Gå til innhold

inspirasjonstråd: Vårfluer, vårfluepupper, klekkere og nymfer


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Eksperimenterte med en fetter av vårflua, mudderflua. Var god klekking på disse i et vann jeg var i midten av mai ifjor. Brukte da en variant av "Dyret" som funka helt utmerket, men idag blei det en VAG-variant, med skumkropp og lange kaotiske bein. Mudderfluene er ikke like gode til vanns som vårfluene og ligger mer eller mindre i villrede på vannet uten sjans til å stikke av..

post-2421-13949864171229_thumb.jpg

post-2421-13949864171594_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

nice terje 8)

Hva heter fargen på cdc'n du bruker der?

Kan det være khaki campell (guideline)?Mistenkelig likt...Forresten knallfine klekkere Terje :).

 

Takker Rune :D...... og du har nok helt rett i at det var Khaki Campell :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe!

Det var da voldsomt til skryt da :-)

Er rett så fornøyd selv nå. Masse gode fluer, men lite nytt.

Har "safet" i år og stort sett bundet velprøvde mønster som jeg vet fungerer. Mao. lite nytt!

 

Å ja... Jeg bor i Isbjørnv. 23, kjellerleilighet i Hammerfest.

Har ikke alarm. Er du/ dere i nærheten er kaffebesøk obligatorisk... Trenger ikke bryte seg inn :-)

Kan lyge om storfesk og kvinnfolk i timesvis  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... det hørtes bra ut...jeg stikker gjerne innom en tur en gang jeg når jeg er i nærheten...hvis du serverer kaffe og noen vårfluer og "bite i " :D å lyve om kvinnfolk og storfisk er det beste jeg vet..og de har noen felles trekk og....de er ihvertfall ikke gode og ha med og gjøre noen ganger og når man fårst får dem på kroken , å gud hvor bra det føles;D

 

Foretrekker vel egentlig C&R PÅ begge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

det er helt greit det vet du, seneparachute begynnte vi med i 1983, da de lurte en hel fluefiskeverden til å vinde up side down døgniser som aldri landet riktig på vannet :) i boka educated trout gikk de tilbake på disse opp og ned fluene i annet opplag......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vwing

Var borti den først midt på 80 tallet i:

[attachimg=1]

 

Og flua så omtrent slik ut, men metoden kan brukes til mye med litt fantasi.

[attachimg=2]

post-0-139498642832_thumb.jpg

post-0-13949864283454_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

en metode som passer fint for den som sitter ved kjøkkenbordet og binder sine fluer i kontrollerte omgivelser og ikke i hu og hast ved fiskevannet / elva.......joa, det er en helt ok teknikk, men for meg.....pase`for lenge sida

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vwing

Kjøkken bordet nei, ikke noe er mere naturlig enn å bruke fortomsmaterialer i ei flue i felt,

enn å rote rundt etter smeltelim, det er hvertfall ikke noe jeg flyr rundt med i lomma

til vanlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...