Gå til innhold

inspirasjonstråd: Døgnfluer, døgnflueklekkere og døgnfluenymfer


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Mitt siste bidrag er en Ribnik "Danica" (jeg vet, den er rød, men det var den der nede, like stor som en vanlig Danica også, men bare to halefjær).

Ribnik "Danica"

Krok: TMC 2312 str.10

Kropp: FlyRite Claret

Thorax: Superfine Trico

Hackle: Whiting Barred Medium Ginger

Ribb: UNI 8/0 Black Floss

Vinge: Eikre CdC Medium dun

Hale: Mooose

Tråd: Sheer 14/0 Reddish

Takk.

[attachimg=1]

post-0-13949894453261_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Mitt siste bidrag er en Ribnik "Danica" (jeg vet, den er rød, men det var den der nede, like stor som en vanlig Danica også, men bare to halefjær).

Ribnik "Danica"

Krok: TMC 2312 str.10

Kropp: FlyRite Claret

Thorax: Superfine Trico

Hackle: Whiting Barred Medium Ginger

Ribb: UNI 8/0 Black Floss

Vinge: Eikre CdC Medium dun

Hale: Mooose

Tråd: Sheer 14/0 Reddish

Takk.

Den likte jeg veldig godt, JFL :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Litt mer påfugl quill tjafs i form av noen spente spinnere :D

Merker at jeg begynner å bli gammal og at synet ikke er som det var.

Å surre denne tynne quill greia er ikke lett når man skal få tette tørn og ikke egentlig ser hva man holder på med, noe jeg først ser etter at bildet er tatt :D ..... måtte gå etter med en vannfast tusj på cdc quill utgaven men jeg satser på at ørreten ikke ser at jeg har tusja litt på kroppen :D

cdc quill spent aurivilli spinner:

Krok: Hends 404 #12

Halefibre: coq de leon

Kropp: Stippa påfugl quill farga rusty brown ellno sånt

Thorax: Brun polyamid dubbing

Vinge: spisser fra to cdc fjær (blue dun)

spent aurivilli quill spinner med oppbundet hackle:

Krok: Hends 404 #12

Halefibre: coq de leon

Kropp: Strippa påfugl quill farget rusty brown ellno sånt

Thorax: Brun Polyamid dubbing

Hette: Orange Krystal Flash

Vinge: Oppbundet hackle fra en blue dun nakke

8415301136_fb4a5ce6be_c.jpg

8415300496_891be1f5cc_c.jpg

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terje, de blir helt utrolig fine de hackle-spinnerne dine altså  <<l

Vet faktisk ikke om noen som lager de like fine som du. Jeg vet du har dem som favoritt og jeg skjønner hvorfor  ;)

Jan Fredrik: Den Ribnik "Danica'n" var fin  <<l Husker du navnet på den? Jeg husker ikke. Irriterende, men jeg mener Djuro og Veberg begge har nevnt navnet på denne. Jeg har dårlig husk. Men jeg husker at jeg presenterte ei flue av samme art (ikke samme flue altså) som du nevner her i Jakt & Fiske for mange år siden av en mellomeuropeer som hete Panic, og den var helt samme farger som du har her. Bare en kuriositet det altså. Men moro. Jeg MÅ finne ut av det til neste gang jeg skal nedover  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Terje, de blir helt utrolig fine de hackle-spinnerne dine altså  <<l

Vet faktisk ikke om noen som lager de like fine som du. Jeg vet du har dem som favoritt og jeg skjønner hvorfor  ;)

Det var veldig hyggelig å høre, André :D

Jeg er Pål Krogvold evig takknemmelig for teknikken med oppbundet hackle :D

Har fanga mange flotte ørret på spent spinnere med oppbundet hackle i Rena for å si det sånn :D

Robban:

Takker så mye :D ..... tror den blingen skal bidra til å gjøre spent spinner´n bedre synlig :D :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terje, de blir helt utrolig fine de hackle-spinnerne dine altså  <<l

Vet faktisk ikke om noen som lager de like fine som du. Jeg vet du har dem som favoritt og jeg skjønner hvorfor  ;)

Det var veldig hyggelig å høre, André :D

Jeg er Pål Krogvold evig takknemmelig for teknikken med oppbundet hackle :D

Har fanga mange flotte ørret på spent spinnere med oppbundet hackle i Rena for å si det sånn :D

Det vet jeg du har gjort ja  ;) og velfortjent er det også, Terje, for få kjenner elva som deg   <<l

Du er Mr.Rena for de aller fleste av oss, om du vil eller ikke. Og det er alltid like moro å treffe deg, alltid like oppdatert på klekkinger, vær og føre. Det er moro, Terje  :)

Har campa hos Laila & Paul de siste to åra nå av ulike årsaker (blant annet hadde med en kompis med sukkersyke), men det hadde jammen vært moro å telta på Kvarven igjen også om det hadde passa  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...