransje....gjerne antron eller noe annet rask....også pearl eller tynn gullrib, for å holde det hele på plass.

Brett frem foam, surr hønehackle og hjortehår halve lengden av kropp....har i tillegg surret løs antron dubbing helt fremst...

Gjør intet om fluen er litt rufsete :)

 

Jeg fisket veldig godt med nesten identisk flue under VM i <sverige 2005, i august.

Da krok 16 med grønn ice dub i kropp, og istedet for foam over rygg, en "halv sparkle pupa"...med bare antron brettet halvløst over kroppens overside....

Den gang hadde jeg ikke hønehackle på...men tror fisken oppfatter moenlunde likhetstrekk  :)

 

Ja, Claus, bind fluen, med de materialer du har, tror det funker godt okke som ;)

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...