Gå til innhold

inspirasjonstråd: Vårfluer, vårfluepupper, klekkere og nymfer


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Flotte spaghetti caddiser Terje :). Likte formen på vingene også, men er dette lettere enn å klippe "WAG hjerter"?? Har du testa spaghettig caddisen? Siden du lager dem antar jeg at de funker :)

 

bjorni

Takker bjorni :D

Nei jeg har ikke testa dem, tenkte jeg skulle prøve til sommer`n..... noe sier meg at det vil funke :D

Jeg opplever tmc vingebrenneren bedre egnet fordi jeg hater å klippe ut vinger på frihånd........ pirkete ja og tildels litt for nøye antakelig :D

Fikke liksom riktig form med en gang og slipper å beregne størelsen. Jeg likte disse vingebrennerene.

 

Snorre:

Jeg tror du har rett at de vil funke på børstemark, men den testen får du ta deg av. Jeg har jo et rykte å ivareta ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

fy f..., killer !.

 

Hvor får man kjøpt slike brennere ?

 

Hvor mange dager skal du stå i Renaelva i år ?

Skal du få prøvd alt du har bundet i vinter har du ikke tid til mye annet !  :) :)

 

Glemte å si at jeg har planer om å stå en ca 90 dager i Rena i år :D :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Mer vagwing caddis :D...... denne gangen en litt feit grandis ugtave av en Vagwing snowshoe caddis med antenner i HD kvalitet ;D..... og en Vagwing snowshoe cdc parachute caddis.

 

I cdc utgaven har jeg også brukt snowshoe som kropp, ved å nappe ut underull fra snowshoe og bruke den som dubbing :D

 

Terje!

post-0-13949863876358_thumb.jpg

post-0-13949863877095_thumb.jpg

post-0-13949863877778_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren Terje!

 

De var lekre!

 

Har nesten en boks full av VAGere nå så er klar jeg nå :P Håper VAG funker like bra som det ser ut, føler jeg har satsa all binding på nesten ett kort i vinter :o

 

 

Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Kongefluer som alltid Terje...rett og slett "knallharde" fluer som vi pleier og si her i ringebu om godfluer ;)

 

men ett spm,hvor mange fluer har totalt sånn ca? eller hvor mange fluebokser har du? regner med att det har blitt en del gjennom årene  ;D

 

Skulle kanskje tro at jeg har masse fluer liggende, men faktum er at fluene jeg binder gjennom vinteren havner i andres bokser :D

Selv sitter jeg med et par slunkne bokser som jeg fyller opp gradvis utover sommeren.

Trives best med å binde fluer til meg selv ved å sitte på verandaen ved Kvarven tidlig morgen og binde fluer til den aktuelle dagen.

Da har jeg best kontroll på hva slags arter som er på elva :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

dette er bare ett av mange børstemarkgarn eller såkalt fancygarn eller pelsgarn, kjempeflott flue.....er det forresten noen som ønsker ett sett med 12 farger til 120.-......for dette er veldig billige greier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongefluer som alltid Terje...rett og slett "knallharde" fluer som vi pleier og si her i ringebu om godfluer ;)

 

men ett spm,hvor mange fluer har totalt sånn ca? eller hvor mange fluebokser har du? regner med att det har blitt en del gjennom årene  ;D

 

Skulle kanskje tro at jeg har masse fluer liggende, men faktum er at fluene jeg binder gjennom vinteren havner i andres bokser :D

Selv sitter jeg med et par slunkne bokser som jeg fyller opp gradvis utover sommeren.

Trives best med å binde fluer til meg selv ved å sitte på verandaen ved Kvarven tidlig morgen og binde fluer til den aktuelle dagen.

Da har jeg best kontroll på hva slags arter som er på elva :D

 

Terje!

 

Okey , ja regner med att du får mange bestillinger gjennom vinteren av fiskekompiser ;)

Hørtes hyggelig ut det terje og sitte på verandaen en tidlig morgen og binde fluer , og hvis jeg har skjønt riktig så har du god utsikt over elva fra der du sitter oxo , binde og så rusle ned til elva og få testa dem med en gang eller samme dagen , det hørtes fornuftig ut :)

 

Jeg har så mye fluer og så mange fluebokser selv att det går helt i surr, derfor har jeg tenkt og undersøke insektlivet der jeg fisker mest og plukke ut imitasjonene jeg har og lage en egen flueboks til der jeg fisker mest,lei av og drasse rundt på så mye overflødige fluer som aldri blir brukt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

HanHunDyret.

Dyret med høne og hane fjær. (mulig litt mer liv i flua)

Trygve ;)

 

Flott flue Trygve, og slett ikke dumt å myke opp hacklet. :D

 

Det går også an å legge litt cdc i en splitta tråd og surre det innimellom hanehacklet for å få litt annet liv i flua.

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Blir liksom ikke helt ferdig med Stretch tubing :D

Lagde en caddis klekker i kveld og lekte litt med plassering av lys og aluminiumsfolie. Jeg føler at jeg traff bra på lysvariasjon og er godt fornøyd

med bildene :)

 

Her er en Hekla ST caddis emerger.

 

PS. Hvis noen som selger fluebindingsmateriale skulle være innom å se dette, så PLEASE ta inn STRETCH TUBING snarest.

Et fantastisk materiale som jeg garanterer at folk vil få sansen for. Jeg ønsker meg MICRO, SMALL OG MEDIUM i ulike farger.

Fantastisk å hekle med, fantastisk å surre med og kan strekkes utrolig langt uten å ryke noe som innebærer at hekle knutene blir små og at

man kan surre stramt rundt kroken å få stretch tubingen til å bli mye smalere og dermed bygge veldig lite.

 

Terje!

post-0-13949864124044_thumb.jpg

post-0-13949864124674_thumb.jpg

post-0-13949864125243_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke annet enn fantastisk Terje! Både kekkerne og bildene  :o

 

Tror snart jeg forlanger noen orginaler av deg slik at jeg kan ramme dem inn og ha dem på kontoret.... Mangler fortsatt bilder etter at vi flyttet i nye lokaler november 07 og ser for meg "fluefisketema"

 

Og NEI. Selv om jeg kunne hatt dem på veggen hjemme, gidder jeg ikke ta den fighten med kjærringa  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Ikke annet enn fantastisk Terje! Både kekkerne og bildene  :o

 

Tror snart jeg forlanger noen orginaler av deg slik at jeg kan ramme dem inn og ha dem på kontoret.... Mangler fortsatt bilder etter at vi flyttet i nye lokaler november 07 og ser for meg "fluefisketema"

 

Og NEI. Selv om jeg kunne hatt dem på veggen hjemme, gidder jeg ikke ta den fighten med kjærringa  ;D

 

Takker så mye for det Stian, veldig hyggelig med sånne tilbakemeldinger :D..... det gir inspirasjon når man legger ned litt jobb for å

poste disse fluene :)

 

Lasse:

Fargen på cdc`n er brun eller lys brun.... litt usikker for det er mange nyanser i en og samme pose :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...